Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Hon hatar min son

Anonym (M) skrev 2025-11-16 16:11:21 följande:

Jag instämmer i ovanstående - vad gör du för att lösa situationen och hjälpa din son till ett mer konstruktivt beteende? 

Du framställer det som om din sambo är problemet men om du får klagomål från andra också så måste du inse att din son behöver hjälp. 

Det här verkar inte handla om en oresonlig bonusförälder utan om att du inte tar ditt ansvar som förälder själv.

Situationen verkar ha gått helt överstyr om din sambo känner att hon måste skydda de andra barnen från din son.

Du hjälper honom inte genom att tycka synd om honom utan genom att sätta gränser och stötta honom att bryta beteendet. 

Helt enig. Den här killen måste ha strikta rutiner och pappan har INTE tagit sitt ansvar som förälder. Det beteende som skildras här är fullständigt oacceptabelt. Den här grabben kommer att bli hatad av alla och får en helt omöjlig tillvaro om han tillåts härja på det viset, varför tillåter du detta, TS? En sån enkel sak som att ta med honom ut bland andra och då skriker han fula ord! Det förstår du väl TS, att du måste strama upp din fostran? Nu tror jag att det är för sent, men sambon kan ju inte bo ihop tillsammans med en sån vilde.                                                                                                                   Hur kommer han att agera när det finns en liten bebis med i bilden? Jag blir helt matt när jag läser om den den här killen, alla klagar ju på honom! Sök hjälp innan han utvecklat ännu värre beteenden!. Sambon har säkert rätt här; får han hållas kommer han att bli kriminell. Familjehem? TS klarar ju uppenbarligen inte av honom, han har helt tagit kommandot.
  • Goneril
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:25:24 följande:
    Jag försöker men ska hela hans liv gå ut på tillsägelser och skrik? 
    Ja, under en lång tid ska det vara tillsägelser, ända tills den här vilden fattat. Det ska också vara sänggående tidigt och regler för läsk och godis. Sambon i tråden har helt rätt, att hon ens övervägde att flytta ihop med TS med det bagaget! 
  • Goneril
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:37:23 följande:

Om nån tar min son får de med mig att göra. Han är lite vildare sort helt enkelt vilket är normalt för barn. 

Hon vägrar ha en bebis i samma rum som
    honom säger hon och anklagar även honom för att skada djur medan jag ser att han lekt vilt med dessa ibland men samtidigt bryr sig mycket om barn och djur. Hon ser inte det utan bara som en hänsynslös luffare. Han är
    ingen tråkig unge och kan suga musten ur en ja men han är ett barn fortfarande. Han lär alltid vara vild men hemskt att måla upp honom som en kriminell jävel i hans ålder. 

Men i allsin dar, i vart och ett inlägg här framgår det ju att den här killen inte kan vara ihop med andra. Jag blir allvarligt rädd att han ska vara elak mot bebisen, passa på när ingen ser. Han misstänks vara elak mot djur,  Herregud! Familjehem är ingen bra idé, för då ska de  "de få med mig att göra", men TS, hur ska du rätta upp detta? Det går ju inte att ha honom i möblerade rum! Han är lite "vild", en förskönande beskrivning. Dessutom som ytterligare börda finns en mamman som har drogproblem. Jag tycker verkligen synd om de andra barnen här och i skolan lär han också vara illa omtyckt. Ingen vidare situation för ett barn och TS bär skulden här. Kolla genast upp det där med djuren! Fruktansvärt om det är sant att han är elak mot dem.
  • Goneril
    Anonym (Juli) skrev 2025-11-16 17:33:04 följande:

Du måste sluta se det som att det är ni två mot världen. Det är inte något bra utgångsläge för att uppfostra ett barn. Du ska lära honom hur han kan bli en del av världen, inte tvärtom. 

Snälla, snälla ta kontakt med BUP för utredning och rådgivning! 

Jag har som sagt ett barn med adhd och sidan med full fart och roliga idéer - den vill man ju absolut inte ta bort. Men den sidan som innebär att det är svårt att ha normal social kontakt med andra, som gör det svårt att ta instruktioner mm - den sidan måste man jobba stenhårt med, annars riskerar man att barnet hamnar i utanförskap, både ekonomiskt och socialt. 

