Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Hon hatar min son

Jag tror svaren dröjer lite för att det är en allvarlig och svår fråga. Men som alltid måste du sätta dina barn före en annan vuxen. Alltid! Ditt främsta uppdrag är att se till att din som inte far illa i den uppkomna situationen.

En kompromiss kan ju vara att inte bo ihop. Så gjorde jag och min man tills alla barn var utflugna för alla våra olika barn hade sina sidor som man nog hade retat sig på om man skulle behövt bo med dem. Jag hade t ex inte kunnat acceptera att barnen är uppe och steker bacon utan köksfläkt på mitt i natten, vilket min man tyckte var helt ok att hans barn gjorde. Så istället för att tvinga ihop familjer med helt olika uppfostringsmetoder och gränser, lät vi varandra hållas liksom.

Det enda är att man alltid måste se till att ens barn mår bra och får de bästa förutsättningarna i sitt vuxenliv sen. Aldrig, aldrig välja något egoistiskt före barnets väl och ve.  

Men nu skriver du att hon inte alltid varit sådan. Antar att ni har pratat om det? Vad säger hon? 

Om min man hade betett sig så som du beskriver din sambo hade mina känslor för honom dött rätt snabbt och det hade tagit slut, så mycket kan jag säga för egen del. 

Svar på tråden Hon hatar min son