• Anonym (J)

Äggfrys eller totalfrys IVF istället?? Tacksam för input

RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-10 07:46:03 följande:

Hej och måste bara säga WOW tack för att du har tagit dig tiden att skriva ett sådant långt och informativt svar! Har inte tänkt på att det står om embryobanking på Nordic IVF, det är nämligen där vi har planerat att göra äggplock egentligen. Ska försöka ringa kliniken idag och diskutera med dem! Det är verkligen en djungel. Egentligen hade vi velat ha samma donator till barnen men det är nog svårt då min donator har lämnat via regionen och jag tror inte man flyttar över spermier hur som helst? något att kontrollera dock iallafall. Har du själv nån erfarenhet av detta eller du bara kan mycket? tack för din input den var värdefull. Hade ingen aning om att inte högkostnadsskyddet gällde vid äggfrys?! Måste kolla det idag också.. intressant!! Tack 

Vilka bra och genomtänkta tips! Efter att ha hamnat i ivf-världen så inser man ju verkligen hur oberäkneligt det är och att antalet ägg egentligen säger rätt lite om hur det kommer gå, så känns ju som att embryobanking är det alternativ som ger bäst chanser/ information om förutsättningarna jämfört äggfrys. Om du får mer information om embryobanking från nordic ivf får du jättegärna dela med dig🙏 jag och min sambo funderar också i banorna om att frysa blastocyster för framtiden 😊
Svar på tråden Äggfrys eller totalfrys IVF istället?? Tacksam för input