Inlägg från: Anonym (Du är problemet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du är problemet)

Hon hatar min son

Din son har problem i skolan, problem med vänner, problem hemma och du anser att han inte behöver hjälp???? 

Ditt barn har en diagnos, frågan är bara vilken. Nej, 9 år är inte för tidigt för att få en diagnos. Vill du förstöra hela hans skolgång? Fortsätt då på det spår du kör nu. Vill du att han ska kunna vända denna destruktiva inriktning, SÖK HJÄLP och ta emot den! Lägg ner det arbete som krävs för att vända detta. 

Barn med diagnoser behöver tydliga regler, tydliga rutiner. Din son har inget av det. Var en förälder, inte en kompis!

Anonym (Ida) skrev 2025-11-17 21:01:31 följande:

Ta med din son bort från denna människa! Hon ska föreställa den vuxna och det hon sysslar med är mobbning!!

Har själv en son som är hatad av sin bonusmamma. Han vill inte åka dit och ingen där verkar ens sakna honom, är så fruktansvärt lågt och äckligt 

Beter sig din son som TS son? Slåss, säger fula ord, drar i djuren, beter sig illa, där skolan larmar om att barnet inte hänger med, inte kan läsa, inte har några kompisar för att han beter sig illa? Beter du och din sons pappa som TS och tycker att allt är alla andras fel? 

Om ditt barn är ett normalfostrat barn, så gör din sons bonusmamma fel. Om din son beter sin som TS son så förstår jag att hon tar avstånd. 
    Anonym (Ida) skrev 2025-11-17 21:46:03 följande:
    Har inte läst hela tråden, min son är ingen som bråkar eller slåss. Han är snäll. 
    Borde läst noggranne 
    Sen blir man ju lite fundersam över hur TS lyckats göra denna kvinna gravid? Hon borde väl tänkt efter innan. 
    Ja, har du som sagt ett normalfostrat barn så gör hon absolut fel och barnets andre förälder ännu mer fel som inte skyddar sitt barn. 

Tja, hon hade väl på sig de rosa glasögonen innan men nu när graviditeten är ett faktum har de åkt av med besked. 
    Anonym (X) skrev 2025-11-18 11:00:43 följande:

Din "stora kärlek" låter som en hemsk bitterfitta till människa, säg åt henne att göra abort och gör slut.

Har du läst tråden om hur TS son beter sig och hur TS försvarar det? Om inte, börja där med "visa endast" och återkom sedan om vem som är problemet. 
    Anonym (Möjlighet) skrev 2025-11-18 15:47:44 följande:

Den här tråden ät fejk.

Han ställer en fråga. Får massor med råd men tar inte till sig något. Han svarar inte på frågor utan slingrar sig. Säger provocerande saker så folk blir arga eller oroliga.

Han kommer fortsätta så här i cirklar. Ödsla inte tid på det.

Kan vara. Dock finns det alldeles för många föräldrar som skyddar sina barn till samma grad som TS och lägger ansvaret för alla problem barnet har på omgivningen, att barnet bara är "lite vild" och "missförstådd" men absolut inte har några problem. Tyvärr går det inte heller att nå fram till en sådan förälder men för barnets skull måste man försöka.
    Anonym (korven) skrev 2025-11-18 18:44:21 följande:
    Jag hade aldrig accepterat ett partner som var elak mot mitt barn. 

Hoppas hon gör abort.
    Har du läst tråden om hur TS son beter sig? Och att TS anser att sonens beteende är ok och att alla andra är för känsliga? 

Håller iofs med om att hon borde göra abort samt lämna TS snarast så HENNES barn slipper bo med en ligist. 
    Anonym (Mum) skrev 2025-11-18 19:17:23 följande:

Jag tycker ni måste bo isär tills du fått rätsida på sonen.
    Specielkt för sambons skull som har rätt till lugn och ro för sig själv och sina barn.Tyvärr låter det som om det kommer accelerera bara till det sämre i nuläget. 
    Råd till sambon: Flytta till egen lgh m dina barn för trygghet och lugn ich ro.

Eftersom TS inte tycker att det är något fel på sonen, utan på precis alla andra istället (inklusive ditt andra barn) så kommer det aldrig att bli någon "rätsida" på sonen. 
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-19 12:18:43 följande:

Min son skulle aldrig skada bebisen han skulle lära den massa om livet. Min son framställs som ett missfoster men alla barn är olika och min är en vild sort 

Mina pojkar är vilda, när de var små var de absolut en handfull. Alltid med nya blåmärken överallt. TROTS DET, så lärde de sig att läsa strax innan förskoleklass. De är otroligt empatiska och vill att alla ska få vara med, de respekterar när någon säger "nej" eller "sluta", de vet att man inte drar i djur, ljuger, stjäl eller liknande. 

Sluta säga att allt beror på att sonen är "vild". Normala barn kan vara vilda utan att bete sig som as. Ditt barn har stora problem vilket uppmärksammas från flera håll, bland annat skolan, och du säger bara att han är missförstådd och vild. Du sliter fullständigt i din son och ditt andra barn. Du underlättar inte för din son genom ditt beteende. 

