Anonym4042 skrev 2025-11-25 21:32:35 följande:
När hade du ägglossning? Jag tror att min var 20/11 men tempar inte och testade lite för sent med ägglossningstickor. Men hade ganska starkt streck på stickan onsdag 19/11 på morgonen, sen nästan obegripligt streck på kvällen samma dag (12 timmar senare). Så räknar med att LH-toppen var någon gång där emellan, och ägglossning då bör ha varit i torsdags.
Dock inte tajmat myset optimalt, 15/11, 17/11 och 19/11 blev det. Hade ju varit bra med 20/11 också men min lust försvinner liksom ?för tidigt? känns det som o jag pallar verkligen inte få till det då?
Jag ska försöka hålla mig till att testa 2/12, men stor risk att jag inte klarar vänta till dess ens 😅
Jag har vid tidigare graviditeter alltid bara haft samma symtom som innan mens, o likadant nu hittills..
hur är det för dig, tempar du? när tänker du testa tror du?
Fått min ägglossning bekräftad den 21/11, jag testade oxå med clearblue den rosa men fick aldrig glad gubbe. Dock testade jag typ bara tre dagar så var lite slarvig med det denna månaden.
fast du har ju tajmat det bra om du hade ägglossning den 20/11, dagarna innan är ju dem dagarna som är bäst så att säga. Tyvärr så missade jag dem två dagarna innan denna månaden så har inte jätte stort hopp egentlige för vi fick till de 17/11,18/11, 21/11 och 22/11.
jag kan ju inte låta bli att tänka sååå mycket, vill bara kunna slappna av denna tiden fram till BIM men de är så svårt, jag har aldrig varit gravid så jag vet inte hur något känns eller inte känns när man väl blir/är de. Jag använder mig av Oura ring så den kollar min temp varje morgon och jag använder mig av natural cykels. Väldigt skönt att ha den ringen, det funkade för mig att ta tempen innan själv oxå men underlättar att ha ringen. Ska försöka att inte ta test, men blir ibland lurad av min temp och kan då inte låta bli