-
Är det att vara ett föredöme för sina barn,tycker du?Anonym (Ewa) skrev 2025-11-23 17:53:22 följande:ett kriminellt -
Men det var kanske innan hon visste hur din son är.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:22:17 följande:Barn är påfrestande de visste hon att ja har två barn innan hon sa ja till att bli tillsammans me mig från första början -
Det är inte bara det att du lär honom slåss utan du låter honom få göra lite som han vill. Och han verkar ha svårt att tygla sitt humör.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:32:19 följande:de e skillnad på att va kriminell och slå tillbaka mot idioter som ska backa
det vet min son om. Jag kör han bli smart snabb och stark
Ja lär inte han o göra kriminella saker han sett en del men vi har pratat genom det och har lugnat sig nu va ja gör när han är hon sin mamma är inget som skadar han
Och du försvarar honom i allt han gör.
Allt detta sammantaget kan göra honom förvirrad och kan göra att han hamnar i fel sällskap i framtiden och blir kriminell.
Att du inte fattar detta är skrämmande. -
Problemet här är egentligen inte din son utan du.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-24 09:36:28 följande:Vadå ja har nästan varit hon
alla problem kan inte bero på en ända person indet här fallet ett litet barn i familjen som hon bestämt sig för att hata som jävulen
Du ser inte att din son mår fruktansvärt dåligt och du verkar inte heller bry dig om att hjälpa honom och leda honom in på rätt vägar i livet.
Jag förstår att din sambo blir frustrerad och orolig över barnet hon bär på.
Det hade jag också varit. -
Man behöver inte ta emot en massa skit utan att ge tillbaka,nej. Men det finns andra,bättre,sätt att ge tillbaka på än genom att slåss.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-27 05:28:43 följande:De folk inte fattar är att det är jävligt bra att va stark hård och snabb som kille och inget fel med det om nåt psyk fall slår han ska han bara te emot det nej
llande lösning har folket hakat upp sig det kommer! Han har en privat fröken som sitter bara me han med platta osv
jag tänker lära han allt jag kan
min sambo har ljugit för mig sagt hon vill satsa på oss men skiter fullständigt i oss nu och lämnat oss i en stört svår sits kring ekonomi och är dryg skyller allt på mig och sonen som är ett barn
han har så klart ADHD som jag men jag vet vad han behöver inte alla andra han ska inte ta massa tabletter o skit det är droger är ni medvetna om det
Och nej,du vet uppenbarligen inte vad han behöver. Då hade han inte betett sig som han gör.
Han behöver fasta rutiner genom att få sitt sömnbehov tillfredsställt,mindre socker och mycket stöttning. Inget av detta ger du honom.
Du behöver kanske gå en föräldrakurs eller så så att även du får stöttning och får lära dig vad din son behöver för att han ska må bra och inte få problem i framtiden och börja självmedicinera osv.
Du behöver också lära dig förstå att du har ett barn till som behöver dig. Det verkar du prioritera bort.
Kanske behöver du avlastningsfamilj eller så.
Du måste också lära dig att ta ditt eget ansvar för din sons situation. För det här är ditt fel som förälder. Ingen annans. Så sluta skyll ifrån dig.
Din sambo har gjort det enda rätta. -
Du kan inte kräva att din sambo ska hjälpa dig med ditt barn eller att hon ska försörja er. Det är något du måste åstadkomma själv.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-28 12:31:39 följande:Det är inte lätt att ta hand om massa ungar när grabben vaknar hela nätterna och skriker och går till mig eller oss.
hans mamma spårar ur totalt med drickande och paranoida vanföreställningar. Sambon vägrar fortsatt komma hem så nu står vi utan pengar käk snart pallar ej jobba i detta läge hon kommer me olika dåliga förklaringar efter varandra så snart får alla som de vill han hamnar på soc skolan klagar o han får bara ta all skit de sprider runt om han på skolan hinner inte lämna han innan de vill ja ska hämta han hur normalt är de
så nu står ja här medan världen pissar på oss
ja kan inte tänka på andra barnet när de är såhär tyvärr asså
sambon vägrar hjälpa osv
Börja med att lyssna på vad andra säger om din sons behov och ta hjälp. Se till att din son får den hjälp han behöver.
