Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Min bonusson slog ner min man

Vad konstigt ni reagerar eller snarare inte reagerar. Ni borde polisanmält honom direkt. Och varför gjorde inte det andra brottsoffret.

Det kanske är så misshandelsoffer reagear, de är rädda och tror att misshandlaren kommer att hämnas. Men om alla tänker så, hur länge ska han få hålla på?

Din man är antagligen medberoende, han lägger sig platt för sonen. Är du i din tur medberoende till din man och vågar inte gå emot hans vilja? Visa lita ryggrad och anmäla sonen! Hans flickvän riskerar att bli offer, då är det bra att det redan finns en anmälan på denne man.

Jag skulle vägrat bo ihop med en sådan person. Hellre hade jag blivit särbo med pappan.

Eftersom sonen är 19 år är det hög tid att han flyttar hemifrån.

• Xenia
    Anonym (Zi) skrev 2025-11-10 07:16:26 följande:

Tavk  det är då konstigt för jag skrev samma fråga dagen efter det hände i en tjejgrupp på Facebook och de flesta sa att jag inte hade någon talan att säga att jag inte vill bo med honom. Men så skönt att bli bekräftad nu iaf ????

Så länge sonen går i skolan så måste föräldrarna försörja honom. Och lyckas de inte skaffa ett annat boende så måste de låta honom bo hos dem.

Men du har alltid möjligheten att flytta ifrån din man, så länge sonen bor hos honom. Annars kommer du inte att känna dig säker i ditt hem.

Har din man ens pratat med sonen om framtiden, var han ska bo?

Har han pratat med honom om att han borde söka hjälp för sitt humör? Det kommer att ligga honom i fatet den dag han börjar arbeta. Det borde väl ha varit problem  i skolan. Eller har han  alltid blivit ursäktad med att han har autism? Autism är ingen friskrivning från att följa lagen. Men jag antar att hittills har han bara fått sin vilja fram när han fått sina utbrott. Folk har dels blivit rädda och gett efter för honom, dels ursäktat honom pga hans autism. En polisanmälan skulle fått honom att fatta att han inte har rätt att misshandla andra.
Svar på tråden Min bonusson slog ner min man