Hon hatar min son
Alkoholbruk hos modern tidigt under graviditeten kan leda till vissa svårogheter hos bsrnet.
Jag förstår att Goneril inte tror att till exempel ADHD /autism existerar. Men inom läkarvetenskapen är man enig om det.
Alkoholbruk hos modern tidigt under graviditeten kan leda till vissa svårogheter hos bsrnet.
Jag förstår att Goneril inte tror att till exempel ADHD /autism existerar. Men inom läkarvetenskapen är man enig om det.
Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast
Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv
Hon är inte så trevlig själv tyvärr
Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt
Till TS: Börja INTE medicinera dig själv med alkohol nu. Det är lätt hänt när man är i kris.
Vänd dig till vårdcentralen, man kan få betala avgiften för ett besök uppdelat på många månader.
Eller köp Roseneot eller något preparat med saffran på hälsokosten. De hjälper också och de är inte beroendeframkallande.
Men håll dig från alkohol. Den gör att du sover sämre fram på natten och mår mycket sämre med tiden.
Nej inte god man och boredestöd!
TS ekonomiska problem är att sambon flyttat ut och han står ensam med kostnaderna. Och att han inte har klarat att arbeta under senaste tiden. Det kan ingen god man eller boendestödjare göra något åt!
Men han behöver ekonomiskt stöd tills han kan skaffa en mindre lägenhet och på något sätt komma i skick så att han orkar arbeta igen.
En diakon i Svenska kyrkan kan bistå med pengar till mat i vissa församlingar i en akut situstion, det är också angeläget.
Det är att ta till brösttoner.
En kartläggning i mars 2025 visade att varannan konsument hade mindre än 10 000 kr i buffert på banken. Vi kan inte ge hälften av alla konsumenter en god man och en boendestödjare.
TS har dåligt med pengar för att han tidigare har delat hyran och fasta kostnader med sambon, som snabbt har flyttat ut.
TS har inte kunnat arbeta sista tiden för att han har mått så dåligt.
Så han behöver pengar akut och han behöver komma i en psykisk form så att han kan arbeta.
Och visst behöver han även stöd, som att ringa till mansjouren.
Mansjourem bemannas av killar och stöttar killar. Personen
Men han får inte god man och boendestöd för det. TS har en tillfällig ekonomisk knipa. Han har aldrig skrivit något om att han har svårt för att tvätta eller städa heller.
TS problem ligger på ett annat plan och han behöver andra typer av stöd. Den sortens stöd kan han även få utan en diagnos.
Men om TS skulle få en diagnos så skulle han förstå sig själv och kanske sonen bättre.
I en undersökning som gjordes i mars 2025 visade det sig att hälften av alla konsumenter i Sverige hade en mindre buffert än 10 000 kr om något oförutsett skulle hända.
Vi kan inte ge alla som har en tillfällig kris en god man! Nej det vore ett förmyndarsamhälle!
Nej, jag tror inte att det är samma. Det ä vanligt att man skiljer sig i 35-45-årsåldern och "bonusfamiljer" kämpar ofta med sådana här problem.