Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Hon hatar min son

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 15:12:46 följande:
    Hon hatar min son
    Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
    Jag har läst alla dina inlägg och kan bara summera det på ett sätt: DU ÄR INTE KLOK!
    Du borde inte få vara förälder! Och att du har mage att kalla andra barn tråkiga?! 
    Du saknar förmågan att uppfostra och borde minst gå en föräldrarkurs. Allra helst borde du inte ha några barn att ta hand om alls!

Ja barn mår bra utav rutiner så som regelbundna sovtider, de mår bra av att inte äta sötsaker när de själv känner för det. Och en massa annat som du saknar förmågan att ta in och förstå!

Du försvarar allt skit din son hittar på och ser inte ditt vuxenansvar. 

Att din sambo inte orkar längre är inte så konstigt. Det är inte heller konstigt att hon försvarar ditt andra barn som du saknar förmågan att ta ansvar för. Någon måste ju göra det! Det är inte heller konstigt att hon har bytt veckor, hon skyddar sina barn - något en normalt fungerande förälder gör!

Om barn vid lek signalerar att det har gått får långt och säger ifrån att andra barn ska sluta då är det det som gäller och INTE att barn kan få leka lite tufft. Vad säger du när din son är 15, har kysst en tjej, hon säger nej och han fortsätter? För det dit det kommer att gå. Men du saknar förmågan att ta in vad din bristande föräldrarroll kommer att göra med ditt barn i längden!
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 15:12:46 följande:
    Hon hatar min son
    Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
    Och en sak till. Du skrev någonstans att din son är 9 och fortfarande inte kan läsa. Vad gör du för att hjälpa honom med det? 
    Hur ofta sitter ni hemma och läser tillsammans? 
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 10:13:13 följande:
    Man lär sig olika saker olika fort 
    min son är väldigt duktig på andra saker. allt handlar inte om vad skolan kan lära en för det är inte de ända som räknas i längden 
    Men att kunna läsa är oerhört viktigt!! Kan du inte läsa kan du inte skriva och då kommer man ALDRIG att komma någonstans i samhället. Kan man inte läsa och skriva då kan man inte få en utbildning. 
    Är man 9 år då går man i 3:an och då har man de första nationella proven. Vid det laget har majoriteten av barnen knäckt "läskoden". Ditt fokus borde ligga på att hjälpa din son och inte hålla på med att din sambo inte gillar din son. 
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 19:08:05 följande:
    Min son älskar barn och djur och jag menar på allvar att han ofta blir missförstådd då han har ett vilt sätt som sagt. Han kan va hård och väldigt högljudd men han kan inte riktigt styra det och det är normalt för barn att vara det. sen är jag inte Sten hård med tider exakt för läggning och läsk godis osv. Han har det inte lätt och får hjälp i skolan med egen fröken osv 
    han har börjat läsa enklare saker nu vilket är ett stort framsteg allt mäts inte i det skolan lär en menar jag 

han skulle älska bebiswn men funderar på att lämna min sambo då hon är mycket elak mot mig och min son 
    Det är inget fel på din sambo. Felet ligger hos dig. 
    Utifrån hur du beskriver din son hade jag inte släppt honom närmare än 10 m till en nyfödd!
    Du ska föreställla förälder men kan inte göra en sådan grundläggande sak som att läsa för och med ditt barn!
    Din son mår inte bra och du vägrar att skaffa hjälp. Det kallas för BARNMISSHANDEL! 
  • Agda90
    Goneril skrev 2025-11-21 10:05:02 följande:

Problemet är sonens miljö. Han borde tas ur den och, komma till ett fosterhem, lära sig läsa och att umgås varsamt med andra barn och inte skada någon. Han behöver helt andra värderingar, helt andra än pappans. Pappan ska hållas långt bort från sonen. Fortfarande är han ett barn och kan påverkas och det kan han i rätt miljö.

För att det ska ske måste folk börja anmäla till soc. 
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 08:49:04 följande:
    Ja så är de 100%. Jag växte upp som han och har behövt försvara mig själv jag tycker inte de är ok att folk hoppas på han och att han inte får försvara sig 
    Han kommer bli hård och ingen tönt. Jag älskar han och han är smartare än dem flesta. Det är de som är tråkigt att han får så mycket skit hela tiden känns som att jag inte får tid att älska honom pga alla klagomål på han hela tiden att han är en skit kille osv 
    Ledsen men nej, din son är inte smartare än de flesta. Hade han varit det så hade han knäckt läskoden vid detta laget. 
    Men äpplet faller inte så långt ifrån trädet. När man läser dina inlägg så förstår man att det inte står helt rätt till hos dig som inte förstår att ditt barn behöver hjälp och stöd som DU INTE KAN GE för att du saknar KOMPENTENS och KUNSKAP!
  • Agda90
    Anonym (Juli) skrev 2025-11-26 17:50:57 följande:

Jag tycker att det låter som att TS son har adhd och kanske även dyslexi. Det är funktionsnedsättningar som inte påverkar den generella begåvningen. Jag känner tex. en professor med dyslexi och har haft en riktigt bra läkare med adhd.

Håller i övrigt med om att TS inte verkar hantera situationen på ett bra sätt. 

