Inlägg från: Anonym (Möjlighet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Möjlighet)

Hon hatar min son

Jag växte upp med ett våldsamt syskon. Han fick utstå mycket mobbning. Men det fick jag med. Det var en jobbig uppväxt tycker jag.

Kan du se det som en möjlighet att han får komma till en stödfamilj? Kanske vara där varannan vecka. Då får din partner en avlastning och han kanske får en bättre uppfostran.

Din son ska inte gå runt och slåss och vara elak. Det kommer inte göra saken bättre för honom sen. Visst att man inte ska vara elak mot pojken för det gör inte saken bättre men du borde ju kunna sätta mer gränser? 

Har du gjort något för att han ska sluta? 

• Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:41:40 följande:
    Våldsam vild skulle jag säga. Och intensiv, vet att han kan vara manipulativ och har såklart sagt till han att han inte får slåss absolut inte om inte någon annan slår först 
    Försvara sig är en sak. Folk är elaka mot honom både vuxna och barn fryser ut honom hela tiden alla hatar honom. Jag kan ta hand om min son behöver inget stöd 
    Du säger våldsam och vild. Hur ska du få honom att inte vara våldsam och vild? eller är det något omgivningen bara får acceptera? Ok och hur tar du hand om honom då?

Det är inte rätt att folk är elaka mot honom men det är inte heller rätt att han är det mot andra.
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:18:11 följande:
    Han kan säga grova saker mer som på skoj medan folk tar illa upp för ingenting han leker men de tar de som att han slåss pojkar leker vilt emellanåt 
    Men då får du väl säga till att han ska sluta skoja om folk tar illa upp? Och säga att han ska leka lugnare? Eller ska han ska få mobba andra menar du? 

Du skrev själv våldsam, vild, intensiv. Ingen annan.
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 17:31:58 följande:
    Jo men folk är lätt kränkta 
    Du har inte svarat på mina frågor.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hon hatar min son