Inlägg från: Anonym (Elen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elen)

BIM december 2025

Hej! Det var väldigt längesen jag var här inne nu men kan behövas ibland, en plats där man inte känner sig så ensam. Jag och min sambo är 26 år har försökt i över 2 år nu, vi har inga barn sen innan 
    Lägger in mig på BIM lista 

4/12 - Zozoi
    6/12 - Anonym (Elen)

• Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-10 14:37:42 följande:

Välkommen hit ❤️

Håller verkligen med dig om att det känns skönt att ha ett sånt här forum där man kan få känna sig lite mindre ensan. Den här resan mot plus ser olika ut för alla men många kämpar länge och man kan känna sig otroligt ensam i både sin resa och sina känslor. Därför kan det vara en trygghet i att kunna vända sig hit och se att det är fler än en själv som kämpar.

Låter som ni haft en tuff resa. Har ni gjort någon utredning under denna tiden? Vi har också kämpat i över två år nu men med syskon. Jag har varit gravid och fullföljt en graviditet tidigare. Nu får jag lite hjälp på traven med ägglossningsstimulerande och hoppas att det kan hjälpa oss till ett plus.

Ja exakt, man behöver det. Ja för ett år sedan tog vi hjälp, men allt såg bra ut på oss så vi skulle försöka ytterligare på egen hand. Men har kontaktat dem igen nu för att gå vidare till något annat, men allting tar sån tid så gissar på att man inte får hjälp i år iaf. 

Jag har aldrig fått något plus så rädslan ligger där att man kanske aldrig får de för att man inte kan bli gravid av någon anledning. 

Det är en lång resa för er oxå, men bra att ni börjat få hjälp på traven så hoppas jag det kommer göra nytta för er och att er plus kommer ❤️

• Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-20 20:53:10 följande:

Är ni ömma i magen vid ägglossning? Det drar och ömmar på vänster sidan och gjort i typ tre timmar nu. 
    Fick positivt ägglossningstest imorse.

Blir ni ömma? Får ni molvärk? Känner ni ingenting? Vet ju att det är så individuellt då vissa inte känner av sin ägglossning alla medans vissa gör det. Bara lite nyfiken på vad ni har för upplevelser ☺️

Jag brukar alltid känna av ägglossningen men alltid bara från vänster sida, så vissa månader känner jag inget men tror då det släpper från höger. månader när jag känner så blir jag alltid öm och det stramar och får en del molvärk. Så är rätt säker det skedde från höger denna månaden, hade inte riktigt tanke på ägglossningen för enligt nc skulle den komma idag. men min temp steg rejält igår och nc bekräftade min ägglossning att den skedde antigen tors eller fre. 

Nu kommer det jobbigaste psykiskt, väntan innan mens och sånt övertänkande om hur man mår och allt. Jag har redan fått ömma bröst och får alltid det efter ägglossning, vet att det är för att progesteron stiger i kroppen. Men har fått för mig att jag kommer känna något annorlunda den månaden det går vägen, tex inte få ömma bröst. 

Men vi får se, håller tummarna för oss alla här inne ❤️

• Anonym (Elen)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-25 17:34:09 följande:

Såg att telefonen skrivit lite konstigt men det kanske gick att läsa.

Ska lägga till till förra meddelandet att jag har bara tre digitala stickor kvar till denna månad och funderade på om ta tempen kan vara en bra komplettering till de digitala testen? Har sex stycken stickor också så det får bli blandad kompott denna månad tror jag. 

Ett positivt ägglossningstest betyder inte att du ägglossar, bara att ditt LH stiger, du kan få positivt test utan ägglossning för att din kropp försökt men misslyckats. Därför man kan få fler positiva i månaden oxå, då kroppen kanske först försökte och misslyckades men försöker några dagar senare igen. Att tempa är det enda du kan göra för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte (om du inte kollar hos läkare). Men grejen med att tempa är att du först vet EFTER du fått ägglossning, men många appar förutser när den sker och sen kan de rubbas lite med att den kommer tidigare eller senare. Därför de är bäst att ?säkra? upp med regelbundna mys under fertila perioden.

Det är ju såklart lättare sagt än gjort och många gånger går det inte vägen, har själv försökt i över två år och jag tempar. Så jag ser jag får bekräftad ägglossning varje månad

• Anonym (Elen)

Har inte uppdaterat mig i listan men då min ägglossning kom tidigare än jag trodde först så har min BIM ändrats till 4/12 istället.

Zozoi och Anonym4042 ser att ni har samma dag. Hur känner ni er? Har ni några speciella symtom? Tempar ni? Har ni funderat på att testa tidigare eller så? 

• Anonym (Elen)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-25 20:59:01 följande:
    Tack för ditt svar! Men hur går det till då att testa? Ska jag börja redan imorgon, dag 8 i cykeln för att se hur tempen förändras dag för dag? Eller hur gör man? 😇

När tempen sen förändras vet jag att jag haft ägglossning? 

Tänker du när du ska ta ägglossningstest? Du kan ta ägglossningstent imorgon dag 8 och följa de för hur det utvecklar sig. Kör du digitala så ser du enkelt när det vänder till positivt, kör du med stickor så kommer du se att de blir starkare och starkare för att sedan har lika starka sträck och dagarna efter bli svaga igen för toppen har passerat. 😊

När det gäller att tempa så är det lättast att börja dag 1 i cykeln alltså första dagen på mensen. Då börjar man på lägre temperatur i kroppen och när ägglossning skett så höjs temperaturen för att hålla sig hög eller bli ännu högre om man blivit gravid eller för att sjunka igen när mensen kommer. Det kommer behövs ett par cyklar för du ska se ett mönster i appen du kör med, har du någon app du ska köra med? 

