Inlägg från: Anonym (M.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M.)

Hon hatar min son

Ni har flyttat ihop och blivit gravida för fort, ett vanligt misstag idag. Önskar att folk någon gång kunde lära sig att skynda lugnt, när det redan finns barn med i bilden.

Som det är nu, ser jag ingen annan lösning än att ni separerar. Och du kommer att få finna dig i, att din sambo förmodligen inte kommer att vilja lämna ert barn ensamt med dig och din son.

Det kan bli en jobbig vårdnadstvist av detta, så jag skulle föreslå att du - om hon säger så, att hon inte vill lämna sitt lilla barn ensamt med dig och din son - helt enkelt accepterar detta, och går hem till henne ensam och hälsar på ditt barn då och då. Sedan får du i stället koncentera dig på att få hjälp till din son, för det där fungerar ju inte med eller utan baby, han kommer att förstöra sitt eget liv också...

Om du kan bidra lite extra ekonomiskt förutom det vanliga underhållet, som kompensation för att hon kommer att få ta hela arbetet med babyn, så är det en fin gest. Du kanske kan hjälpa till också genom att vara hemma hos henne ibland (utan son) och passa ditt barn så att hon får sova ut, eller gå en lång promenad med det i vagnen i friska luften så hon kan göra undan hushållsarbete, eller bara vara i fred lite. Det är guld värt för en ensamstående bebismamma.

Jag vet att jag gick händelserna i förväg nu, men jag tror att det är så det kommer att bli - separation. 

Svar på tråden Hon hatar min son