Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Varför vill du kontrollera din partner?

Jag kan nog våga vara ärlig här om mitt eget beteende. Jag var som din man (är kvinna) under många år efter att min man varit otrogen. Jag intalade mig länge att det var rättfärdigat och att han har ansvar i att jag ska få tillbaka mitt förtroende för honom genom att gå med på alla kontrollerande saker jag satte upp och krävde. Vändningen kom när jag insåg att många år passerat och att jag egentligen inte var orolig för en ny otrohet längre. Det som gjorde att jag fortsatte mitt beteende och kontrollerande då var hämnd. Han skulle lida som han fick mig och vårt äktenskap att lida. Det var så jag resonerade, men också det som fick mig att inse att jag förstörde mer än jag lagade det som han en gång trasade sönder. Vi lever tillsammans än idag. Äktenskapet är fortfarande trasigt av den historik vi har och inget har blivit lagat trots många försök från bådas sida. Med det sagt så löste Mitt kontrollerande absolut ingenting. Men tankens makt är kraftfull och den kan absolut få en att tro att kontrollerande kan förhindra otrohet eller vad det nu än må vara. 

Svar på tråden Varför vill du kontrollera din partner?