Inlägg från: Anonym (Desperatman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Anonym (Ida) skrev 2025-11-18 09:12:11 följande:
    "Min son skyddar mig och pratar sanning"???? 

Vad skyddar han dig mot? Din sambo? 
    Jag har varit i många bullshit förhållanden som min son vet inte är bra och jag vet att han inte ljuger mer än att han skojar ibland och sen erkände han men då va de för sent tydligen 
  • Anonym (Desperatman)

han gillar o låna hennes lur o då berätta han till mig att hon tittar på andra snubbar den gången flippa hon också klart man undrar 

• Anonym (Desperatman)
    Agda90 skrev 2025-11-18 09:34:14 följande:
    Och en sak till. Du skrev någonstans att din son är 9 och fortfarande inte kan läsa. Vad gör du för att hjälpa honom med det? 
    Hur ofta sitter ni hemma och läser tillsammans? 
    Man lär sig olika saker olika fort 
    min son är väldigt duktig på andra saker. allt handlar inte om vad skolan kan lära en för det är inte de ända som räknas i längden 
  • Anonym (Desperatman)

Min son skulle aldrig skada bebisen han skulle lära den massa om livet. Min son framställs som ett missfoster men alla barn är olika och min är en vild sort 

• Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-20 08:53:51 följande:
    Hur ska den här ytterst olämplige vårdnadshavaren kunna hjälpa sonen till mån sorts vettigt liv? Det kommer han aldrig att klara. Det hjälper inte att gå någon random kurs, sonen måste flyttas bort ur sin miljö, få andra värderingar och lära sig läsa. Pappan tycks ju inte läsa med honom och det kommer inte stt bli bättre med någon kurs.                                                                                                                                                Frågan om läsning har pappan överhuvudtaget inte besvarat, han säger bara svepande att sonen ska lära sig "andra saker". Budbärare åt kriminella gäng?                                                                                                                     Sonen måste bort ur den miljö som är skadlig för honom på grund av pappan. Familjehem eller fosterhem. Sonen ska ha så lite kontakt med pappan som möjligt för att ha en chans till ett vettigt liv. Man får hoppas att pappan är anmäld till Soc. Sambon måste givetvis flytta med sitt barn. Sonen får inte komma i kontakt med bebisen. Sonen måste få reda på varför han inte får träffa sitt nya syskon och det är för att han är elak. Blir han snällare kan han få träffa syskonet.
    Min son älskar barn och djur och jag menar på allvar att han ofta blir missförstådd då han har ett vilt sätt som sagt. Han kan va hård och väldigt högljudd men han kan inte riktigt styra det och det är normalt för barn att vara det. sen är jag inte Sten hård med tider exakt för läggning och läsk godis osv. Han har det inte lätt och får hjälp i skolan med egen fröken osv 
    han har börjat läsa enklare saker nu vilket är ett stort framsteg allt mäts inte i det skolan lär en menar jag 

han skulle älska bebiswn men funderar på att lämna min sambo då hon är mycket elak mot mig och min son 
  • Anonym (Desperatman)

vi gjorde slut idag för hundrade gången eftersom hon ska sova hos en s k vän och vägrar låta mig åka dit och kolla att de stämmer o hon bitchar då hon inte orkar min son eller mig och bryr sig inte ett skit om oss 
    hon är inte så snäll hon alltid låtsas va framför andra fett falsk person 

• Anonym (Desperatman)

Min sambo kallas han kejsaren till mig bakom hans rygg och hans morsa för efter blivet missfoster hur moget ? Sprider bara dålig energi. varje gång min son säger hennes namn på ett lugnt sätt suckar hon eller låtsas inte höra och påstår han kräver nått varje gång han säger hennes namn 
    varje helg går hon på saker utan oss två och min son skriker sig blodig för han inte får komma på kalas osv 
    detta är inte ok! I skolan har han egen personal spm alltid skyller på han varje gång de blir minsta slagsmål eller konflikt liksom. det är inte ok även om han har diagnos 

• Anonym (Desperatman)
    Anonym (C) skrev 2025-11-20 21:46:23 följande:

Har ditt andra barn samma kassa morsa som sonen?
    Stackars, stackars barn.