Hur kan du säga att sonen inte skulle skada bebisen när han skiter i att andra barn säger nej, stopp och sluta? En bebis kan inte säga ifrån. 
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 19:08:05 följande:
    Min son älskar barn och djur och jag menar på allvar att han ofta blir missförstådd då han har ett vilt sätt som sagt. Han kan va hård och väldigt högljudd men han kan inte riktigt styra det och det är normalt för barn att vara det. sen är jag inte Sten hård med tider exakt för läggning och läsk godis osv. Han har det inte lätt och får hjälp i skolan med egen fröken osv 
    han har börjat läsa enklare saker nu vilket är ett stort framsteg allt mäts inte i det skolan lär en menar jag 

han skulle älska bebiswn men funderar på att lämna min sambo då hon är mycket elak mot mig och min son 
    En normalfungerande 9-åring KAN styra det! En normalfungerande 4-åring vet hur man beter sig runt djur om den blivit visad rätt sätt. 
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-27 05:28:43 följande:

De folk inte fattar är att det är jävligt bra att va stark hård och snabb som kille och inget fel med det om nåt psyk fall slår han ska han bara te emot det nej
    llande lösning har folket hakat upp sig det kommer! Han har en privat fröken som sitter bara me han med platta osv 
    jag tänker lära han allt jag kan 
    min sambo har ljugit för mig sagt hon vill satsa på oss men skiter fullständigt i oss nu och lämnat oss i en stört svår sits kring ekonomi och är dryg skyller allt på mig och sonen som är ett barn 
    han har så klart ADHD som jag men jag vet vad han behöver inte alla andra han ska inte ta massa tabletter o skit det är droger är ni medvetna om det 

Att vara 'stark och hård" betyder inte våldsam, mobbare, djurplågare, dålig i skolan, att stjäla och snoka i andras mobiler, ljuga, inte bry sig om andras känslor, inte visa respekt för sin omgivning. 
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-28 12:31:39 följande:

Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss. 
    hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de 
    så nu står ja här medan världen pissar på oss 
    ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså 
    sambon vägrar hjälpa osv 

Vad bra! Få kanske han kan få stöd och en chans att bli något till skillnad från om han är kvar med dig. 

Du behöver också stöd, även det är väldigt uppenbart. Prata med kommunen om en stödperson för att få ordning på ditt liv så du kan finnas där för BÅDA dina barn. 
    hejkaaa skrev 2025-11-28 20:13:13 följande:

Jag kan inte säga att jag har varit i lika "brutal" situation men liknande där jag i det fallet var pojken.

Det var en fruktansvärd tid vilket gjorde att jag fick men för livet. (Men även gjorde mig till den jag är idag). 

Om jag då fick önska själv skulle min förälder lämnat partnern.
    Om jag varit dig nu idag skulle jag ärligt TVINGA henne till att skärpa sig och börja beteende sig och behandla din son med respekt annars kan hon dra åt helvete.
    Att hon nu bär på ditt barn är självklart en tung situation och ett dilemma. Men samtidigt så kommer du inte heller förlora det barnet när det väl föds och när barnet växer upp så förklarar du för barnet varför du lämnade mamman innan barnet kommit till världen.

Din son kommer få fruktansvärda men för livet om du fortsatt tillåter det här ske och möjligt förakta din när han växt upp.

BLOD ÄR TJOCKARE ÄN VATTEN!

Har du läst hela tråden och alla TS svar så du ser hur TS son beter sig gentemot TS (ex)sambo, styvsyskon, klasskompisar, djur? Hur TS försvarar sonen med att alla andra är lipsillar och pipiga för minsta lilla? 
    hejkaaa skrev 2025-11-28 22:37:15 följande:

Jag läste aldrig de tidigare...
    Men såhär är det oxå. Oavsett hur ett barn beter sig så har en vuxen ALDRIG rätt att frysa ut barnet och verkligen inte i samma familj!? Att försvara henne i det här är bara sjukt. Pojken mår ju för fan inte bra? Det är väl då man som vuxen/förälder ska se det tidigt, finnas där HELA TIDEN om så behövs och göra allt för att pojken ska få det stödet och hjälpen som krävs oavsett vad fan det än gäller.
    Att säga att han kommer bli kriminell, kvinnohatare mm är ju helt plockat ut helvetet! Hur fan kan ena tänka tanken på att säga så? 

sök hjälp för pojken så snart det bara går innan det går utför! Och då menar jag inte att han hamnar snett i livet utan att han inte orkar med sig själv!

Och ta den hjälpen du behöver utan din kvinna och vill hon inte finnas för dig då kan du be henne dra åt helvete. Älskar hon verkligen dig så finns hon även för dig och även för pojken.

Ni som skriver att det är fel på pojken är den sorten som har det perfekta livet med de perfekta barnen men döljer den verkliga sanningen. Sluta försvara och inse att pojken inte mår bra!!!!

Den enda som inte ser att barnet mår dåligt är TS. Skolan, exsambon etc ser alla att pojken inte mår bra men TS vägrar att se det utan anser att alla är elaka och bara letar fel på pojken. Exsambon verkar ha försökt införa struktur men då tycker TS att hon är för rigid. När hon försökt säga till då sonen gör illa andra eller djuren så är de bara gnälliga och "tål ingenting". TS försvarar allt sonen gör med att "man behöver vara hård och tuff" och det gör väl inget att en 9-åring inte kan läsa. 

Den som behöver ta tag i situationen är TS, inte exsambon. Men TS ser inte problemet utan bara att alla är emot honom och sonen. 

Vad ser du för framtid för pojken om TS fortsätter på den inslagna vägen? 
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:49:26 följande:

De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.

Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej 
    Och du tycker att han bara är lite "vild"??? Du ser inte problemet med honom utan lägger det på henne? 

Herrejisses! 
Svar på tråden Hon hatar min son