Det håller jag fullständigt med dig om. Men jag tror inte TS har förmågan att ta in det själv. Och eftersom han skriver att sonen är smart så får man ju svara på TS nivå för att han en liiiiten chans till att han förstår.
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-28 12:31:39 följande:

Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss. 
    hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de 
    så nu står ja här medan världen pissar på oss 
    ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså 
    sambon vägrar hjälpa osv 

Varför har ni ingen mat? Vet du inte hur man fixar lite käk? Och varför inga pengar? var det hon som försörjde dig?
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:52:41 följande:

Ja vet min son kan va så o säger till han men ja upplever att alla ser min son som monster och han är mer vild va ska man göra man kan inte lägga in han på psyk 

Utifrån det du skriver om sms från din sambo så ja din son är ett monster! Ett monster som DU har skapat!
    Du är en olämplig förälder och borde inte få ha några barn alls i din närhet NÅGONSIN!!!
    Sterilisera dig för helvete så att du inte sätter fler barn till jorden! 

Jag har jobbat på soc under 10 år och detta är glasklart omhändertagande som borde ha skett för längesedan! 

Du vet inte vad uppfostran är för något. Du saknar förmågan att förstå hur man uppfostrar!

Jag hoppas att din sambo väljer abort för hon kan inte ha ett barn med dig. Ett barn till som du kan förstöra. 

Din son mår inte bra av att vara i din närhet! Du är som gift för honom då du inte vet vad det är att vara förälder. 
  • Agda90
    Goneril skrev 2025-12-01 16:32:57 följande:
    Ja, helt rätt, min åsikt också, fast du uttrycker dig skarpare och klarare. Du har ju arbetat med fall liknande detta och följderna av att inte omhänderta sonen kan inte överblickas. Stackars barn som ska leva i närheten av TS son; risk finns att de far riktigt illa. Vilt främmande människor attackeras, till exempel en gravid kvinna som han sparkade i magen. Sonen är rent livsfarlig, han kan ta sig till precis vad som helst. Omhändertagande snarast och besöksförbud för pappan. När sonen kommer till familjehemmet är det viktigt att personalen klargör vad som gäller, tydligt och klart så sonen begriper; han verkar inte ha en normal nioårings fattningsförmåga.
    Jag har alltid ansett att barn behöver struktur och rutiner för att i längden må bra. Fasta tider när man stänger av tv och börjar varvar ner, läggdags utifrån ålder (när mina barn var i 9 års åldern var de i säng till kl 20) uppstigning vid en vettig tidpunkt (vi går upp vid 8 på helgerna, även våra barn).

Handlingar har konsekvens. Ett barn som slänger sig och vrålar och beter sig som TS barn gör hade resulterat i inget godis, läsk, kakor eller annat snask i MÅNADER! 
    Hade jag varit i närheten av mitt barn som försöker använda sig utav fysiskt våld då hade jag tagit tag i min unge och gjort ALLT för att förhindra att våldet skulle genomföras. 
    Barn som är aggressiva i skolan så att det krävs att barnet är punktmarkerad hade jag inte accepterat - från barnets sida alltså. Jag hade haft en dialog med skolan om att jag skulle vara den som hade punktmarkerat mitt egna barn på skolan. Jag hade tagit tjänstledigt från jobb för att kunna göra det!
    Det hade inte funnits en enhet att nyttja hemma, inget tv spel, dator eller telefon av något slag. Ungen hade fått sitta rät upp och ner på golvet på sitt rum!
    Jag hade sökt hjälp där det gick och inte stuckit huvudet i sanden. 

Anledningen till att soc inte har tagit barnet skulle jag tro beror på att pappan ljuger sig blå och är tillräckligt bra på att manipulera. Hot kan också förekomma så att folk inte vågar anmäla. Skolan kanske brister i sitt uppdrag och inte anmäler tillräckligt eller alls?
    Det finns många anledningar till att barnet är kvar hos pappan. 

Här får ungen leva vind för våg och bete sig hur han vill för att pappan anser att ungen är cool och ska vara stark. Ja, han skapar en mobbare och ett monster. Stackars barn!
  • Agda90
    Anonym (Sedan) skrev 2025-12-01 17:01:48 följande:
    Människor som arbetar på soc kan vara mycket upprörda över något, men brukar inte uttrycka sig som du gör.
    Friheten jag har nu, att uttrycka mig hur sjutton jag vill, eftersom jag inte längre arbetar på soc. Jag behöver inte vara politiskt korrekt här, på ett anonymt forum. 

Och tro mig. Det finns tillräckligt med folk på soc som gärna hade uttryckt sig som jag gör!
  • Agda90
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:

Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast 

Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv 

Hon är inte så trevlig själv tyvärr 

Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt 

Offerkoftan sitter visst fastgjuten på dig. Vet du vad egen ansvar är för något?

Din sambo drog för att du inte tog ansvar och hon tröttnade och valde att skydda sig själv och sina egna barn. Att du tolkar henne som elak för det är ditt problem. Hon har ingen skyldighet att försörja dig. Hennes främsta skyldighet är att skydda sina barn egna barn. 

Du själv lär ju inte söka någon hjälp för du är ju tuff och ska lösa saker med nävarna. Den dagen allt verkligen brakar åt helvete kommer du att stå på tröskeln till soc och vråla och hota personalen att de ska hjälpa dig men inte leverera det som krävs för att du ska få hjälp och allt kommer att vara soc fel. 

Detta är vad du borde göra:
    1. Ta ansvar! Sluta skylla allt på alla andra!
    2. Sök hjälp för egen del så att du kanske kan förstå att dina barn behöver hjälp!
    3. Sök hjälp för dina barn!
    4. VÄX UPP!
Svar på tråden Hon hatar min son