Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Jag raggade på en tjej på tåget

Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 21:33:51 följande:

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

Det här måste vara hitte på!
  • Anonym (D)

Om det är sant så måste tjej 1 ha tyckt synd om tjej 2. Tjej 2 såg förmodligen besvärad, ut men visste inte hur hon skulle klara sig ur det hela. 

• Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 12:53:25 följande:
    Lugn, 9.5 är den snyggaste tjejen man ser på en månad i en storstad. 

Hon den snygga var kanske 7.5 och den snyggare var kanske 8.0
    Hade tjejen nr. 1 varit det minsta intresserad av dig så hade hon fortsatt prata med dig.

Varför skulle hon bli avundsjuk på att du sedan pratade med en annan tjej? Hon är ju INTE intresserad. 

Troligast är att hon tyckte synd om den andra tjejen. En del tjejer är så snälla att de har svårt att avsluta samtal som de inte är intresserade av.
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 13:30:52 följande:
    Tackar. 

Jo jag undrade bara och staratde tråden, jag kommer annars att gå och snacka med tjejer på stan oavsett vad jag får för svar här. Men kommer hålla till mig i Berlin.

Jag håller med om att man ska vara social och snacka med tjejer och hålla god ton. Tåget är bästa stället att snacka med tjejer på då man sitter och väntar. 
    Ja för då är det svårt för tjejen att komma undan. På andra dtällen är det lättare att komma undan. Det betyder inte att de gillar dig.
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 21:33:51 följande:

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

Jag befarar att TS är så omogen att han bara kan se situationen ur sin egen synvinkel. Jag skulle ju kunna sätta en siffra på hur attraktivt som egenskap det är i ett raggningssammanhang. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-14 13:48:52 följande:
    Personlighet är viktigt med såklart. Men det är yttre faktorerna som utseende som får en till att bli nyfiken på personligheten. 

En trevlig och snäll 9a är mycket mer attraktiv än en bortskämd 9a som tycker att hon är snygg. 9or som tycker att de är snygga kan jag strunta i att ragga på. Hon ska vara ödmjuk och varm gärna lite blyg.  
    Det konstiga är att du inte hittar någon. Undrar vad det beror på? Missat något med ödmjukhet och värme?
Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget