Goneril skrev 2025-12-01 16:32:57 följande:
Ja, helt rätt, min åsikt också, fast du uttrycker dig skarpare och klarare. Du har ju arbetat med fall liknande detta och följderna av att inte omhänderta sonen kan inte överblickas. Stackars barn som ska leva i närheten av TS son; risk finns att de far riktigt illa. Vilt främmande människor attackeras, till exempel en gravid kvinna som han sparkade i magen. Sonen är rent livsfarlig, han kan ta sig till precis vad som helst. Omhändertagande snarast och besöksförbud för pappan. När sonen kommer till familjehemmet är det viktigt att personalen klargör vad som gäller, tydligt och klart så sonen begriper; han verkar inte ha en normal nioårings fattningsförmåga.
Jag har alltid ansett att barn behöver struktur och rutiner för att i längden må bra. Fasta tider när man stänger av tv och börjar varvar ner, läggdags utifrån ålder (när mina barn var i 9 års åldern var de i säng till kl 20) uppstigning vid en vettig tidpunkt (vi går upp vid 8 på helgerna, även våra barn).
Handlingar har konsekvens. Ett barn som slänger sig och vrålar och beter sig som TS barn gör hade resulterat i inget godis, läsk, kakor eller annat snask i MÅNADER!
Hade jag varit i närheten av mitt barn som försöker använda sig utav fysiskt våld då hade jag tagit tag i min unge och gjort ALLT för att förhindra att våldet skulle genomföras.
Barn som är aggressiva i skolan så att det krävs att barnet är punktmarkerad hade jag inte accepterat - från barnets sida alltså. Jag hade haft en dialog med skolan om att jag skulle vara den som hade punktmarkerat mitt egna barn på skolan. Jag hade tagit tjänstledigt från jobb för att kunna göra det!
Det hade inte funnits en enhet att nyttja hemma, inget tv spel, dator eller telefon av något slag. Ungen hade fått sitta rät upp och ner på golvet på sitt rum!
Jag hade sökt hjälp där det gick och inte stuckit huvudet i sanden.
Anledningen till att soc inte har tagit barnet skulle jag tro beror på att pappan ljuger sig blå och är tillräckligt bra på att manipulera. Hot kan också förekomma så att folk inte vågar anmäla. Skolan kanske brister i sitt uppdrag och inte anmäler tillräckligt eller alls?
Det finns många anledningar till att barnet är kvar hos pappan.
Här får ungen leva vind för våg och bete sig hur han vill för att pappan anser att ungen är cool och ska vara stark. Ja, han skapar en mobbare och ett monster. Stackars barn!