Livet känns så meningslös
Vet inte hur jag ska börja, jag har i flera år kännt som att jag bara lever mitt liv nu för att kunna uppfylla alla förväntningar min familj har. När jag var yngre hade jag toppbetyg i nästan alla ämnen, var ambassadör för min gymnasieskola, extra jobb på sidan av plugget och sålde teckningar till egna följare online. Men nu klarar jag knappt av de uppgifter jag har från yrkeshögskola, eller de blir gjorda fast i sista minut pga noll motivation.
Min kille och jag gjorde slut för ca 1 månad sen och vi var ihop sedan gymnasiet. Känslorna om meningslösheten har bara byggt upp innan och efter vi gjorde slut. Jag kan inte enns vara arg eller gråta något mer för det känns så poänglöst och tar för mycket energi. Det var en period då min kille, eller ex nu, hade smärtsam sex med mig utan min tillåtelse. Jag vet att jag borde känna mig arg eller sårad över det men det finns inget. Har funderat på flera gånger att ta livet av mig men inte gjort det för jag inte vill att min mamma ska lida.
Även det jag pluggar känns ostabilt. Vet inte enns om jag kommer få et jobb inom samma industri efter plugget. Kanske får återgå till de jobb jag hade innan igen som vårdbiträde eller inom resturang fast jag inte tycker om det. Jag vet inte, är det vanligt att känna sig såhär när man är 22.
Inget är roligt något mer. Ibland blir det å pass att jag tror att verkligheten inte finns på riktigt. Ville bara skriva av mig.