• Troslouise

Fråga till män

Hej! Jag blev tipsad om detta forumet av en vän och då jag känner mig desperat så ger jag det ett försök. 

Jag och min man har varit gifta i snart 10 år och problemet är att hans sexlust är i princip helt borta. Min sexlust är hög och har alltid varit och det här känns inte hållbart länge till.

Sex är väldigt viktigt för mig så jag vänder mig nu till er och undrar om ni har något tips på vad jag kan göra. Jag förstår att alla är olika men vad gör er upphetsade? 
    Jag vill testa något nytt för att se om jag kan tända hans låga igen... 

• Svar på tråden Fråga till män
  • Anonym (Boho)
    Tukt skrev 2025-11-14 22:52:01 följande:

Eh, prata kanske? 

Vad sägs om att använda en lite mer ödmjuk ton så kanske det kan bidra till fortsatt ?prat? i tråden?
  • Anonym (Gammal man)

Att känna sig åtrådd är nog det viktigaste för mig och för många andra äldre män jag pratat med. Det är faktiskt ganska sällan vi män får känna just det. Att kvinnan tar på våra muskler och kropp som visar att hon älskar den. Även att få höra det. Jag har hört även av vältränade vackra män att de kan sakna det ibland i sina relationer. Ett tips är att fundera på vad han brukade säga och göra med dig när han förförde dig tidigare. De saker som han säger och gjorde är inte ovanligt att man själv vill uppleva. 

• Anonym (Britt-Marie)

Gud vilket konstigt antagande att dom inte pratar, bara för att hon ber om tips här? 

On topic: Tycker att det är fint att du uppenbarligen anstränger dig. Något jag tycker om är när min fru gör sig "liten och hjälplös" för mig. 
    Hon blir så tydlig med att jag är den stora starka försörjaren som tar så bra hand om henne som är så liten och hjälplös. Sen visar hon mig tacksamhet för det genom att stryka på mig, ta på mig samtidigt som hon lyfter mig till skyarna. 
    Låter kanske sjukt och jag orkar faktiskt inte rota i varför det hjälper min lust. 

Hoppas ni kommer på spåret igen, ibland behöver vi alla få lyftas riktigt ordentligt av den vi älskar. 
    Lycka till! 

• Martinnains

Louise, 

Vad jobbigt för dig, känner igen och har varit liknande situation. ( Alltså att hon inte ville vara intim).

Till frågan, vad gör mig attraherad, det är ganska lätt och eftersom din man inte reagerar så, så hjälper inte det.

Att känna sig åtråd gör mig tänd lite det som händer innan man kommer till sängen. Tafsande, långa kramar, blickar och kyssar ( särskilt på halsen då ryser jag).

Att duscha eller bada ihop är riktigt bra när man tvålar in varandra.

Sexiga käder är ju lite spännande men inte det som avgör för mig.

Sexigt prat men jag förstår att det är svårt att komma igång med om man inte gjort det innan och varit ihop länge.

• Tukt
    Anonym (Boho) skrev 2025-11-14 23:09:11 följande:
    Vad sägs om att använda en lite mer ödmjuk ton så kanske det kan bidra till fortsatt ?prat? i tråden?
    Så om jag är med "ödmjuk" så får TS ligga mer, menar du?
    ..
  • Martinnains

Jag kom på en sak som inte var svar på din fråga, utan en annan fråga. Har din man haft svårt att prestera antingen att bli hård eller att komma?

• Tecum

Du kanske redan gjort det, men första åtgärden är att fråga honom varför hans lust försvunnit? Hälsoproblem, stress, prestationsångest, tappad attraktion, det kan finnas många orsaker som du inte kan göra något åt. Har han alltid haft lägre sexlust än dig, då ligger det kanske i hans personlighet eller hormonnivå?

För att locka honom instämmer jag i de tips du fått, bekräfta honom fysiskt och mentalt, visa att du vill ha sex, smek, kyssar, hångel. Kanske titta på porr eller läsa erotiska noveller tillsammans? Försök snoka reda på vad han tänder på, t ex att du smeker sig själv eller berättar sexfantasier (som inte behöver vara dina riktiga fantasier).

• Anonym (Mannen)
    Troslouise skrev 2025-11-14 22:37:03 följande:
    Fråga till män

Hej! Jag blev tipsad om detta forumet av en vän och då jag känner mig desperat så ger jag det ett försök. 

Jag och min man har varit gifta i snart 10 år och problemet är att hans sexlust är i princip helt borta. Min sexlust är hög och har alltid varit och det här känns inte hållbart länge till.

Sex är väldigt viktigt för mig så jag vänder mig nu till er och undrar om ni har något tips på vad jag kan göra. Jag förstår att alla är olika men vad gör er upphetsade? 
    Jag vill testa något nytt för att se om jag kan tända hans låga igen... 

Om du har stort behov av bekräftelse behöver du söka svar inom dig själv. Att vara lycklig utan att någon behöver tillföra något är stort. En av de största stunderna i livet om man når dit.

Väl där blir det mesta enklare. 
Svar på tråden Fråga till män