Inlägg från: Anonym (Si) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Si)

Små saker som stärker relationen – vad funkar för er?

En sak som gör att vi håller ihop tror jag är att min sambo är bra på att bryta isen om man haft ett tjafs. Jag är litet långsint så jag byter inte sinnesstämning om jag inte helt enkelt tröttnar, men han kan komma och ge mig ett leende eller göra en min eller krama mig eller något som gör att all ilska eller ledsenhet försvinner på en sekund. Det går såklart inte alltid direkt eller i vilken situation som helst, men han brukar hitta stunden. Så fort den negativa känslan är bruten är jag väldigt snabb på att haka på och bli glad och kärleksfull. Och sedan är vi båda snälla mot varandra som utgångspunkt. Det jag gör bra skulle jag säga är att jag är ofta ger honom en puss, kram, tar tag i armen på ett kärlekfullt sätt, säger att jag älskar honom osv. Det är inget komplicerat, det är de enkla sakerna som får det att funka mellan oss. Samma med barnen, där kommer man också ganska långt genom att krama dem och berätta att man älskar dem. Det tar ingen energi från mig. I övrigt är jag ganska trött av mig, så det är definitivt det bästa jag gör för min relation och för barnen. Och så är vi ärliga och vill varandra väl. Vi delar på uppgifter, fast inte fpå ett planerat sätt utan den som orkar eller känner för det just då gör det. Är någon trött tar vi hänsyn till det och gör vad vi orkar för den andra. Han gör mer praktiska saker än jag men jag tror vi har en rätt bra balans. Jag tror att jag skulle haft svårt att acceptera om jag gjort mycket mer än min partner och inte fick något tillbaka, även om man såklart inte behöver göra samma saker. Gör man mer vill man iaf verkligen bli älskad och uppskattad i utbyte, men även kunna få avlastning när man behöver.

Vi är ganska dåliga på att hitta på aktiviteter som par eller ha planerade strategier. Ska läsa i tråden för litet idéer 😁

Svar på tråden Små saker som stärker relationen – vad funkar för er?