• Anonym (Besviken)

Ghostad

Jag har vart tillsammans med en tjej i två månader och allt var hur bra som helst.
    Vi pratade på lördagen vad vi skulle fira jul och hon skulle träffa mina föräldrar. 
    Pratade om resa nästa år och hade gjort upp planer.
    Hon sov över hos mig mellan lördagen till söndagen och allt var bra när hon åkte hem och jag får ett sms på kvällen där hon skriver att hon fick en dålig känsla och en är det tyst frå henne.
    Hon svarar inte när jag ringer utan bara trycker bort mig och hon svarar inte på sms.
    Låter henne vara, tänker att det är slut och en vecka senare  hör hon av sig på sms att hon vill träffas för att sen på kvällen skriver att hon inte hinner och sen är det tyst igen.
    Blir fan knäpp när man inte vet vad som händer eller vad man gjort för fel med tanke att allt var bra. 
    Har ni vart med om nått liknande??

• Svar på tråden Ghostad
  • Core
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-14 19:06:04 följande:
    Det är osannolikt 

Osannolikt men inte omöjligt? Du har inte fått SMS av någon annan kvinna som hon kanta sett eller så?

Det låter som att något hon inte anser är ok har uppdagats. Annars är hon ju uppenbarligen labil. 

Så vi kan konstatera att antingen har du gjort något graverande, eller så är hon inget partnermaterial. Vad tror du är närmst sanningen?

• Anonym (Elsa)

Tråkigt när det blir så. Ännu tråkigare är ju att du inte får nån förklaring. 

Skulle säga att du inte kan flra något annat än att svara med samma energi. Tystnad.

• Ezmeraldah

Hennes ex kanske har dykt upp och vill försöka igen. Med tanke på att hon ville ses efter en vecka men annars ångrade sig så låter det som om nån annan är inblandad. Eller har hon barn? I så fall var det kanske därför hon plötsligt "inte hann". 

Eller så fick hon panik över att ni pratade om att fira jul med dina föräldrar efter så kort tid. Var det hon eller du som var mest drivande i det samtalet? 

Vad skrev hon i sms:et om att hon fått en dålig känsla? Och vad skrev hon när hon ville ses? Förstår om du inte vill skriva ut det ordagrant men på ett ungefär?

• Ezmeraldah
    Core skrev 2025-11-15 11:09:08 följande:

Du har inte fått SMS av någon annan kvinna som hon kanta sett eller så?

Eller nåt hon sett på sociala medier. Eller om TS fortfarande finns kvar i nån dejtingapp? 

Men lite osannolikt att det skulle ha hänt samma dag som hon åkte hem kanske. Att det var samma dag hon skrev det där om dålig känsla tycker jag nog ändå tyder på att hon fick panik över att fira jul ihop och träffa föräldrar så snabbt. 
  • Anonym (Besviken)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-15 15:16:24 följande:

Hennes ex kanske har dykt upp och vill försöka igen. Med tanke på att hon ville ses efter en vecka men annars ångrade sig så låter det som om nån annan är inblandad. Eller har hon barn? I så fall var det kanske därför hon plötsligt "inte hann". 

Eller så fick hon panik över att ni pratade om att fira jul med dina föräldrar efter så kort tid. Var det hon eller du som var mest drivande i det samtalet? 

Vad skrev hon i sms:et om att hon fått en dålig känsla? Och vad skrev hon när hon ville ses? Förstår om du inte vill skriva ut det ordagrant men på ett ungefär?

Hennes ex har en ny familj så han finns inte med i bilden förutom med barnen.
    Vi har umgås med tillsammans med barnen också och dom tyckte om mi jättemycket och mitt barn tyckte om dom.
    Det har vart hon som har vart drivande om att vilja träffa min familj och även umgås med barnen. 
    Hon skrev på dagen att hon ville träffas och sen en kvart innan så skrev hon att hon inte hinner sen har jag inte hört nått.
    Svarar inte på sms eller telefon.
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-15 15:50:37 följande:
    Hennes ex har en ny familj så han finns inte med i bilden förutom med barnen.
    Vi har umgås med tillsammans med barnen också och dom tyckte om mi jättemycket och mitt barn tyckte om dom.
    Det har vart hon som har vart drivande om att vilja träffa min familj och även umgås med barnen. 
    Hon skrev på dagen att hon ville träffas och sen en kvart innan så skrev hon att hon inte hinner sen har jag inte hört nått.
    Svarar inte på sms eller telefon.
    Jag finns inte med på några dating sidor, raderade allt när vi blev tillsammans. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-15 15:51:41 följande:
    Jag finns inte med på några dating sidor, raderade allt när vi blev tillsammans. 
    Raderade du själva kontot eller bara appen?

Vad sa hon rent konkret om den dåliga känslan? "Tack går igår men nu har jag en dålig känsla"?
  • Anonym (M.)

Var det du som drev på om detta att ni skulle fira jul tillsammans (inte självklart att göra på en gång när man har var sina barnkullar), boka en resa tillsammans, träffa varandras föräldrar och sådant? I så fall kan det vara så att hon tyckte att du var för "på", att det gick för fort, att hon kände sig trängd. 

Eller så har hennes barn sagt att de inte tycker om dig, och i så fall gör hon rätt. 

Sedan tycker jag personligen att det är fult att ghosta, men en del människor är så, de orkar inte med obehagliga samtal och kanske bråk. 

Svar på tråden Ghostad