Hon hatar min son
Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 15:12:46 följande:
Hon hatar min sonJag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt.
Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat.
Du borde inte få vara förälder! Och att du har mage att kalla andra barn tråkiga?!
Du saknar förmågan att uppfostra och borde minst gå en föräldrarkurs. Allra helst borde du inte ha några barn att ta hand om alls!
Ja barn mår bra utav rutiner så som regelbundna sovtider, de mår bra av att inte äta sötsaker när de själv känner för det. Och en massa annat som du saknar förmågan att ta in och förstå!
Du försvarar allt skit din son hittar på och ser inte ditt vuxenansvar.
Att din sambo inte orkar längre är inte så konstigt. Det är inte heller konstigt att hon försvarar ditt andra barn som du saknar förmågan att ta ansvar för. Någon måste ju göra det! Det är inte heller konstigt att hon har bytt veckor, hon skyddar sina barn - något en normalt fungerande förälder gör!
Om barn vid lek signalerar att det har gått får långt och säger ifrån att andra barn ska sluta då är det det som gäller och INTE att barn kan få leka lite tufft. Vad säger du när din son är 15, har kysst en tjej, hon säger nej och han fortsätter? För det dit det kommer att gå. Men du saknar förmågan att ta in vad din bristande föräldrarroll kommer att göra med ditt barn i längden!