Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Åldersskillnad i relationer

En yngre man och en mogen kvinna retar gallfeber på yngre kvinnor. Det är oftast kvinnorna som stör sig på saker.

• Anonym (Yes)
    Anonym (Hur) skrev 2025-11-08 16:16:53 följande:

Hur stor åldersskillnad pratar vi om?

Större än 20 år.
  • Anonym (Yes)

Äldre kvinnor stör sig också på en äldre kvinna som är ihop med en yngre man.

• Anonym (Yes)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-08 15:15:37 följande:

Här måste man först veta vad som menas med "stor åldersskillnad". Är du en 40-åring som fantiserar om 15-åringar är läget naturligtvis något helt annat, än om du är intresserad av en 30-åring.

När det gäller ordentligt vuxna människor, så är "samma plats" egentligen viktigare än den exakta åldern. Jag menar, att två heltidsarbetande hundra procent ensamstående föräldrar som får dra hela lasset själva, förmodligen har mer gemensamt även om det skiljer 15 år mellan dem, än en heltidsarbetande hundra procent ensamstående förälder som får dra hela lasset själv, och en jämnårig barnlös person som fortfarande lever som en förvuxen tonåring. 

Hur kan du ens tro att trådstartaren syftar på nåt annat än vuxna människor?
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Donna) skrev 2025-11-08 16:32:51 följande:
    Vilken är din definition på äldre och yngre?
    Man 30 - 45 år. Kvinna 55 - 75
  • Anonym (Yes)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-08 16:43:44 följande:
    För att de där snuskgubbarnas fantasier ofta går långt ner i åldrarna... Ju yngre desto bättre, liksom. 
    Jo men utgå från att den som skapat tråden vill skapa en vettig diskussion som rör åldersskillnad som rör vuxna personer. 
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Donna) skrev 2025-11-08 16:50:00 följande:
    Ok, jag är i "ditt" åldersspann men min man är något (lite) äldre. 

Sen tycker jag inte att kvinna 55 med man 45 är uppseendeväckande, men däremot kvinna 75 med man 30... uppseendeväckande.
    Jag syftar förstås på man 30 kvinna 55 snarare än man 45 kvinna 55. 
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Donna) skrev 2025-11-08 16:50:00 följande:
    Ok, jag är i "ditt" åldersspann men min man är något (lite) äldre. 

Sen tycker jag inte att kvinna 55 med man 45 är uppseendeväckande, men däremot kvinna 75 med man 30... uppseendeväckande.
    Varför använda ordet uppseendeväckande? skulle den stora åldersskillnaden inte vara ok eller?
  • Anonym (Yes)

Som yngre man kan man bli besviken när en vacker mogen kvinna väljer att vara kvar oss sin trötte tjocke gubbe. Vilket slöseri! Men dom tankarna ligger hos mig och hon kanske är lycklig med sin gubbe.

Svar på tråden Åldersskillnad i relationer