• Labella9

BIM december 2025

Jag hoppar in här. Var med i november-tråden men fick tyvärr mens idag. Sån besvikelse, jag trodde verkligen jag var gravid, som man ju gör när man analyserar symptom. 
    Detta blir vårt andra försök och denna gång ska jag testa äl vilket jag inte gjorde förra månaden :) 

4/12 - Zozoi
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Elly
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    16/12- Otålig!!

• Labella9

Någon testat det där fertilitetsglidmedlet från graviditetskollen? Vill minnas jag blev gravid direkt med dottern när vi använde det 2018. kanske bör köpa in igen :P

• Labella9
    Hejasommaren skrev 2025-11-25 07:25:50 följande:

Nu vågar jag nog äntligen ansluta till tråden 🙏🏻 känns som att jag jinxar bara av att skriva det😅 är på ÄL+4 enligt FertilityFriend och ÄL+2 enligt Premom. Ägglossade runt CD47(!). BIM är runt 5/12. Håller alla tummar att det är vår tur nu och att det trillar in massa plus som julklappar!🌸

som bakgrund så har jag PCOS och varit i en del BIM-trådar tidigare. Har gått på sex letrozolkurer tidigare men med rätt dåligt resultat. Senaste kuren i augusti/september var trippeldos men svarade inte alls så läkaren har skickat remiss till IVF som vi precis fått godkänd. Väntetid ca fyra månader så varit ett enda stort ingenmansland eftersom vi inte kunnat försöka under tiden då jag ägglossar så sällan och oregelbundet. Den här cykeln har jag testat med ÄL-test sedan CD10 så det har gått åt några stycken 🥲 i fredags började jag helt plötsligt få ÄL-flytningar- lagom tills jag på riktigt trodde det var något fel på testen och att jag nog inte skulle ha ÄL den här cykeln heller. I fredags hade jag stegring på sticka och lördag FM fick jag fast gubbe på digitalt. Helt otroligt 😭 varit flera nervösa morgnar nu att följa tempen men den verkar hålla sig över CL så jag tror verkligen jag ägglossat den här gången. vårt första försök på flera månader. nu bara den eviga väntan till BIM. Försöker tänka att oavsett om det blir mens eller inte så har jag iallafall haft ägglossning, men satan vad man hoppas nu🥹 ursäkta långt inlägg men behövde uppenbarligen skriva av mig 🌸

1/12 - Ayla
    4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    5/12 - hejasommaren 
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - En som längtar
    17/12 - Längtar innerligt
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep

Fint att du delar med dig. Håller alla tummar och tår för dig, för mig och för alla här inne. 

Skälva ska vi försöka börja mysa från och med imorgon Och framför allt runt helgen då det förhoppningsvis ägglossas :)
  • Labella9

Testade med ägglossningstest för första gången. Positivt i morse! Nu börjar snart den där jobbiga väntan på bim

• Labella9
    Anonym (Elly) skrev 2025-11-29 09:22:52 följande:

Spännande att det fungera för er 😊 då är du säker på att ägglossning skedde 4 dagar efter? 

Då måste ni ha haft förutsättningar för att spermier skulle stanna kvar och vänta in ägglossning.Det är super intressant tycker jag! 😊

Också funderat på det där, men verkar ju som att det det funkar för många ändå vad man hört. 

De två gånger jag blivit gravid har vi kört var tredje dag den fertila perioden. 

• Labella9

Ägglossning har passerat och nu börjar man övertänka och ?känna efter?.. trots att man vet att det omöjligt uppstår symptom så snabbt. är man inte knäpp? Jag vet inte, men har sån dålig känsla bara. Huvudet snurrar-Borde man ha myst en dag till, borde man ha gjort det och det. Suck.

Redan inställd på att det inte tog sig. Känner mig så negativ kring detta just nu. Borde ju sprida pepp men allt detta är verkligen en berg och dalbana?Behövde nog bara skriva av mig. Skönt att ni finns här och läser :)

• Labella9
    Zozoi skrev 2025-12-02 07:46:15 följande:

Jag tog ett test idag och jag är gravid 😭

Efter två års kämpande med att bli gravida med syskon så är jag äntligen gravid. Jag kan inte ens fatta detta. Känns så overkligt. Strecken kom snabbt och jag kände direkt, det är positivt. 

Jag är otroligt ödmjuk för att detta är väldigt tidigt i graviditeten och mycket kan hända. Men nu vill jag försöka njuta av lyckan ❤️

Wow!! Stort grattis! 
  • Labella9
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-03 19:17:19 följande:

Mensen dök upp idag 💔 tog såklart väldigt hårt och blir bara så ledsen över att aldrig lyckas, ska hela 2025 gå utan ett + detta året oxå?😭 
    Uppdaterar BIM listan och tror jag kan stanna kvar för enligt NC kommer mensen 30/12 igen
    1/12 - Ayla ➖
    4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    15/12 - En som längtar
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep
    26/12 - Hemliganatta
    26/12 - Jullan00
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)

skickar såklart stora grattis till er som fått era plus i tidig julklapp ❤️❤️🎁

Kram! ❤️❤️❤️ Tillåt dig vara ledsen. Och sen tar vi nya tag. Ditt plus kommer.
  • Labella9
    Babysheep skrev 2025-12-05 09:09:44 följande:

Jag har en fråga om cervixsekret för er som följer med sånt. Varning för TMI nedan.

Mitt fertila sekret brukar börja med en rejäl "blobb", som riktigt färsk äggvita. Seg, halvgenomskinlig och väldigt fast i konsistensen. 
    Dagen efter blir sekretet glattare, rikligare och rinnigare, kan lämna spår i trosan. Det håller i sig 1-2 dagar innan det blir tunnare och mindre och försvinner sedan helt. 

Vilket sekret är egentligen det mest fertila? Det sega första? Eller det hala rinniga?

Jag vill minnas att det snarare är det sega första som är det mest fertila.. men kan ha fel och låter någon annan bekräfta 😃
Svar på tråden BIM december 2025