Äggfrys eller totalfrys IVF istället?? Tacksam för input
Hej. Min sambo (vi är två tjejer) planerar äggplock/äggfrys pga mkt lågt AMH och ålder 35 (snart 36). Men vi har börjat fundera på: är det inte lika bra att göra IVF-behandling med totalfrys?! dvs att frysa ner OM det ens blir några embryon på dag 2-3 till exempel? Det är mycket ekonomiskt mer fördelaktigt väl att göra IVF direkt och bekosta totalfrys än att behöva plocka massa ägg och äggen är dessutom mer sköra både för frysning och tining än embryo?
Då får vi oxå svar direkt på äggens kvalitet vid ett IVF? Jag själv är gravid i vecka 12 och min sambo och jag har varit i rullorna i många år pga massa olika orsaker har allt fördröjts , bla 2 års kötid till regionen pga pandemin. Äntligen är jag gravid men min sambo vill också bära om några år (syskon). Min sambo är 35 nu och AMH kritiskt lågt men dt är ju inte gratis med alla behandlingar. Vi ska verkligen göra vad vi kan. Men behöver lnput från er? Gör Nordic ivf eller Livio total/fullfrys vid IVF?? Tacksam för svar då jag inte hittar nån info om
detta på deras hemsidor.