Inlägg från: Anonym (xc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xc)

Hon hatar min son

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 15:53:42 följande:
    Jag antar det, tack för svar i alla fall. Hon har inga problem alls med mitt andra barn, tvärtom. Jag vill helst inte separera från henne särskilt inte nu när hon väntar vårt gemensamma barn vilket är väldigt önskat. Hon är en person med långt tålamod. Hon menar att jag inte kan uppfostra min son som är väldigt krävande, skrikig och elak emellanåt. Hon skrev en lista till mig gällande min son där hon berättade att han skriker, skapar intriger, ljuger, rymmer, stjäl och plågar de andra barnen, att jag särbehandlar honom. Hon menar att hon inte kan ha med honom ut då han skriker mycket fula saker till okända, att han slår och retar de andra barnen som inte heller tål min son, inklusive mitt andra barn. Han är väldigt egoistisk enligt henne och vägrar dela med sig i kombination med att jag aldrig tydligen kan säga nej och skämmer bort honom. Hon säger att jag har dåligt inflytande på honom där han tar efter mina sidor och att jag använder honom som ett vapen i konflikter mellan oss, Att han ständigt kräver saker, skriker och hörs hela tiden och avbryter andra som inte får finnas till enligt henne. Jag får klagomål från skola och andra håll ständigt kring honom. Men att hon ignorerar honom och fnyser när jag säger något bra om honom är sjukt påfrestande. Hon har ändrat sina veckor så att vi aldrig är barnfria för att de ska slippa honom vilket hon sagt rent ut. 
    Om det hon skriver stämmer, så kan jag ärligt förstå henne. 
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:06:23 följande:
    Är det normalt med en vuxen kvinna som ignorerar ett barn? 
    Nej, men det är inte heller normalt med ett barn som hon beskriver eller en förälder som inte tar sitt ansvar och uppfostrar sitt barn.
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:18:11 följande:
    Han kan säga grova saker mer som på skoj medan folk tar illa upp för ingenting han leker men de tar de som att han slåss pojkar leker vilt emellanåt 
    Men, det är ju inte du eller din som som bestämmer vem som får ta illa upp eller ej. Om folk tar illa upp så har din son gått över gränsen. Att du försvarar allt din son gör är illa, riktigt illa. Han får aldrig ta konsekvenserna av sitt handlande och det kommer att eskalera.
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 08:41:05 följande:
    Mitt andra barn är mer den pipiga sorten. Min sambo menar att jag saknar kärlek till det barnet och särbehandlar dem att jag skulle behandla den ena som en härskare sa hon och helt glömmer bort den ena. Hon skyddar helt överdrivet mitt andra barn och säger bara till min son hela tiden. Jag är inte så mycket för diagnoser varför skulle de göra det hela bättre? Det är just nu som att allt skylls på min son och hon vägrar lyssna på honom när han skriker att han inte gjort nånting. Jag har skällt ut henne många gånger pga detta men ingenting händer. Hon har många gränser kring sina barn och mitt andra barn men struntar helt i min son nu suckar bara åt han eller låtsas inte höra han 
    Du är inte så mycket för diagnoser? Du har helt rätt att ha en diagnos gör inte saken bättre, men att få veta vilken diagnos som man har och få rätt hjälp och medicinering hjälper ju. Din son mår inte bra och du bryr dig inte ett smack för att du inte tror på diagnoser. Du hittar på en massa ursäkter för honom, skäller ut din sambo för att hon vill skydda de andra barnen som finns i familjen istället för att ge din son hjälp att fungera i samhället, att hjälpa honom att må bättre. För en sak kan du vara säker på, ett barn som mår bra agerar definitivt inte som din son, och du hjälper honom inte ett dugg.
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 08:54:53 följande:

Jag är närmare sonen tyvärr pga vissa omständigheter men såklart räknas mitt andra barn alltid! 
    Idag fick ja skit och skäll pga att sonen hade sagt att min sambo va otrogen som visade sig va ett skämt 
    Min son skyddar mig och pratar sanning så frågade såklart henne om detta o hon exploderar för en fråga 
    Nu fattar jag att de inte låg sanning bakom men jag får inte ens ifrågasätta detta 

Din son är 9 år och han beskyller din sambo för att vara otrogen, du tror hellre på honom och när det visar sig att han ljög, så påstår du att han skämtade? Tyckte du att det var roligt? Tyckte din sambo att det var kul? Skrattade du hjärtligt när din son anklagade din sambo? Hur jan du inte förstå varför din sambo och ditt andra barn reagerar som de gör? Du påstår att du älskar ditt andra barn, men du står inte upp för det barnet. 
  • Anonym (xc)
    Ascendere skrev 2025-11-18 12:20:05 följande:

Får inte ihop det. 
    Hur kan hon vara ditt livs kärlek om hon, som du själv skriver, hatar ditt barn?

Nä, dumpa henne och träffa en vettig kvinna istället. 

Läs hela tråden och återkom sedan.
  • Anonym (xc)
    Ascendere skrev 2025-11-18 12:20:05 följande:

Får inte ihop det. 
    Hur kan hon vara ditt livs kärlek om hon, som du själv skriver, hatar ditt barn?

Nä, dumpa henne och träffa en vettig kvinna istället. 

Läs hela tråden och återkom sedan.
  • Anonym (xc)

Du tar inte ansvar för något allt är andras fel. Dina 2 tidigare ex är alkisar och drogmissbrukare, ditt senaste ex är en manipulativ bitch. Hennes barn är veklingar och gnällspikar som inte tål något. Alla i skolan, barn som vuxna är emot din son, ditt andra barn är en gnällspik. Ingen tål hårda tag och skämt. Ser du den röda tråden? Det är inte bara din som som har problem, du har stora problem själv och om du ska kunna stötta din son måste du själv få hjälp. Men antagligen så anser du inte att du behöver. Det är ju du och sonen mot världen....

• Anonym (xc)
    Anonym (S) skrev 2025-11-23 00:54:54 följande:

Har ni kommit fram till att det är en trolltråd ännu?

Oavsett om det är en trolltråd eller ej, så är det enligt reglerna inte ok att i känsliga rummet spekulera om detta. Om du tycker att det är en trolltråd, lämna tråden och låt de som vill och tycker det är en intressant fråga diskutera. Det är riktigt tråkigt att se inlägg som bara för att de tycker ett ämne verkar otroligt eller inte riktigt passar in i andras syn på världen anklagas för att vara trolltråd.
  • Anonym (xc)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:22:17 följande:
    Barn är påfrestande de visste hon att ja har två barn innan hon sa ja till att bli tillsammans me mig från första början 
    Men snälla du. Förstår du verkligen inte att hon skyddar sina barn. Hon gör precis det som en förälder ska göra och du tycker att hon är en bitch? Du tror att du skyddar ditt barn, när du i verkligheten är totalt blind för orsak och verkan. Din son mår inte bra och behöver hjälp, han behöver inte en förälder som gör allt för att han inte ska få den hjälpen.
Svar på tråden Hon hatar min son