Du skriver att det är du och han mot världen. Att folk som inte är som han är tråkiga. Är du lik din son? Är det därför du känner så stark gemenskap med honom? Känner du att världen är emot dig? Skulle det inte vara underbart om din son slapp känna så? Om han fick lära sig hur han kan vara en del av världen, utan att för den skull ändra vem han är? 

Mycket bra sammanfattat.TS tycker ju att andra barn är tråkiga, hoppas han håller den åsikten för sig själv och inte säger nånting i den stilen till sonen.                                                                                                                Problemen ligger hos TS som inte fostrat sonen.Om  den här killen ska bli accepterad av andra måste han lära sig de sociala koderna.
                                                                                                  Sen känns det nästan som om pappan uppmuntrar "vildheten" och att gå runt och säga fula ord; det tycker  TS är riktigt bra, folk är bara "lättkränkta". Att sonen skulle bli tillsagd verkar inte vara aktuellt så han kan fortsätta med detta oskick. Resultatet lär inte vänta på sig.                                                                                                                                                                                                   Sonen ska inte "dra" i djuren. De kan ju inte veta om dragandet sker av elakhet eller om det är en lek. Det kan göra ont, skulle inte tro att sonen är försiktig, han är ju tvärtom vild. TS, har du inte lärt honom det som andra barn får lära sig," att klappa fint"? Att vara "vild" är ingen bra egenskap i umgänget med andra, varken djur eller människor.                                                                                                                                                                                     Hoppas TS sambo flyttar till eget boende. Inte kan hon leva ihop med TS och sedan sova med ett öga öppet om sonen skulle sova över! Tänk om han vill leka med  bebisen och inte förstår hur ömtålig den är! 
  • Goneril

Ponera att tråden är "på riktigt" och inte fejk, i så fall är jag enig med alla som skriver "abort".Att födas till detta kaos är en mardröm, en bebis som måste vaktas från en oberäknelig bråkstake. Han slår syskonen när de "brottas", en förskönande omskrivning för slagsmål och misshandel. Detta uppmuntras av TS.                                                                                                                                       En sämre vårdnadshavare än TS får man leta efter. Den så kallade "brottningen" uppmuntras, käckt att vara lite "vild", och att säga fula ord till obekanta är helt OK, de är bara "lättkränkta". Sonen får klagomål från alla håll och läsa kan han inte vid nio års ålder. Vid sju kan de flesta läsa, TS, varför tränar du inte läsning med honom, du borde anslå två timmar varje dag! Tänk så mycket rolig barnlitteratur han missat! Hade han kunnat läsa skulle han kanske inte gå runt och bråka med alla! Han är ju avskydd överallt! Har du själv några böcker, TS, läser du? Jag anar att svaret är nej, man ser ju mönstret. Hoppas TS andra barn lär sig läsa.                                                                                                                                           Enda chansen för sonen att få en normal utveckling är att han kommer till ett fosterhem. Innan man hittar det kanske det kan finnas något familjehem där han kan vistas. För varje dag han vistas i TS vård blir det bara värre, han bli allt mer hatad och han kommer garanterat att bli analfabet och så småningom kriminell när inga andra vägar finns.

• Goneril

Sonen bråkar och slåss, hatad av alla och kan inte läsa vid nio års ålder, allt tyder på intellektuell funktionsnedsättning. Andra barn ber honom sluta slåss men det lyssnar han inte till. Sim jag tidigare hävdat, TS är den sämsta tänkbara vårdnadshavare. I stället för att försvara sonen borde han lägga all energi på läsning. Exakt vilka andra discipliner, som skolan inte lär ut, kommer sonen att bli duktig på? Slagsmål?                                                                                                         Enda chansen för sonen att få ett vettigt liv är att han kommer så långt ifrån pappan som möjligt, till ett familjehem eller fosterhem. Pappan ska inte ha någon kontakt med sonen, eventuellt endast bevakad. Detta är enda chansen för sonen i livet om han inte ska bli en värsting.

• Goneril
    Anonym (Jag har nästan varit hon) skrev 2025-11-18 12:55:44 följande:

Först och främst så hoppas jag att det här inte är på riktigt, men mitt svar nedan kommer att vara utifrån hypotesen att det är det.

MEN FÖR HELVETE TS, skärp dig!!!

Din son mår inte bra och visar det på alla möjliga sätt med sitt utåtagerande beteende. Att du inte gör något alls för att hjälpa honom är inget annat än barnmisshandel, och att du försummar ditt äldre barn och kallar det för "pipigt" är lika illa som du upplever det är med de som kallar din son saker.

