• Anonym (Tjejen)

Hungrig av promenader

Blir mycket hungrigare än kalorierna jag bränner av en promenad. Är det något som går över när jag har förbättrat konditionen? Känns ohållbart med den här hungern i längden. Vill gå ner i vikt

• Svar på tråden Hungrig av promenader
  • Anonym (?)

Du går inte upp i vikt av att vara hungrig.

Att känna hunger efter fysisk aktivitet är inget konstig. Lär dig hantera det på ett bra sätt

• Anonym (Klara)

Det är inte farligt at vara hungrig. Ät en frukt eller en grönsak om du inte kan vänta till nästa måltid. Annars lägg dina promenader före eller efter måltiden. 

• Jemp

Det finns ju bra och dåliga saker att äta när man blir hungrig. Och många fördelar med motion utöver vikten.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (?) skrev 2025-11-11 10:02:04 följande:

Du går inte upp i vikt av att vara hungrig.

Att känna hunger efter fysisk aktivitet är inget konstig. Lär dig hantera det på ett bra sätt

Har lätt att hamna i jojo-bantning vid för mycket hunger så jag undrar om det går över när konditionen förbättras. Har koll på kosten och äter alla extra kalorier jag förbränner.
  • Anonym (Tjejen)
    Jemp skrev 2025-11-11 10:08:14 följande:

Det finns ju bra och dåliga saker att äta när man blir hungrig. Och många fördelar med motion utöver vikten.

Äter lågkolhydratkost för viktnedgång och går promenaderna för hälsans skull
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Klara) skrev 2025-11-11 10:07:34 följande:

Det är inte farligt at vara hungrig. Ät en frukt eller en grönsak om du inte kan vänta till nästa måltid. Annars lägg dina promenader före eller efter måltiden. 

Känner mig hungrigare hela dagen och inte bara i samband med promenaden. Bara hållt på en vecka så hoppas att det kommer att ge sig?
  • Anonym (?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-11-11 10:14:42 följande:
    Har lätt att hamna i jojo-bantning vid för mycket hunger så jag undrar om det går över när konditionen förbättras. Har koll på kosten och äter alla extra kalorier jag förbränner.
    Det går över när kroppen vänjer sig vid nya rutiner avseend mat och motion.
  • Anonym (Tjejen)

Har alltså kört på enbart kosten länge och bara lagt till promenaderna nu

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (?) skrev 2025-11-11 10:18:37 följande:
    Det går över när kroppen vänjer sig vid nya rutiner avseend mat och motion.
    Hur lång tid brukar det ta när man lagt till motion? Har inte ändrat nåt i kosten utöver att jag äter kalorierna jag fått ihop av promenaderna
  • Anonym (?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-11-11 10:20:49 följande:
    Hur lång tid brukar det ta när man lagt till motion? Har inte ändrat nåt i kosten utöver att jag äter kalorierna jag fått ihop av promenaderna
    Väldigt individuellt. Det viktiga är att man inte ger efter
Svar på tråden Hungrig av promenader