Hoppas du förstår hur jag menar, jag kan lägga in en bild på hur min nuvarande cykel ser ut för min temp höjer sig efter ägglossning tex 😊

• Anonym (Elen)
    Anonym4042 skrev 2025-11-25 21:32:35 följande:
    När hade du ägglossning? Jag tror att min var 20/11 men tempar inte och testade lite för sent med ägglossningstickor. Men hade ganska starkt streck på stickan onsdag 19/11 på morgonen, sen nästan obegripligt streck på kvällen samma dag (12 timmar senare). Så räknar med att LH-toppen var någon gång där emellan, och ägglossning då bör ha varit i torsdags.

Dock inte tajmat myset optimalt, 15/11, 17/11 och 19/11 blev det. Hade ju varit bra med 20/11 också men min lust försvinner liksom ?för tidigt? känns det som o jag pallar verkligen inte få till det då?

Jag ska försöka hålla mig till att testa 2/12, men stor risk att jag inte klarar vänta till dess ens 😅

Jag har vid tidigare graviditeter alltid bara haft samma symtom som innan mens, o likadant nu hittills..

hur är det för dig, tempar du? när tänker du testa tror du?

Fått min ägglossning bekräftad den 21/11, jag testade oxå med clearblue den rosa men fick aldrig glad gubbe. Dock testade jag typ bara tre dagar så var lite slarvig med det denna månaden. 

fast du har ju tajmat det bra om du hade ägglossning den 20/11, dagarna innan är ju dem dagarna som är bäst så att säga. Tyvärr så missade jag dem två dagarna innan denna månaden så har inte jätte stort hopp egentlige för vi fick till de 17/11,18/11, 21/11 och 22/11. 

jag kan ju inte låta bli att tänka sååå mycket, vill bara kunna slappna av denna tiden fram till BIM men de är så svårt, jag har aldrig varit gravid så jag vet inte hur något känns eller inte känns när man väl blir/är de. Jag använder mig av Oura ring så den kollar min temp varje morgon och jag använder mig av natural cykels. Väldigt skönt att ha den ringen, det funkade för mig att ta tempen innan själv oxå men underlättar att ha ringen. Ska försöka att inte ta test, men blir ibland lurad av min temp och kan då inte låta bli 

• Anonym (Elen)
    Rumpetrollet skrev 2025-11-25 19:40:02 följande:

Jag hade egentligen tänkt testa imorgon, men kände bara att jag måste testa idag, trots att jag trodde att det skulle vara negativt. Men det var det inte!!! Jag är gravid! 🥹 4:e försöket sen den senaste graviditeten som vi var tvungna att avbryta i andra trimestern (men oräkneliga försök sen vi började försöka för ett syskon...).
    Det är med väldigt blandade känslor jag ser på stickan. Jag känner mig glad men slås samtidigt av en stor bävan inför de kommande tre månaderna. Ska det vara 4:e gången gillt den här gången?
    De andra gångerna har vi fått negativa beskedet vid KUB och det är ju så väääldigt långt dit. Det kommer bli tuffa månader om vi ens kommer så långt. Men men, just nu är jag gravid i alla fall. Så jag ska försöka glädjas åt det! ☺️❤️

Grattis till plusset ❤️❤️
  • Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-27 12:12:00 följande:

Elen och Anonym4042, ni har samma BIM som mig.
    Hur mår ni? När tänker ni börja testa? 🥰

Ja det har vi ju, kul att följa exakta datum och skillnaden eller likheterna mellan oss 🥰
    Jag har haft rätt svängigt humör i veckan, asså mycket humörsvängningar, ångest och oro, varit nedstämd och känslig så alltså väldigt PMS, men känns typ tidigt för de men det kanske det inte är? Var som värst igår😅 Idag har jag kännt mig bättre men en känsla av att jag ska dra på mig förkylning och min temp ligger rätt högt så är säkert något sånt som ligger i kroppen. 
    Jag ska försöka att inte testa, eftersom jag tempar så är den rätt avgörande för mig om jag blir sugen på att testa eller inte. Ligger den högt eller iaf högre så blir jag genast nyfiken men om inte så vet jag redan säkert, men ibland så sjunker min temp så sent så jag hinner bli lurad och testar🙈
    hur är det med dig? Är de något som sticker ut eller känns det som ?vanligt??
  • Anonym (Elen)
    Zozoi skrev 2025-11-27 19:32:13 följande:

Samma här med humöret för min del men annars inget märkbart än. Känns dock lite tidigt för symtom. 
    När jag blev gravid med mitt första barn så var mina första symtom egentligen rikligt med ökade flytningar. Då testade jag typ BIM+5 för jag hade ingen aning om att jag var gravid och trodde mensen skulle komma varje dag efter beräknad mens för jag hade molvärk från BIM.

Jag tempar inte så har ingen koll på min temp alls utan får gå på symtom eller bara testa för att se helt enkelt.

Det vore en dröm nu att få ett plus på stickan efter negativa tester i två år 🥺🤞❤️

Ja jag tycker oxå det känns tidigt med symtom och månaderna när man tror man känner någon form av gravidsymtom så är det inget 🥴
    Ja jag har hört att vissa har det så, jag har aldrig varit gravid så har ingen att jämföra med eller så. Vet liksom inte hur det ska kännas eller inte kännas, men vet det är så unikt för alla dock. 

Tycker de är både fördel och nackdel att tempa för jag har blivit så lurad flera gånger när jag legat högt eller högre än vad jag brukar 😒

Ja verkligen, vi har oxå försökt i över två år🥺 det tar på en på flera sätt att månad efter månad mötas av mens och inget plus, men jag hoppas verkligen vi alla får plus nu i tidig julklapp❤️

Svar på tråden BIM december 2025