Inlägg från: Miz B Havin |Visa alla inlägg
  • Miz B Havin

Åldersskillnad i relationer

Jag tycker ändå att det är väldigt mycket mer accepterat idag än för säg 20 år sedan. Det pratas mycket mer öppet tex om att kvinnor når sin sexuella peak i 40-50 årsåldern, medan män peakar redan i tidiga 20.

I de fall där exempelvis en kvinna på 45 och en man på 20-22 har ett seriöst förhållande handlar tvivlen och dömandet väl mest om att det är svårt att tro på att mannen ska välja bort en tid med småbarn och familjevardag för ett livslångt förhållande med den äldre kvinnan... Vilket jag ärligt talat inte tror är så osannolikt i dagens samhälle där alltfler män faktiskt inte vill ha egna barn.

Själv har jag alltid dragits till yngre män och kännt att jag haft mer lika värderingar med den än med jämnåriga.

• Miz B Havin
    Tyra myra skrev 2025-11-08 19:10:23 följande:
    Håller med dig i vad du säger och vill tillägga att det förvånar mig storligen att så många här på FL och i RL på något sätt omyndigförklarar de kvinnor som väljer att leva med äldre män.

Det är precis som om de inte skulle känna till sitt eget bästa. 
    Nu är det väl ändå så att man känner sig bäst själv, och om man vet att ens personlighet och den situation man befinner sig i passar det bättre med en äldre man så väljer man självklart detta.

Det finns mycket som talar till den äldre mannens fördel. De har ofta vuxna eller nästan vuxna barn och de har lärt sig en hel del av sina tidigare relationer. Trygg ekonomi inte minst.

Självklart finns det kvinnor som inte alls passar ihop med äldre män och då ska de inte ingå i sådana relationer, Men de ska inte heller kritisera dem som lever i goda relationer med äldre män.
    Ännu vanligare att kvinnor som väljer mycket yngre män blir snusktant-förklarade 🤭

Speaking of experience 😎
Svar på tråden Åldersskillnad i relationer