Inlägg från: Anonym (Tg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tg)

Hon hatar min son

Låter som ni inte vart tillsammans så länge.
    Då skaffa ett gemensamt barn är kanske inte det bästa i denna sits. Vad är det för fel att vänta och inte ha så bråttom? 

Ärligt hade jag själv dumpat min partner om jag märkte att den inte gillade mitt barn oavsett anledning. 

• Anonym (Tg)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:08:10 följande:
    Vi har varit tillsammans 2 år. Nu är det lite sent när hon redan är gravid. Problemet är att det inte är första gången jag blir dumpad pga samma anledning
    Ja, och då är det snabbt att ens ha flyttat tillsammans när barn är inblandade. Ni hade väl knappt lärt känna varandra och då speciellt med barn med vissa behov etc så är det inte konstigt att det blir kaos.

Varit med min partner i 3 år och vi är särbos och kommer fortsätta vara tills min dotter antingen flyttat hemifrån eller  när hon själv känner sig redo att ev flytta med. Tänker på henne i första hand och inte oss själva. 
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:24:19 följande:
    Men hur ska jag göra då? Jag har dragit in telefon och dator men han blir värre då de andra barnen får ha det fortfarande och han då tar deras grejer eller blir jätte ledsen 
    Måste bara fråga, hur mycket umgås du och hittar på saker med din son? Då menar jag givetvis ni själva. Får ju nästan känslan att det viktigaste i ditt liv har varit att hitta kärleken före din son. Satsa på din son som redan finns och lös problemen kanske hade varit en bättre väg att gå. 
  • Anonym (Tg)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:32:48 följande:
    Det gör jag ofta. Särskilt nu när hon vägrar göra aktiviteter med honom. Har levt som singel länge och varit jag och han. 

Du är hans pappa och det är du som ska umgås och hitta på saker med honom. Ni behöver inte göra aktiviteter ihop allesammans. 

Får ju känslan av att du bryr dig mindre om din son och mer om att ha ett förhållande med någon. Din son borde vara första prioritet. 

Antagligen har det vart så sen början och din son känner och vet att hans pappa ser honom i andra hand. 

Din son är 9 år och du har vart tillsammans med din sambo i 2 år. Innan dess har du levt som singel sen han var född menar du eller? Samtidigt som du tidigare blivit dumpad pga din son? Så egentligen har du ju inte levt som singel så länge mellan varven. 

Hade du brytt dig om din son som han behöver så hade du prioriterat hans behov före ditt eget och se till att han mår bra innan du flyttar samman med någon.  

Svar på tråden Hon hatar min son