Hon hatar min son
TS
Jag har läst samtliga dina inlägg nu.
Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället, om än på hans villkor.
Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd.
Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull.
Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull.
Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna.
Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart.
Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull.