Hejasommaren skrev 2025-11-25 07:25:50 följande:
Nu vågar jag nog äntligen ansluta till tråden 🙏🏻 känns som att jag jinxar bara av att skriva det😅 är på ÄL+4 enligt FertilityFriend och ÄL+2 enligt Premom. Ägglossade runt CD47(!). BIM är runt 5/12. Håller alla tummar att det är vår tur nu och att det trillar in massa plus som julklappar!🌸
som bakgrund så har jag PCOS och varit i en del BIM-trådar tidigare. Har gått på sex letrozolkurer tidigare men med rätt dåligt resultat. Senaste kuren i augusti/september var trippeldos men svarade inte alls så läkaren har skickat remiss till IVF som vi precis fått godkänd. Väntetid ca fyra månader så varit ett enda stort ingenmansland eftersom vi inte kunnat försöka under tiden då jag ägglossar så sällan och oregelbundet. Den här cykeln har jag testat med ÄL-test sedan CD10 så det har gått åt några stycken 🥲 i fredags började jag helt plötsligt få ÄL-flytningar- lagom tills jag på riktigt trodde det var något fel på testen och att jag nog inte skulle ha ÄL den här cykeln heller. I fredags hade jag stegring på sticka och lördag FM fick jag fast gubbe på digitalt. Helt otroligt 😭 varit flera nervösa morgnar nu att följa tempen men den verkar hålla sig över CL så jag tror verkligen jag ägglossat den här gången. vårt första försök på flera månader. nu bara den eviga väntan till BIM. Försöker tänka att oavsett om det blir mens eller inte så har jag iallafall haft ägglossning, men satan vad man hoppas nu🥹 ursäkta långt inlägg men behövde uppenbarligen skriva av mig 🌸
1/12 - Ayla
4/12 - Zozoi
4/12 - Anonym4042
5/12 - hejasommaren
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Vallmo93
9/12 - Elly
12/12 - Tjej90sve
13/12 - Labella9
14/12 - Nemi
14/12 - Elisand
16/12 - Otålig!
17/12 - Juliflicka
17/12 - En som längtar
17/12 - Längtar innerligt
20/12 - Mioio
20/12 - Bebo7890
22/12 - Babysheep
Fint att du delar med dig. Håller alla tummar och tår för dig, för mig och för alla här inne.
Skälva ska vi försöka börja mysa från och med imorgon Och framför allt runt helgen då det förhoppningsvis ägglossas :)