Min sambos yngsta barn, som var 10 när vi flyttade ihop, var som ditt, fast 100 gånger mildare ändå, och jag fick nog. Första tiden jag och min sambo bodde ihop var jag lite ursäktande och tänkte att det berodde på att det skett en förändring, men när inget började bli ens lite bättre efter ett år och jag lyfte att barnet nog behöver hjälp men möttes av vad dålig jag är som hatar hans barn (vilket jag inte gjorde då) började jag bli som din sambo. Jag hade minsta möjliga kontakt med barnet för att jag inte orkade vara den enda som brydde mig om att barnet ljög, stal, var våldsamt mot klasskamrater, inte hade några regler, var arg konstant och kallade alla inklusive sin pappa för fula saker och allmänt förstörde för hela familjen och blev jättemobbad i skolan. Min sambo som hade i ryggsäcken ett äldre barn som tidigare mått jättedåligt vågade inte säga åt barnet av rädsla för att det skulle må sämre eller inte skulle vilja bo hos oss. Mitt barn bytte. Till slut, efter typ 2 år, fick min sambo ett ultimatum, antingen tar du tag i ditt barn eller så flyttar jag och mitt barn. Vi hade dessutom börjat prata om ett gemensamt barn, men det fanns inte på kartan så länge han inte orkade föräldra de barn han hade. Mitt barn bytte veckor för det mådde så dåligt av att bo med det här oregerliga barnet och jag kan ärligt säga att jag hade börjat hata hans yngsta. Det äldre barnet hamnade också mycket i kläm för att han inte orkade ta diskussioner med det yngre när det gjorde dumheter, vilket gjorde att det äldre hade mycket strängare regler.

Efter det började han faktiskt fundera och tog till sig de saker jag tyckte var problematiska och övertalade mamman till att söka hjälp. Visst att barn är olika, några är lugnare och några är vildare, men du måste för din sons skull förstå att det du beskriver inte är ett sunt beteende. Min sambo har också haft förhållanden som tagit slut på grund av hans barns beteenden.

Min sambos barn har nu fått diagnosen ODD och väntar på en ADHD-utredning. Vi har fått verktyg för att hjälpa barnet kunna föra sig i samhället och förstå vad som är acceptabelt och inte. Är det helt bra än, nej, men vi är på god väg och efter 2 år till vågade vi oss på ett gemensamt barn som kommer till våren. 

Det jag vill säga är att det är inte hela världen som är dumma mot din son, eller dig för den delen heller. Din son, som mycket troligt har en diagnos, behöver hjälp och styrning för att inte hamna snett i livet. Du vet väl att missbruk av droger och alkohol är ett vanligt sätt för ungdomar, och för den delen också vuxna, med adhd att självmedicinera om de inte får den hjälp de behöver och att många missbrukare eller personer med psykisk ohälsa har en diagnos?  Är det framtiden du vill ge ditt barn för att du "inte tror på diagnoser"? Vill du att han ska hamna utanför samhället på grund av sina problem att interagera med andra människor?

Det låter inte otroligt att det kanske finns anlag för adhd på både din och mammans sida vilket ofta överförs till barnet, och det i sig gör ju att, om det skulle vara så, ni ar ännu mer behov av hjälp och stöd i föräldraskapet.

Så för alla dina barns skull, födda som ofödda, ta tag i problemet nu. Ju förr desto bättre.

Det kan säkert finnas en diagnos med i bilden men det stora problemet är TS som försvarar sonen i alla lägen. Han verkar ju till och med tycka att det är bra att vara lite "vild" och inte "tråkig" som andra barn. Sonen är hatad av alla, bråkar med andra barn och slutar inte när de ber om det; något barn kan ju skadas under våldsam lek. Han "drar" i djur och går runt och säger fula ord till obekanta. Snart kommer en rival om TS uppmärksamhet, en liten bebis. Risk föreligger att sonen försöker skada det nyfödda barnet på något vis  när ingen ser. Sambon har redan sagt att han inte får vistas i samma rum som bebisen, men det blir svårt att alltid kontrollera honom. Är det underligt att sambon hatar den här våldsverkaren? Hon skulle aldrig flyttat ihop med hans far och aldrig funderat på barn med honom.                                                                                                                                                                                      Nio år och kan inte läsa. Flera har frågat hur mycket tid TS lägger på lästräning men den frågan förblir obesvarad. För att den här killen ska ha någon chans i livet måste han komma till ett familjehem och så småningom till ett fosterhem, så långt ifrån TS som möjligt, en riktigt usel vårdnadshavare. Nu finns Soc med i bakgrunden på grund av sonens biologiska mamma, alkoholiserad, så familjen finns förmodligen under bevakning. Fortsätter sonen på samma sätt får man hoppas att TS anmäls. Anmälan kan ske anonymt.
  • Goneril

Så är det förstås, det måste vara fejk. Så olämplig förälder som TS kan väl inte finnas IRL, även om en och annan borde gå föräldrakurs innan de skaffar barn. Då kan jag andas ut, jag tänkte på den lilla bebisen som monsterkillen i tråden skulle kunna skada.

• Goneril
    Anonym (Jenna) skrev 2025-11-19 23:00:56 följande:

TS

Jag har läst samtliga dina inlägg nu. 

Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället,  om än på hans villkor. 

Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd. 

Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull. 

Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull. 

Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna. 

Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart. 

Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull. 

Hur ska den här ytterst olämplige vårdnadshavaren kunna hjälpa sonen till mån sorts vettigt liv? Det kommer han aldrig att klara. Det hjälper inte att gå någon random kurs, sonen måste flyttas bort ur sin miljö, få andra värderingar och lära sig läsa. Pappan tycks ju inte läsa med honom och det kommer inte stt bli bättre med någon kurs.                                                                                                                                                Frågan om läsning har pappan överhuvudtaget inte besvarat, han säger bara svepande att sonen ska lära sig "andra saker". Budbärare åt kriminella gäng?                                                                                                                     Sonen måste bort ur den miljö som är skadlig för honom på grund av pappan. Familjehem eller fosterhem. Sonen ska ha så lite kontakt med pappan som möjligt för att ha en chans till ett vettigt liv. Man får hoppas att pappan är anmäld till Soc. Sambon måste givetvis flytta med sitt barn. Sonen får inte komma i kontakt med bebisen. Sonen måste få reda på varför han inte får träffa sitt nya syskon och det är för att han är elak. Blir han snällare kan han få träffa syskonet.
  • Goneril

Problemet är sonens miljö. Han borde tas ur den och, komma till ett fosterhem, lära sig läsa och att umgås varsamt med andra barn och inte skada någon. Han behöver helt andra värderingar, helt andra än pappans. Pappan ska hållas långt bort från sonen. Fortfarande är han ett barn och kan påverkas och det kan han i rätt miljö.

• Goneril
    Agda90 skrev 2025-11-21 10:03:31 följande:
    Det är inget fel på din sambo. Felet ligger hos dig. 
    Utifrån hur du beskriver din son hade jag inte släppt honom närmare än 10 m till en nyfödd!
    Du ska föreställla förälder men kan inte göra en sådan grundläggande sak som att läsa för och med ditt barn!
    Din son mår inte bra och du vägrar att skaffa hjälp. Det kallas för BARNMISSHANDEL! 
    Helt enig. Sonen har aldrig lärt sig utveckla empati. Han lider högst sannolikt av en intellektuell funktionsnedsättning, därmed inte sagt att denna    störning alltid innebär brist på empati,  det gör den inte, men i det här fallet är det ett faktum. Sonen slutar inte bråka på sitt vildsinta sätt trots uppmaning och han drar i djur, säkert plågsamt. Detta benämns av pappan som att vara av  "en hård sort".                                                                                                                                                   Sonen ska avprogrammeras från allt som är "hårt" och bli normal så att han kan umgås med andra barn och kanske till och med blir bjuden på kalas. Med det förstånd sonen har ska han  på inga villkor komma i närheten av en nyfödd, han skulle aldrig kunna begripa hur ömtålig den lille är. Han skulle kunna tillfoga honom allvarlig skada. Nej, fosterhem är enda lösningen och bort från pappan som inte begriper att det är dåligt att vara "en hård sort".
  • Goneril
    Anonym (Seriöst?!) skrev 2025-11-21 12:51:46 följande:

Du behöver kliva ur din bubbla där du "ser upp" till din son som att han vore självaste Gud himself!!

DU behöver söka hjälp...... du behöver komma komma ner på jorden och börja bry dig om BÅDA dina barn och inte bara ett av de. Bryr du dig om ditt andra barn överhuvudtaget? Jag har läst igenom hela tråden och ditt andra barn nämns nästan inte öht.... Eller kan du bara bry dig om ett barn, och då har du valt din son?

Förstår du ens att din son är en djurplågare och misshandlare... Som NIO åring???
    Han stör alla andra människor runtomkring sig HELA tiden och har INGEN respekt för någon annan än sitt stora ego? Jag hoppas att ni inte bor i närheten av mig, för jag skulle aldrig våga släppa ut mina barn eller djur utanför tomtgränsen......

Det är ALDRIG tillåtet att slå, hota eller knuffa någon, oavsett om någon gör något emot personen först. Våld föder våld!!!

Var du själv likadan som liten och det är därför du tycker att allt han gör är helt okej?

Jag hoppas att ditt numera ex gör abort, så att hon och hennes stackars barn inte har någon som helst koppling till dig överhuvudtaget, och förhoppningsvis kommer minnena av er minska i sinom tid.
    En abort är inte lätt, men hon verkar väldigt förståndig och inser nog att det är det bästa alternativet.

Som sagt, sök hjälp för alla andra människors skull!!! Ni är båda en fara för allmänheten - eftersom ingen av er tar ansvar för era handlingar.......

Jo, det rätt, sonen är en fara för alla i hans närhet. Det är väldigt synd om honom;  han riskerar att få livet förstört av sina föräldrar. Han är bara nio år gammal och går det vidare på samma sätt kommer han att bli kriminell. Han kan inte ta sig igenom skola och utbildning, som någon skrev är det dags för de nationella proven och då uppenbaras hans brister.                                                                                                              Jag upprepar det jag sagt tidigare, sonen måste tas ur sin miljö, komma till ett familjehem eller fosterhem. Om pappan har nåt uns av förnuft inser han att han inte kan erbjuda nån vettig fostran, men den självinsikten har han inte förstås. Snart kommer sonen att engageras som budbärare av de kriminella gängen om inte utvecklingen omedelbart kan vändas.
  • Goneril

En stödfamilj behövs oavsett vilket resultat en eventuell utredning ger vad handen, men HUR ska man komma tillrätta med pappan och hans fullständigt förödande inflytande? En pappa som tycker det är OK att vara "en hård sort" och som låter honom bråka med andra barn?                                                                                               Snart är han fysiskt jättestark och vad händer då om han inte slutar brottas, eller bråka, med andra mindre barn? Vill man ha det på sitt samvete? Det är inte bra att skilja föräldrar och barn, men när det rör sig om en förälder med livsfarligt inflytande? Den här pappans påverkan kommer att medföra att sonen blir isolerad, av vanliga skötsamma barn och deras föräldrar blir han inte accepterad och i skolan ligger han redan långt efter. Han klarar inte vanlig undervisning utan måste ha en egen tilldelad lärare. Hans framtidsutsikter är dystra, risken att han hamnar i kriminella gäng är stor. Är det då inte bättre att han kommer bort från pappan?   

• Goneril
    Anonym (Sedan) skrev 2025-11-22 11:45:01 följande:

En del fosterhem är tyvärr inte bra, enligt min erfarenhet från skolans värld. Dessutom är det ett trauma att skilja barn från föräldrar. Men TS måste tänka om, att gå ut med godkända betyg är viktigt för att få ett jobb. 

Svår ADHD kan se ut så här som TS beskriver. För att barnet ska känna sig tillfreds så måste det hända något hela tiden, annars känner sig barnet olustigt och trött. Det är därför en vanlig skolmiljö blir svår. 
    Ibland sätter barnet igång bråk bara för att det ska hända något.

Det här blir mycket värre om barnet inte har sovit tillräckligt antal timmar på natten och om det inte har ätit ordentligt. Det hjälper lite grand med motion en gång om dagen. 

Barnet självmedicinerar ofta genom att dricka mycket läsk eller äta godis. Sockret håller upp vakenhetsnivån. Risken är senare i livet att det som ungdom prövar andra saker för att hålla uppe vakenhetsnivån.

ADHD är alltså precis tvärt om mot vad människor tror. Barnet håller sig aktivt för att det ligger för lågt i dopamin. Dopamin håller en person pigg och fokuserad. Det är därför barn med ADHD kan fokusera på sådant som de tycker är roligt. När vi har roligt ökar dopaminnivåerna i hjärnan. 

ADHD-medicin ökar dopaminnivåerna i hjärnan.

Däri ligger knuten; hur i allsin dar ska man få TS att erkänna att han har fel och så har haft, hela livet? Och vad försörjer sig TS på? Har han överhuvudtaget något arbete? Det vet vi inte. Vi vet heller inte om sonen har ADHD även om mycket tyder på det.                                                                                                                                        Det sociala arvet: Hur har TS blivit så misslyckad som förälder? Tänk om det hade funnits några snälla mor-eller farföräldrar till TS son, då hade livet sett helt annorlunda ut! Då hade TS blivit normal och hade även kunnat ge sitt barn en vettig uppfostran. Nu är det katastrof, TS son kommer högst sannolikt bli kriminell om man inte kan vända skutan - i dag.                                                                                                                              
  • Goneril
    Anonym (Alva) skrev 2025-11-22 20:33:52 följande:
    Kanske jag går off topic nu, men jag tycker att det där låter som något man borde gå till pressen med. Det är ju superviktigt att dyslexiska barn får hjälp tidigt, så att de inte halkar efter i skolan.
    Hur vet man att sonen är en dyslektiker? Har det konstaterats? Det talas också om rutiner i tråden; hur viktigt det är för barn med NPF-störningar av vilket slag det vara må. Det är naturligtvis korrekt men det stora problemet är ju farsan! Han tycker ju att allt sonen gör är bra, han får gärna vara vild och hård, bara han inte är gnällig, pipig eller tråkig. Inte hjälper det om farsan går någon kurs! Sonens problem är just farsan och jag vidhåller att han måste komma bort från honom.                                                                                                                  Nu tror jag att det är en fejktråd, jag hoppas det för en så usel förälder har jag knappt hört talas om. Skulle tråden vara äkta har vi en kriminell till inom 5 - 6 år. 
  • Goneril
    Anonym (xc) skrev 2025-11-23 09:35:47 följande:
    Oavsett om det är en trolltråd eller ej, så är det enligt reglerna inte ok att i känsliga rummet spekulera om detta. Om du tycker att det är en trolltråd, lämna tråden och låt de som vill och tycker det är en intressant fråga diskutera. Det är riktigt tråkigt att se inlägg som bara för att de tycker ett ämne verkar otroligt eller inte riktigt passar in i andras syn på världen anklagas för att vara trolltråd.
    Det har du rätt i, vi som skriver här ska utgå ifrån att tråden är äkta, jag ber om ursäkt för att jag gissade att den var fejk.                                                                                                                                                                      Pappan här skadar sonen och dessa skador kan inte repareras. LVU är enda möjligheten att hindra den skadliga utvecklingen. I hemmet råder alltså stark omsorgsbrist och mamman är alkoholiserad så där är det tveksamt om stöd kan förväntas.
  • Goneril
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:20:39 följande:
    Ah du e också finsk? Ja o sambon också. Nej kommer aldrig hända tar de min son får de me mig att göra! Men nu vägrar hon komma hem mer alls pga sonen och säger  hon vägrar låta våra barn ens leka på ute gymmet tillsammans ens en timma och han inte är saknad av någon. hon berättar hur vidrig man jag är och hur jag tydligen lär upp han att bli vidrig människa så fina saker säger hon till mig på kvällarna pallar ej leva knappt pga detta 
    hon sa att hon inte tänkte låta sonen få sin största önskan uppfylld att spräcka skall benet på bebisen hur sjukt !! hon är inte frisk och sjukt aggressiv nu mera 
    "Får de med mig att göra", vad tror du att du kan göra om det blir ett LVU-beslut? Det är det enda rätta för att sonen ska hamna på rätt köl. TS kommer att förstöra sonen fullständigt med sina uppfostringsmetoder. Sambon har helt rätt, sonen ska inte leka med de andra barnen och vad i allsin dar, man ryser när man läser om det sonen skulle vilja göra med bebisen. Hade en vuxen uttalat sig på det viset vore det åtalbart, men uttalat av ett barn är det omhändertagande direkt. Sonen ska heller inte slå sönder fönster; det är ingen ursäkt stt någon beskyllt honom för något. Som jag tidigare hävdat; alla galenskaper sonen hittar på är TS fel. 
Svar på tråden Hon hatar min son