Inlägg från: Anonym (Misär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Misär)

Misär, anmäla?

Mitt x har sån missär hemma att han inte kunde bo där, inbokad smuts, bajs o nått svart på golvet i wc, bröte sopor saker mm så man knappt lan gå på golvet.
    Så han fick bo hos mig men hade lägenheten kvar. Han visa semester våldsamma tendenser. Hos mig kunde han klaga om jag la fel sak på fel plats eller av rent misstag kastar fel sak i mina sopor ( sortering ) Hos mig skulle de va noga men Hos honom var de koas . När han blev arg slog han hål i dörrar o skåp i huset jag hyrde. Jag lämnade honom och inte sv elakhet tänkt snmäla misären till hans hyresvärd även att han ej anväder den som huvudsakliga bostad, allså inte sover där alls , utan mer som en soptip eller " förråd" vilket man heler inte får när man hyr. När jag lämnade flytta han hem till sin mamma. Jag tänker att en anmälan kan hjälpa honom . För en person som har de så hemma behöver hjälp psykiskt eller boendestöd.  Så de är inte hämd eller jävleskp. ...Gör jag fel? 

• Svar på tråden Misär, anmäla?
  • Anonym (Misär)
    Anonym (Misär) skrev 2025-11-06 09:55:57 följande:
    Misär, anmäla?

Mitt x har sån missär hemma att han inte kunde bo där, inbokad smuts, bajs o nått svart på golvet i wc, bröte sopor saker mm så man knappt lan gå på golvet.
    Så han fick bo hos mig men hade lägenheten kvar. Han visa semester våldsamma tendenser. Hos mig kunde han klaga om jag la fel sak på fel plats eller av rent misstag kastar fel sak i mina sopor ( sortering ) Hos mig skulle de va noga men Hos honom var de koas . När han blev arg slog han hål i dörrar o skåp i huset jag hyrde. Jag lämnade honom och inte sv elakhet tänkt snmäla misären till hans hyresvärd även att han ej anväder den som huvudsakliga bostad, allså inte sover där alls , utan mer som en soptip eller " förråd" vilket man heler inte får när man hyr. När jag lämnade flytta han hem till sin mamma. Jag tänker att en anmälan kan hjälpa honom . För en person som har de så hemma behöver hjälp psykiskt eller boendestöd.  Så de är inte hämd eller jävleskp. ...Gör jag fel? 

Ursäkta stav fel min mobil ändra som den vill
  • Anonym (Misär)
    Tow2Mater skrev 2025-11-06 12:18:45 följande:

Du ville inte hjälpa honom med saken när ni var tillsammans, så varför nu. Låt det vara.

Jo han fick bo hos mig , de är hjläp samt erbjöd mig städa osv. 
  • Anonym (Misär)
    Anonym (Em) skrev 2025-11-06 12:09:35 följande:

Tycker inte att det är ditt ansvar. Jag hade inte riskerat konflikt med ett ex som visat våldsamma tendender. Om han inte heller bor där så är inte situationen lika akut. Låt det va. 

De är ju ett brott mot kontraktet o inte använda sin bostad som huvudsakliga bostad alltså att man sover hemma mer än borta. Om han inte får hjälp blir han låst hos sin mamma o han är 43år såå. Va händer när hans mamma dör ? 
  • Anonym (Misär)
    Tow2Mater skrev 2025-11-06 21:42:53 följande:
    När han bodde med TS tyckte hon inte att hans sk förråd var orsak att anmäla oro. Nu bor han inte heller där, det används fortfarande bara som sk förråd. Varför skulle hon nu plötsligt vara orolig?

TS behöver inte lämna över något ansvar, eftersom det inte är hennes ansvar till att börja med.
    Vi försöker hjälpa både familjen och jag men han vägrade ta att vi skulle städa där,sist jag såg hos var de värre än förra gången om han inte får hjälp ,vad händer när mamman på 70 är död eller åker in på  åldreboende. Jag ville anm redan innan men skulle bli skogstogig skada mig eller min lägenhet . Under flera gånger fick jag både skor stol o annat kasrat mot mig. Han är även knuffat mig hårt och slog mig vid låren så de sved.höjt näven mot mig och stannade bara nån cm innan mitt ansikte.  Jag va livrädd när jag var på toa o Han stå o sprak på dörren som en galning tills den gick sönder.
Svar på tråden Misär, anmäla?