Så länge du inte gör det så är det du som kör er i botten. Inte din sambo! -
Problemet är ju att TS vägrar ge sin son den hjälpen. Han skyller bara allt på alla andra.hejkaaa skrev 2025-11-28 22:37:15 följande:Jag läste aldrig de tidigare...
Men såhär är det oxå. Oavsett hur ett barn beter sig så har en vuxen ALDRIG rätt att frysa ut barnet och verkligen inte i samma familj!? Att försvara henne i det här är bara sjukt. Pojken mår ju för fan inte bra? Det är väl då man som vuxen/förälder ska se det tidigt, finnas där HELA TIDEN om så behövs och göra allt för att pojken ska få det stödet och hjälpen som krävs oavsett vad fan det än gäller.
Att säga att han kommer bli kriminell, kvinnohatare mm är ju helt plockat ut helvetet! Hur fan kan ena tänka tanken på att säga så?
sök hjälp för pojken så snart det bara går innan det går utför! Och då menar jag inte att han hamnar snett i livet utan att han inte orkar med sig själv!
Och ta den hjälpen du behöver utan din kvinna och vill hon inte finnas för dig då kan du be henne dra åt helvete. Älskar hon verkligen dig så finns hon även för dig och även för pojken.
Ni som skriver att det är fel på pojken är den sorten som har det perfekta livet med de perfekta barnen men döljer den verkliga sanningen. Sluta försvara och inse att pojken inte mår bra!!!!
Han tycker inte att hans son gör fel. -
På riktigt? Om detta är sant så är det ett helt oacceptabelt beteende. Hur kan du inte se det?Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:49:26 följande:De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.
Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej
Hur kan du inte förstå att din son har grava,allvarliga problem och behöver hjälp?
Hur kan du förvägra honom det och tro att du har de rätta verktygen för att hjälpa honom själv?
Du måste ju själv se att det uppenbarligen inte fungerar.
Jag hoppas att din sambo lämnar dig och gör abort eller ser till att få ensam vårdnad om hon behåller,om jag ska vara helt ärlig.
Din son ska inte vara i närheten av en liten bebis. Och du är inte kapabel att ta hand om barn.
Jag börjar faktiskt också hålla med de som skriver om att din som skulle behöva komma till ett familjehem. Ni behöver komma bort från varandra.
Du är inte bra för honom. -
Nej,men du kan,och måste,söka hjälp åt honom! Du måste inse det! Du klarar inte det här själv!Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:52:41 följande:Ja vet min son kan va så o säger till han men ja upplever att alla ser min son som monster och han är mer vild va ska man göra man kan inte lägga in han på psyk
-
Jag måste bara fråga dig om du verkligen tycker att detta är ett ok beteende från din son?Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 08:49:26 följande:De här SMS fick jag igår som exempel på va hon skriver För att han beter sig förjävligt jag vägrar vara runt honom för inte regler får finnas för honom. Ska jag ge ett exempel från senaste dygnet vi umgicks med barnen.
Hämtar honom från skolan, det har varit problem hela dagen. Han skriker jävla hora till specialläraren. Sedan springer han ut i gatan hävdar bestämt han ska sitta i **** barnvagn och sätter sig på honom. Skriker att han ska ha läsk och godis men kan inte ta ett nej, skriker fula saker till en gravid kvinna på hållplatsen. Hemma stjäl han alla hamburgerbröd till hamburgarna trots att han vet att han inte ska, skriker att ingen vill ha kött i och äter upp dessa. Så blir hamburgare med spaghetti istället. Han har en stor läsk ingen annan får ta men blir galen när han inte får ta av de andra barnen, förvägrar de andra att spela tevespel. I duschen sprutar han schampo med flit i ögonen på lilla barnet och vägrar släppa duschen så jag kan spola av och lillen skriker. Han slår katterna och bär runt dem i påsar. Berättar för dig att jag skulle gått runt till olika män och sagt jag är singel (!) skriver högt och okontrollerat. Håller alla ungar vakna med skräckklipp på telefonen som du vet, blir galen och skriker 02 på natten för att jag flyttar mina barn till ett annat ställe där de kan sova. Kastar lillens astmamedicin och säger att den är slut. Ska ta de andra barnens jackor som filtar och vägrar ge tillbaka dem så de andra fryser och du säger ingenting mer än att han gillar mysiga filtar, vi hade råd med exakt antal hamburgare men han stjäl två av barnens hamburgare för att han påstår att de inte var hungriga, äter upp alla gemensamma pommes och snattar läsk som jag sa vi inte hade råd med. Han har en egen telefon men ska stjäla min som lillen tittar på ändå, gallskriker för att han inte får gå till parken efter en heldag ute, inget annat barn får berätta om sin dag för han säger håll käften och pratar i munnen på dem. Han skryter om all utemat han får av dig i smyg trots att vi inte har råd framför de andra barnen. De andra barnen skulle få en fotboll för han vägrar dela med sig av sin men väl i affären vill han också ha en ny, trots att han redan har en och vi har bara råd med en men ändå ska du köpa en ny dyr till honom och försöka få mig att betala för båda så vi inte har råd med annat, hör du själv? och allt fult han säger till kvinnor och hur han tillsammans spionerar på vad jag och andra gör är saker du lärt honom han har fan slagit en gravid kvinna i magen det kommer gå fett illa för er son pallar ej
Och tycker du att du klarar av att hantera det här på ett bra sätt?
Speciellt med tanke på att din sambo får hämta honom på förskolan trots att det borde vara ditt ansvar. -
Det är inte kidnappning när hon har lämnat barnet till sin andra förälder.Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-30 11:51:24 följande:Hon har aldrig varit våldsam mot min son då hade hon inte haft de bra kan ja säga
jo tack hon tog med mitt yngsta barn hem till mamman nyligen inte fått tillbaka ungen sen dess så bra beter hon sig de är kidnappning för er som inte känner till det
Däremot så är det väl inte bra för barnet att vara hos sin mamma heller om hon har missbruksproblem.
Det hon borde göra istället är att anmäla till soc så att de får avgöra om du ska ha hand om barnet eller inte. -
Det undrar jag också. TS har skrivit att soc redan är inblandade pga mamman till pojken har missbruksproblem.Olsdotter skrev 2025-12-01 16:07:48 följande:Hur kan det komma sig att sonen inte är omhändertagen? Enligt TS har socialtjänsten på något vis redan blandats in, men situationen tillåts fortgå.
Men jag är väldigt förvånad över att skolan inte har gjort en anmälan.
De är ju skyldiga att göra en anmälan då det finns anledning till oro för ett barn. -
Det spelar väl ingen roll vilket av barnen det är? Du borde inte ha ansvaret för något av dem så länge du inte kan se deras behov och förvägrar dem den hjälp de behöver. Ju förr du inser det desto bättre.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-02 19:12:26 följande:Nej andra barnet alltså -
Detta har TS skrivit i inlägg # 11.Anonym (Sedan) skrev 2025-12-02 21:00:30 följande:Alltså var kom missbruket ifrån, det har inte talats om det i samband med TS? I en sådan här tråd kan det bli för breda slängar.
Ja, pojken har utvecklat något slags trotsbeteende, utöver att han förmodligen har en tydlig neuropsykiatrisk nedsättning i grunden. Trotsbeteende kan utvecklas av många orsaker och ofta är det flera orsaker i kombination.
Det kan man få utrett och stöd för inom BUP. Förmodligen även medicin för att klara skolgången.
Viktigt att veta är att de som medicinerar mot ADHD har lägre missbruk och sedan färre antal åtal för misshandel som vuxna, än de som inte medicinerar.
Däremot kan det vara svårt att ställa in medicindosen och få rätt sort. Kan ta tid för vården att få det rätt. Medicineringen minskar behovet att hålla sig pigg med godis och cola.
