Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Jag raggade på en tjej på tåget

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

• Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fjantigt) skrev 2025-11-12 21:37:50 följande:

Ännu men meningslös rövarhistoria. 

Vadå rövarhistorier. 

Jag vill veta varför den första tjejen blev en skata och ska sabba för mig bara för att jag sket i henne och skaffade mig en snyggare tjej.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (A) skrev 2025-11-12 21:42:13 följande:
    Den verkar bekant.
    Ingen skriver med dig. 

Du kan skapa dina egna trådar, ingen tvingar dig till att skriva här. Sluta förstöra mina trödar jämt
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Gift) skrev 2025-11-12 21:43:52 följande:

Du dagdrömmer 
    Men on det inträffade så vill bara tjej nr1 skydda tjej nr2 från en sunkig person som raggar på allt han tycker är snyggt.
    Det är insidan som räknas.

Och insidan lär man aldrig få veta om man inte går fram till en tjej. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (My) skrev 2025-11-13 04:10:15 följande:
    Detta var min tolkning också. Tjej 2 vågade inte annat än att svara artigt, men tjej 1 såg hur hon blev mer och mer obekväm och bestämde sig för att hjälpa henne att bli av med TS.
    Yeah right. 

Tjej nummer 1 blev svartsjuk då hon såg att jag fixade en ny snyggare tjej på direkten och var tvungen att komma och sabba för mig då hon är en dålig förlorare.
  • Anonym (Anonym)
    Aliona skrev 2025-11-13 05:13:49 följande:

Nej, nr 1 blev inte svartsjuk. Hon blev arg för att man som kvinna inte ens kn åka tåg utan att påflugna idioter som varken fattar sociala koder eller människors signaler ska komma och störa, eller i värsta fall trakassera en. 

Jo hon tjej nummer 1 blev visst svartsjuk. 

Det är inte hennes värld, hon kan inte komma och avgöra verkligheten för alla individer.

Hon tjej nummer 2 var riktigt trevlig och uppskattade samtalen med mig. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-13 10:55:17 följande:

Tjej 1 ville inte prata med en ectasy-påverkad kille och gick. Hon fattade att det inte skulle gå bra för tjej 2 om det gick för långt och hjälpte henne ur situationen. Du förstår väl att om tjej 2 var genuint intresserad hade hon försäkrat tjej 1 att det inte var någon fara och att hon inte skulle följt med tjej 2 bort från dig i såna fall?

Hur gick det med den där Tumba-polisen förresten? Och Berlin-flytten? 😁

Tumba polisen skrattade när hon pratade med mig så hon gick det bra med. 

Berlin är på G. Denna historia är från Berlin när jag var där. 

Är du @ilovesummer? Är du samma användare?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (betygsättning) skrev 2025-11-13 12:27:26 följande:

Vilken skala var den snyggaste respektive fulaste på då? 
    En 9:a eller 9,5: a? 

Tungan ute

Lugn, 9.5 är den snyggaste tjejen man ser på en månad i en storstad. 

Hon den snygga var kanske 7.5 och den snyggare var kanske 8.0
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-13 12:08:40 följande:
    Okej, tur det. FTP betyder ju trots allt "finaste Tumba-polisen" 😁

Så, tjejer i Berlin är också dryga, inte bara svenska tjejer beter sig drygt när du raggar?

Nope, det är inte jag.
    Haha du är skön. 

i Berlin är tjejer fortfarande trevliga när de är dryga, i Sverige är tjejer lite drygare och ger spydiga svar. Visst det finns bra Svenska tjejer med men enligt min erfarenhet så är Tyska tjejer trevligare. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna som tål konversationer) skrev 2025-11-13 13:27:15 följande:
    Och så har folk raggat i alla tider. Genom att ta kontakt. Så länge man inte är för påflugen och kan ta ett nej så är det helt okej.
    Det är bara dagens typiska dejtingsajtsmänniskor som inte tål att något oväntat händer, som att okända människor tilltalar dem! Suck.
    Lyssna inte på dessa människor. Fortsätt vara social och prata med människor ute.

Hade du istället frågat om råd hur man träffar en tjej så hade råden ofta blivit -Stäng av skärmen och ge dig ut i verkligheten istället. Vilket är helt rätt.
    Tackar. 

Jo jag undrade bara och staratde tråden, jag kommer annars att gå och snacka med tjejer på stan oavsett vad jag får för svar här. Men kommer hålla till mig i Berlin.

Jag håller med om att man ska vara social och snacka med tjejer och hålla god ton. Tåget är bästa stället att snacka med tjejer på då man sitter och väntar. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna som tål konversationer) skrev 2025-11-13 13:30:39 följande:

Däremot är det inte så smart att ragga på fler tjejer på ett och samma ställe.

Tjejen som avbröt ditt samtal med nya tjejen ville säkert bara meddela henne att du redan raggat på henne och därmed är mindre seriös i ditt raggande.

Okej det kan stämma

Mvh
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (betygsättning) skrev 2025-11-13 19:22:41 följande:
    Men wtf? varför raggar du på så låga nummer för? De e inte äns värts ens energi.

Måste vara MINST 9:or juh!
    Du har rätt men 9or är för högt och de finns inte överallt. 

Jag brukar sikta in mig på 8or eller högre och om jag tagit ecstasy så kan jag snacka med 7.5or bara för sällskap.

Men 8or eller högre ska man sikta på. Det snyggaste jag raggat på kanske är 9.1 eller 9.2. Har aldrig snackat med 9.5or då jag inte varit på humör när jag sett dem, dessutom är de för snygga. Så pass snygga att jag inte riktigt attraheras av dem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (betygsättning) skrev 2025-11-14 12:47:51 följande:
    Jag fattar. Tar bort en del av charmen och blir nästan lite plastigt när dom e för snygga. Men 9:or ska det va, vem bryr sig om personlighet om dom är snygga att se på?
    Personlighet är viktigt med såklart. Men det är yttre faktorerna som utseende som får en till att bli nyfiken på personligheten. 

En trevlig och snäll 9a är mycket mer attraktiv än en bortskämd 9a som tycker att hon är snygg. 9or som tycker att de är snygga kan jag strunta i att ragga på. Hon ska vara ödmjuk och varm gärna lite blyg.  
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (D) skrev 2025-11-14 14:16:36 följande:
    Det konstiga är att du inte hittar någon. Undrar vad det beror på? Missat något med ödmjukhet och värme?
    Ursäkta att jag inte svarat dig tidigare. Det var inte med meningen. 

Jag hade en smart trevlig tjej men jag gjorde slut med henne för att jag är dum men ingen fara. Jag ska fixa en ny tjej sen. 

Ja du har rätt, jag var inte så ödmjuk förut. 

MVH
Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget