Hon hatar min son
Jag har barn med adhd och förmodligen även autism.
Mitt intryck av det du skriver är att det ligger något i det din sambo säger. Det låter som att du skulle behöva lära dig strategier som funkar för barn som din son. Har man barn med svårigheter måste man vara en 100 ggr bättre förälder än andra. Det finns mycket mindre utrymme för felsteg och misstag.
Mitt råd blir att söka kontakt med vården för utredning. Soc kan generellt inte npf (tex adhd och autism) utan är snarare ökända för att ge felaktiga råd och ta skadliga beslut för de barnen och ungdomarna. Jag hade aldrig någonsin bett soc om råd angående ett barn med de problemen om jag inte fått se svart på vitt att personen hade tilläggsutbildning i det. Socionomprogrammet innehåller i generellt inte något om npf. Träffade en snart färdigutbildad socionom helt nyligen som bekräftade detta.
Jag tycker att ni ska söka hjälp hos BUP istället. OM din son visar sig ha en funktiobsnedsättning kan en diagnos på papper få fart på skolan också. De ska hjälpa även utan diagnos, men tyvärr ser verkligheten inte alltid ut så.