Inlägg från: Anonym (Från A-Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Från A-Ö)

Hon hatar min son

Ju mer jag läser desto mer är jag säker på att TS har ett  par bokstäver själv. Ts tänker väldigt fyrkantigt, svart och vitt och kan inte se eller förstå hur andra känner. Ts har svårigheter med att förstå vad som är rimligt då han är övertydgad om att han har rätt och att alla andra har fel.
    Det är även oroande att han inte ser eller förstår sitt sndra barn. Är pappan mer nära det yngre barnet då de är lika i sättet och tuffa?
    Ts har bestämt att skolan är skit, BUP behövs inte och att hans son ljug är skämt.

Nej båda barnen behöver komma bort!

• Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:

Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast 

Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv 

Hon är inte så trevlig själv tyvärr 

Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt 

Du behöver hjälp och en eller två utredningar.
    Du inser inte vad du gör för fel och förstår inte konsekvenser av det du gör! Ditt ex lämnade dig då DU VÄGRADE INSE ATT DU ÄR PROBLEMET Det är ditt ansvar SOM FÖRÄLDER att se till ATT DINA BARN ÄR TRYGGA, FÅR MAT OCH HAR ETT TAK ÖVER HUVUDET!
    Du behöver en god man, och boendestöd.
    Tag dig i kragen och sök stöd FÖR DITT BETEENDE!
  • Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 19:04:36 följande:

Nej inte god man och boredestöd! 

TS ekonomiska problem är att sambon flyttat ut och han står ensam med kostnaderna. Och att han inte har klarat att arbeta under senaste tiden. Det kan ingen god man eller boendestödjare göra något åt!

Men han behöver ekonomiskt stöd tills han kan skaffa en mindre lägenhet och på något sätt komma i skick så att han orkar arbeta igen. 

Då TS verkar ha flera bokstäver och behöver HJÄLP FÖR ATT FÅ VARDAGEN ATT GÅ RUNT. Så behöver TS HJÄLP UTIFRÅN! Att stå pank och nästan på bar backe när sambon lämnade honom så visar det att TS behöver hjälp med ekonomin! En godman hjälper till så att räkningar m.m blir betalda. TS behöver någon i sin vardag för att fixa bla räkningar och hjälp med barnen.
    TS kommer att göra fler tabbar och kommer att skylla ifrån sig.

Att flrlita sig på ex sambon och sedsn skylla på henne att barnen inte har mat är bevis nog på att TS inte kan sköta ekonomin!
  • Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Sedan) skrev 2025-12-05 11:29:33 följande:
    Man får inte god man och boendestöd om man tillfälligt hamnar i en ekonomisk knipa.

Något sådant är inte nödvändigt för en person som vanligtvis klarar ekonomin.

Boendestöd kan man få om man har en funktionsnedsättning som omöjliggör att personen på egen hand tar hand om hushållssysslor. De ska hjälpa personen med rutiner för tvätt och städning t.ex.

Kommunen och överförmyndarnämnden skulle aldrig godkänna det.

Jag tror att Goneril med flera behöver läsa på om hur dessa insatser fungerar och vilka som får dem. 
    Det är därför TS behöver göra utredningarna. Med en eller två utredningar så kan TS få stöd och hjälp med hur han lever och beter sig. Han har skrivit att detta inte är första gången han har blivit lämnad och detta är inye sista gången. TS har noll självinsikt och noll förmåga att inse att han är problemet. 

Även om TS skulle få stöd, hjälp med ekonomin här just nu så löser det inte beteendet. Hjälp just nu är bara en kortsiktig lösning. Han behöver hjälp och städ långt efter att denna situationen har löst sig.
Svar på tråden Hon hatar min son