Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-27 05:28:43 följande:
De folk inte fattar är att det är jävligt bra att va stark hård och snabb som kille och inget fel med det om nåt psyk fall slår han ska han bara te emot det nej
llande lösning har folket hakat upp sig det kommer! Han har en privat fröken som sitter bara me han med platta osv
jag tänker lära han allt jag kan
min sambo har ljugit för mig sagt hon vill satsa på oss men skiter fullständigt i oss nu och lämnat oss i en stört svår sits kring ekonomi och är dryg skyller allt på mig och sonen som är ett barn
han har så klart ADHD som jag men jag vet vad han behöver inte alla andra han ska inte ta massa tabletter o skit det är droger är ni medvetna om det
Man behöver inte ta emot en massa skit utan att ge tillbaka,nej. Men det finns andra,bättre,sätt att ge tillbaka på än genom att slåss.
Och nej,du vet uppenbarligen inte vad han behöver. Då hade han inte betett sig som han gör.
Han behöver fasta rutiner genom att få sitt sömnbehov tillfredsställt,mindre socker och mycket stöttning. Inget av detta ger du honom.
Du behöver kanske gå en föräldrakurs eller så så att även du får stöttning och får lära dig vad din son behöver för att han ska må bra och inte få problem i framtiden och börja självmedicinera osv.
Du behöver också lära dig förstå att du har ett barn till som behöver dig. Det verkar du prioritera bort.
Kanske behöver du avlastningsfamilj eller så.
Du måste också lära dig att ta ditt eget ansvar för din sons situation. För det här är ditt fel som förälder. Ingen annans. Så sluta skyll ifrån dig.
Din sambo har gjort det enda rätta.