• Anonym (Xenia)

Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)

Finns det ingen sådan tråd?

Det är alltså tre heterosexuella par (Yury och Patrik, Hanna och Abtin, Malin och Jimmy) och ett homosexuellt par (Hampus och Tobias).

Det har inte gått så bra för  bögparen tidigare, inte ett enda som ville fortsätta vara gifta. Den här gången tyckte jag först att det verkade positivt. De verkade gilla varandra från början. Både hade knullat runt flitigt men haft svårare att få till ett seriöst förhållande.

Jag tyckte Hanna var väl besatt av sin systerdotter, det var som om det var hennes egen dotter. När man ska lära känna en man för att se om man ska fortsättta vara gifta, ska man koncentrera sig på honom.

Men sen visade det sig finnas andra problem också, båda hade svårt med tillit.

När Hanna pratade med psykologen blev jag förvirrad, det var som hon pratade med sig själv. Både hon och psykologen hade ljust hår och samma frisyr, långt rakt hår med mittbena.

• Svar på tråden Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)
  • Tecum

Det går knackigt för alla paren, inget känns riktigt kompatibelt. De är märkligt avvaktande och tycks ha stora tillitsproblem. Eller är de väldigt kräsna, svårt att säga för en utomstående. Bögparet och Malin/Jimmy kan lägga ner direkt, det är bara plågsamt att se dem kämpa. Hanna gömmer sig bakom systerdottern, en relation som känns nästan osund. Om hon inte vågar sätta sin man som nummer ett kommer hon att få det svårt i alla kommande kärleksrelationer. Jag trodde på Yury och Patrik, men tydligen känner han inte någon attraktion.

• Xenia

Det har inte gått så bra för bögparen hittills. Men jag trodde först på Tobias och Hampus. Både har knullat runt förr men längtar nu efter ett långvarigt och seriöst förhållande.

Men det är som om deras ONS förstört deras förmåga att knyta an.

(Jag skrev ett längre inlägg först men när jag skulle posta det försvann allt. Det blir aldrig lika bra när jag ska skriva om något.)

• Xenia

När det gäller Hanna och Abtin så verkade det först som Hanna hade med sig en egen liten dotter men det var hennes systerdotter. Hon var för mycket med henne tyckte jag, nu gällde det först att lära känna sin man under dessa veckor.

Men sedan verkar de också ha tillitsproblem och Hanna hade något tidigare traumatiskt förhållande som spökade.

Men att alla har problem med tillit och kommunikation, det är väl väntat. Annars skulle de skaffat sig partner på egen hand ocn inte behövt GVFÖ och deras psykologer och sexologer.

• Postman

Jag tycker att denna säsong tydligt visar vilka problem folk har idag när det gäller relationer. Det är inte konstigt att det föds för få barn. 

• Tecum
    Xenia skrev 2025-11-08 01:53:45 följande:

När det gäller Hanna och Abtin så verkade det först som Hanna hade med sig en egen liten dotter men det var hennes systerdotter. Hon var för mycket med henne tyckte jag, nu gällde det först att lära känna sin man under dessa veckor.

Men sedan verkar de också ha tillitsproblem och Hanna hade något tidigare traumatiskt förhållande som spökade.

Men att alla har problem med tillit och kommunikation, det är väl väntat. Annars skulle de skaffat sig partner på egen hand ocn inte behövt GVFÖ och deras psykologer och sexologer.

Jag tänker likadant, varför är så snygga och sociala personer singlar? Men i år verkar de knepigare än vanligt...
  • Tecum

Vad tycker ni om övningarna, man hade återuppliva Gollum och gjort honom till terapeut... Totalt misslyckat och de vanliga terapeuter verkar ha abdikerat då fallen är för svåra i år.

• Postman
    Tecum skrev 2025-11-08 10:51:37 följande:

Vad tycker ni om övningarna, man hade återuppliva Gollum och gjort honom till terapeut... Totalt misslyckat och de vanliga terapeuter verkar ha abdikerat då fallen är för svåra i år.

Tyckte det kändes väldigt märkligt och smått desperat på nåt sätt. Kändes som tv fick svårt att göra tv typ och bara var tvunget att hitta nåt som kunde sticka ut. 
Svar på tråden Gift vid första ögenkastet säsong 13 (vinter)