• Anonym (Ffhjjbvgf)

Röd flagg?

Skall inte bli för detaljerad, men en vängrupp män i 34-36 årsåldern. Säg att det är 5 män. ALLA männen har fru eller fästmö+sambo som är max 25. En bara 19.

Om tex en själv är vi kan säga 21. Blir ihop med en mycket äldre kille på 35. Men alla tjejkompisar och kompisars flickvänner är max 25. Är det en röd flag?

• Svar på tråden Röd flagg?
  • Anonym (Hipp)

Är det en röd flagga att du faller för äldre mäm? Ja, du har kanske daddy issues, vad vet jag.

• EpicF

Vad skulle vara red flag, med att bli tillsammans med en äldre man? 

• Anonym (Ffhjjbvgf)
    EpicF skrev 2025-11-12 23:13:53 följande:

Vad skulle vara red flag, med att bli tillsammans med en äldre man? 

Inte det i sig. Men man tänker ju att hans kvinnliga bekanta då skall vara i hans ålder inte min egen...eller?
  • Anonym (facts of life)

Man kan se olika på saken.

Antingen kör du ett varv med denne 35-åring och kommer troligen att lämna honom med halvstora barn när han blir gubbe vid 50 och du själv fortfarande är full av liv, eller så provar du vingarna några år och väljer sedan en mer jämnårig man strax innan 30. Ca hälften av män över 50 har problem med erektionen på något sätt, bara så att du vet.

Statistiskt varar ett äktenskap ca 12 år, men de som väljer sin partner att få barn med efter 25 har bättre chans att fortfarande vara ihop när barnet tar studenten än de som väljer alltför unga. Om en jämställd relation är något man söker hjälper det också att vara på mer samma ställe i sitt arbetsliv, så att inkomstskillnaden inte är lika märkbar.

Risken med en äldre man som inte vill gifta sig är att du drar på dig ett liv som du egentligen inte har råd med, han insisterar på att du ska betala hälften ändå och det gör att du inte kan spara och investera normalt, vilket kommer att straffa dig ekonomiskt senare i livet när ni inte längre är ett par. Risken för skilsmässa eller separation är ca 50% så den kan knappast ignoreras.

Att alltid ha "fuck you-money" är högsta prioritet för smarta kvinnor.

• Anonym (BelleBingo)
    Anonym (facts of life) skrev 2025-11-13 07:36:52 följande:

Statistiskt varar ett äktenskap ca 12 år, men de som väljer sin partner att få barn med efter 25 har bättre chans att fortfarande vara ihop när barnet tar studenten än de som väljer alltför unga. Om en jämställd relation är något man söker hjälper det också att vara på mer samma ställe i sitt arbetsliv, så att inkomstskillnaden inte är lika märkbar.

Var har du hittat de siffrorna? Det jag sett är att de som får barn när de är 25 eller äldre löper avsevärt mycket mindre risk att separera. Och samma gäller de som levt ihop några år innan de får barn. 

Jag ifrågasätter dig inte, utan är bara nyfiken. :)

• Anonym (?)
    Anonym (BelleBingo) skrev 2025-11-13 07:46:59 följande:

Var har du hittat de siffrorna? Det jag sett är att de som får barn när de är 25 eller äldre löper avsevärt mycket mindre risk att separera. Och samma gäller de som levt ihop några år innan de får barn. 

Jag ifrågasätter dig inte, utan är bara nyfiken. :)

Var det inte exakt det hon skrev?
  • EpicF
    Anonym (Ffhjjbvgf) skrev 2025-11-13 07:20:45 följande:
    Inte det i sig. Men man tänker ju att hans kvinnliga bekanta då skall vara i hans ålder inte min egen...eller?
    Vad spelar åldern på hans bekanta för roll? 
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Ffhjjbvgf) skrev 2025-11-13 07:20:45 följande:
    Det är väl ett gäng omogna pojkar som stannat i utvecklingen och inte klarar av ett jämlikt förhållande. 
  • Anonym (Ia)

Förmodligen omogna killar som inte är så intresserade av djupare snack med tjejer. Snacket sköter de med varandra.

Så det finns en risk att du kommer att tröttna på killen. När du växer om honom mognadsmässigt.

• Anonym (M.)
    EpicF skrev 2025-11-13 12:20:37 följande:
    Vad spelar åldern på hans bekanta för roll? 
    Det gör det ju, om det handlar om ett förvuxet grabbgäng, vilket man kan tänka sig om ALLA har mycket yngre flickvänner. Jag kan riktigt se dem för mig, när de skrattar och pratar föraktfullt om sina unga tjejer, hur de är i sängen, hur trånga de är i underlivet, hur många år till de kommer att hålla innan pattarna börjar hänga... och det är dags att uppgradera till en nyare årsmodell!

...för sannolikhetsmässigt blir det ju inte så i en slumpvis utvald grupp, utan de flesta har en partner i sin egen ålder eller bara lite yngre - och sedan kan det finnas någon enstaka som har hittat sitt livs kärlek, som bara råkade vara ung. Men DETTA - TS:s karls vänkrets - är ett medvetet negativt urval.
Svar på tråden Röd flagg?