Anonym (bybby) skrev 2025-11-05 08:06:09 följande:
Ja jag blir helt klart orolig. Den här grejen har hänt på tok för snabbt. De har knappt träffats i 2 månader och hon drar in barnen i relationen. Från att ha varit problemfritt fram till sommaren har det liksom blivit såhär. Tissel och tassel.
Vad jag vill veta är ju vem som faktiskt har rätt att hämta barnen på skolan, och hur mycket jag som vårdnadshavare/förälder har att säga till om. Skickar hon sina kompisar var och varannan dag att hämta barnen, t.ex., hur ska skolpersonalen hålla reda på att det verkligen är rätt person?
Och nej, det här har inget med kontrollbehov att göra. Jag vill mina barns bästa, och den här situationen ger mig kalla kårar. Mamman vill inte ens berätta nånting om den här personen. Jag vet inte hur han ser ut ens. Skulle jag se en främmande man släppa in mina barn i en bil och åka iväg, klart som fan jag skulle springa och försöka stoppa det.
Jag har varit öppen hela tiden och berättat hur det går för barnen, om de varit sjuka, om vi åkt nånstans (kanske inte alla små jäkla lekparker i närheten). Har tagit ansvar även när de inte varit hos mig, även hämtat dem i vissa fall när hon inte kunnat, eller måste jobba över.
Det är väl klart det skapar en del funderingar.
Klart det skapar funderingar men grundregeln är att under mammans dagar bestämmer hon och under dina du.
Känns detta för jobbigt boka en tid tillsammans på familjerätten