Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Hon hatar min son

Ditt andra barn, räknas det? Är hen också ditt allt? Är sonen en bra storebror till det syskon han redan har?

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:03:35 följande:
    Min son har problem men hon anser att de är så omfattande att hon helt enkelt helt släppt honom och behandlar han som avskum. Medan jag ser ett vilt barn som är smart och vill lära sig saker som skolan inte lär honom, att han inte helt passar in i mallen. Han är mitt allt. Hon anser att jag belastar honom med vuxna problem och använder honom och särbehandlar alla barnen till hans fördel. Jag gick i tron att hon också ville ha ett gemensamt barn. Sjukt att göra abort pga ett annat barn som ska bli storebror anser jag, Han kan bli en bra storebror men hon håller inte med. 
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2025-11-16 19:02:24 följande:

Ditt andra barn, räknas det? Är hen också ditt allt? Är sonen en bra storebror till det syskon han redan har?

• Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-19 12:18:43 följande:

Min son skulle aldrig skada bebisen han skulle lära den massa om livet. Min son framställs som ett missfoster men alla barn är olika och min är en vild sort 

Är han en bra storebror till ditt andra barn, han är aldrig elak eller råkar skada syskonet?
  • Anonym (C)

Har ditt andra barn samma kassa morsa som sonen?
    Stackars, stackars barn.

• Anonym (C)

Är dina kretsar mindre bra?

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 22:35:18 följande:
    I det här samhället måste man va hård och har sagt till han vikten av att skydda alla i närheten 
    han är inte en ligist för det utan så funkar samhället 
    han behöver inte ha ett papper på hur han funkar 
    och jag drar inte in han i mina kretsar om du mena så 
  • Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-18 09:20:39 följande:

han gillar o låna hennes lur o då berätta han till mig att hon tittar på andra snubbar den gången flippa hon också klart man undrar 

Hurdå tittar på andra snubbar? Han kan ju inte käsa så vad kan han förstått?
  • Anonym (C)

Det låter hårt, men eftersom du vägrar inse problemet och låta sonen få hjälp är det bra att du kraschar så insatser måste sättas in.

• Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:52:41 följande:

Ja vet min son kan va så o säger till han men ja upplever att alla ser min son som monster och han är mer vild va ska man göra man kan inte lägga in han på psyk 

Har han gjort det hon skriver, ja eller nej?
  • Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 13:08:19 följande:
    Ja men jag säger till han 
    Det har du förhoppningsvis gjort tidigare också, har han ändrat sig? Betedde han sig värre innan?
  • Anonym (C)

Nej, andra mamman hade inte problem (men TS skriver slarvigt).

Olsdotter skrev 2025-12-05 17:51:51 följande:
    Inget av det är aktuellt att tipsa TS om. TS är inte i tillstånd att inse att sonen behöver en utredning, ännu mindre att han själv (eventuellt) vore betjänt av en sådan.

Vi vet inte heller om TS (eller sonen) har adhd eller autism, det är bara trådspekulationer som inte leder någon vart.

Vi vet:
    - Att TS inte har råd med mat.
    - Att TS yngsta barn är hos modern, vilken socialtjänsten varit inblandad i då hon har missbruk.
    - Att TS och sonen nu bor ensamma.
    - Att skolans problem med sonen kvarstår.
    - Att TS är desperat.

Vi kan utifrån vad TS skrivit ana att:
    - TS i de veckor han inte hade (har?) sonen ägnar sig åt destruktiv verksamhet (kriminalitet?)
    - TS funderar i våldstendenser mot exsambon.
    - TS riskerar att förlora självkontrollen gentemot skolpersonal.
    - TS står utan stöd.

Utifrån detta är det enda rimliga att TS omgående får någon form av samtalstöd utifrån, för att kunna börja hantera situationen. Just nu hanteras den ju inte öht, den eskalerar bara. 
  • Anonym (C)
    ANONYM (C) SKREV 2025-11-20 21:46:23 FÖLJANDE:

Har ditt andra barn samma kassa morsa som sonen?
    Stackars, stackars barn.

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 22:14:27 följande:
    Nej det är olika hon är inte kass men har tyvärr problem med drickande o en snubbe som bankar på henne har själv slagit på honom vid ett tillfälle pga detta 
    hon är bra när hon bestämmer sig för o va nykter
    min samvo eller nu mera ex då blir nog så galen på mig och sonen i tid och otid och spelar fin i kanten
    inte bättre hon o snackar ihop sig med andra mamman t andra ungen då skitkul  
    Han skriver om problemsonens mamma sen eftersom jag kallade henne kass, tänk punkt och nytt stycke.
  • Anonym (C)

Yngsta barnet har annan mamma än barnet med problematik.
    Hans exsambo har brutit med problembarnets missbrukande mamma men lämnat yngsta barnet hos dens mamma.

Olsdotter skrev 2025-12-05 18:30:55 följande:
    Vem menar du med "den andra mamman"?

TS yngsta barn befinner sig nu enligt TS hos sin mamma, alltså mamman till även sonen som tråden handlar om. Denna har missbruksproblem.

Är syftet att leda bort från den tydliga uppstolpning jag gjorde?

TS står inför enorma problem, nu inte endast angående sonen utan även det yngsta barnet. Barnens mor har missbruksproblem, och socialtjänsten bör strax bli inblandade. Socialtjänsten bör rimligen utreda även TS inom snar framtid då det ganska uppenbart är den gravida numera exsambon som burit upp hemmet hos TS.

Detta riskerar helt tydligt att spåra ur ordentligt så som situationen utvecklats med tanke på TS syn på våld som lösning när man känner sig påhoppad och utsatt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:00:56 följande:
    Hans mamma har stora problem med alkohol och droger. Min sambo har brutit all kontakt med henne och skällt ut henne. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 11:51:24 följande:

Hon har aldrig varit våldsam mot min son då hade hon inte haft de bra kan ja säga 
    jo tack hon tog med mitt yngsta barn hem till mamman nyligen inte fått tillbaka ungen sen dess så bra beter hon sig de är kidnappning för er som inte känner till det 

• Anonym (C)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-20 22:14:27 följande:
    Nej det är olika hon är inte kass men har tyvärr problem med drickande o en snubbe som bankar på henne har själv slagit på honom vid ett tillfälle pga detta 
    hon är bra när hon bestämmer sig för o va nykter
    min samvo eller nu mera ex då blir nog så galen på mig och sonen i tid och otid och spelar fin i kanten
    inte bättre hon o snackar ihop sig med andra mamman t andra ungen då skitkul  
  • Anonym (C)

Vad blev rådet?

Anonym (GP) skrev 2025-12-06 09:47:32 följande:

Göteborgsposten relationsrådgivare har fått en fråga som är väldigt lik den här. Fast i den frågan är det dejting på seriös nivå och inte en sambo som väntar det gemensamma barnet. Och stora delar av frågan i startinlägget har tagits bort. 

TS som testar på annat håll för att få andra råd? 

Svar på tråden Hon hatar min son