Inlägg från: Anonym (Vera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vera)

Ni inom socialtjänst och vård, varför är ni så usla?

Samordning är svårt. Organisera är svårt. Att få med alla spelare på banan är svårt. Om allt detta vore så lätt, varför kan du inte styra upp ditt liv själv? 

Människor är inte perfekta, livet kommer aldrig flyta på utan grus och gnissel. Man får lära sig att acceptera verkligheten som den är och arbeta därifrån 

• Anonym (Vera)
    Anonym (Samverkan) skrev 2025-11-16 16:28:28 följande:
    Varför är det svårt, även för professionella som har det som en av sina arbetsuppgifter och just bara inom delar av den offentliga sektorn?

Inom den privata sektorn klarar man ju av det, annars kulle det inte kunna byggas några hus, vägar, järnvägar, broar, tunnlar e.t.c.

På sjukhusen klarar man också av det.

På skolor klarar man av det.

Polisen klarar av det.

Försvaret klarar av det.

I många verksamheter är det nödvändigt att kunna samverka för att det ska fungera. Hur har alla som inte klarar det hamnat just i socialtjänst och på vårdcentraler?
    Eller finns något annat skäl till att det inte fungerar just där?
    Jag söker förklaringar.

Det fungerar inte perfekt på andra ställen heller. Jag har arbetat i privata sektorn och det r inte smidigt där heller. 

Jag vet också många som har fått en lyckad rehabilitering så det är inte så att de alltid misslyckas med allt. 

Vad är det som inte fungerar för dig? 

Svar på tråden Ni inom socialtjänst och vård, varför är ni så usla?