Fadern måste se till att pojken varvar ner på kvällen i god tid före sänggåendet. Ha fasta tider för att gå och lägga sig och en maxgräns för tid för spel på internet under dagen. I värsta fall får han väcka pojken tidigare på morgonen för att vända dygnet rätt under en period. Barn med de här svårigheterna behöver sova sina timmar. De blir helt utan hejd annars. Detsamma gäller motion en stund en gång varje dag.
Inte uppmuntra sonen till våld! Och lära sonen att vara varsam med andra barn och djur. Helt grundläggande för att han ska kunna fungera i samhället. Det finns ingen anledning för sonen att vara tuff mot andra barn som inte är tuffa! Ingen alls!
Har pojken en egen resurs på rasterna i skolan så kan den personen se om de andra barnen bara skyller allt på sonen, eller om sonen själv bidrar till bråken.
Det är alltså inte helt ovanligt att barn retar upp ett barn som de vet blir så kul rasande (som har neuropsykiatriska svårigheter, som exempelvis ADHD) och sedan skyller allt på det barnet.
Samtidigt som ett barn med sonens problematik ofta ger sig på andra barn. Alltså både offer och förövare i samma barn.
Problemet när skolan skickar hem ett barn för att det uppför sig illa, är att det blir som en belöning. Barnet slipper vara i skolan och kan sitta hemma och spela eller titta på saker på dator/mobilen. Livsfarligt därför att barnet då kommer att se till att få gå hem så ofta som möjligt. Förklara detta för personalen. Det är svårt att påverka skolan, men om de förstår mekanismerna så kanske de gör annorlunda.
Ofta är det bra om ett barn med de svårigheterna har någon lugn plats i skolan dit de får gå undan när det blir för mycket. Dit bara det barnet får gå.
Ibland blir det bättre om barnet får gå i en liten grupp med barn med olika svårigheter. Där finns ofta pedagoger som kan mer om sådana svårigheter och undervisningen är anpassad till barn som har det. Det är ingen garanti, men ibland blir det lättare för barnet.
Tror att det för alla barnen är bäst om TS och sambon blir särbo. Där har den kvinnan gjort en rimlig bedömning. Det är många par med barn utan neuropsykiatriska svårigheter som blir särbo istället för sambo. Inget ovanligt.
Citat: "Hans mamma har stora problem med alkohol och droger. Min sambo har brutit all kontakt med henne och skällt ut henne."
-
Jag håller med dig. Men jag tror att Goneril menar att diagnoser inte är den enda orsaken till sonens beteende.Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 08:52:49 följande:Alkoholbruk hos modern tidigt under graviditeten kan leda till vissa svårogheter hos bsrnet.
Jag förstår att Goneril inte tror att till exempel ADHD /autism existerar. Men inom läkarvetenskapen är man enig om det.
Pappans inflytande gör inte sonens beteende bättre. Snarare tvärtom.
Han behöver mer fasta rutiner och stöd och hjälp.
Och detta kan inte TS ge honom,hur gärna han än vill tro det själv.
Den här pojken behöver allt stod och hjälp han kan få. Och kanske även medicinering.
Och den hjälpen får han inte av TS eftersom han förvägrar honom det. -
Det vidriga här är att du inte ser ditt eget ansvar i hela den här soppan.Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv
Hon är inte så trevlig själv tyvärr
Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt
Du skyller allt på alla andra och ser inte din egna roll i det hela.
Din sambo/exsambo har ingen skyldighet att försörja dig och dina barn.
Hon har dessutom gjort helt rätt som lämnat dig och skyddar sina egna barn mot din son innan något allvarligt händer. För den risken finns.
Jag hoppas hon tog med sig ev djur också.
Din son behöver hjälp. Och även du. Du måste inse detta!
Så länge du fortsätter stoppa ner huvudet i sanden ,som en struts, och skylla på alla andra istället för att ta ditt egna ansvar så kommer inte den här situationen att lösa sig.
Ju förr du inser det desto bättre.
Så sök hjälp för dig och din son. Gör du inte det så riskerar du att bli anmäld och fråntagen din son.
Och det kanske vore det bästa för din son.