Nej det är olika hon är inte kass men har tyvärr problem med drickande o en snubbe som bankar på henne har själv slagit på honom vid ett tillfälle pga detta 
    hon är bra när hon bestämmer sig för o va nykter
    min samvo eller nu mera ex då blir nog så galen på mig och sonen i tid och otid och spelar fin i kanten
    inte bättre hon o snackar ihop sig med andra mamman t andra ungen då skitkul  
  • Anonym (Desperatman)
    molly50 skrev 2025-11-20 21:18:26 följande:
    Vist kan en del barn vara vilda. Men det är INTE normalt att slåss,skrika och vara elak mot djur.
    Du skriver också att han har svårt att styra det vilket tyder på en diagnos.
    Varför vill du inte hjälpa honom? Om du verkligen bryr dig om honom så borde du göra det.
    Du hjälper honom inte med att curla honom,tvärtom.
    Jag har lärt min son att om någon slår han slår han tillbaka annars slåss man inte 
    han kan brottas med bonus syskonen men så fort han tar i lite skriker de 
    de gnäller också om att han inte delar med sig men de kan gälla saker jag har köpt enbart till han så som en stor godispåse vi hade köpt innan de kom hem som j lovade va bara hans sen förväntar de sig att alla får ta ur den men de har inte köpt nått. De är väl ändå hennes ansvar att köpa till sina barn? ofta bråkar de om PS o grejer och skyller alltid på han att han vägrar dela med sig fast de sagt från början de inte behöver timer. de säger han håller dem vakna men de väljer ändå att ligga kvar där utan o säga till sen kan sambon flippa från ingenstans liksom vem har egentligen en diagnos då att flippa på ett barn?? 
  • Anonym (Desperatman)

O när han kommer ut och säger att de inte delar med sig eller gör nått fel som att stöka ner i deras rum suckar sambon och lyssnar på de andra barnen som säger att han ljuger och att han bara vill skapa bråk av ingenting .
    jag berömmer han mkt när han är duktig och kan ställa skorna i hallen tex eller är lugn i bilen osv 
    han har inte dyslexi han behöver sitta ifred med en och samma lärare bara 

• Anonym (Desperatman)
    molly50 skrev 2025-11-20 21:20:20 följande:
    Har du funderat på varför han inte blir bjuden på kalas eller varför lärarna ger honom skulden när det blir bråk?
    För folk har fel bild av han o snackar så jävla mkt skit det här är barn! Hur ska man jobba emot mobbning när man gör så här tidigt redan?? 
    Ja bästa att göra slut hon är riktigt vidrig elak person som inte visade sina rätta sidor i början riktig skit förhållande rent ut sagt 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Jenna) skrev 2025-11-19 23:00:56 följande:

TS

Jag har läst samtliga dina inlägg nu. 

Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället,  om än på hans villkor. 

Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd. 

Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull. 

Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull. 

Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna. 

Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart. 

Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull. 

I det här samhället måste man va hård och har sagt till han vikten av att skydda alla i närheten 
    han är inte en ligist för det utan så funkar samhället 
    han behöver inte ha ett papper på hur han funkar 
    och jag drar inte in han i mina kretsar om du mena så 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Juli) skrev 2025-11-22 12:42:27 följande:

Ja, stödfamilj. Men inte familjehem. Att familjehemsplacera har så många negativa följder (förlorad trygghet, försämrad kontakt med släkt och kompisar, byte av skola mm), så situationen i hemmet måste vara mycket allvarlig för att en sån placering ska innebära en förbättring. Jämför med de finska krigsbarnen där barnen som levde i krig, men hos sina föräldrar, mådde bättre än de som togs till Sverige.

För barn med npf kan miljöförändränringar vara jättestressande, mycket värre än för neurotypiska barn. 

Mitt barn sattes på grund av ett missförstånd i jourhem (men kom relativt snabbt tillbaka till mig igen) och trots att det var en jättegullig familj hen kom till så har placeringen satt djupa spår som till exempel rädsla för all typ av omsorgspersonal. Hen litar inte länge på skolsköterska etc utan är hela tiden rädd att säga något fel och att det ska leda till att hen blir kidnappad igen, som hen själv uttrycker det. 

Ah du e också finsk? Ja o sambon också. Nej kommer aldrig hända tar de min son får de me mig att göra! Men nu vägrar hon komma hem mer alls pga sonen och säger  hon vägrar låta våra barn ens leka på ute gymmet tillsammans ens en timma och han inte är saknad av någon. hon berättar hur vidrig man jag är och hur jag tydligen lär upp han att bli vidrig människa så fina saker säger hon till mig på kvällarna pallar ej leva knappt pga detta 
    hon sa att hon inte tänkte låta sonen få sin största önskan uppfylld att spräcka skall benet på bebisen hur sjukt !! hon är inte frisk och sjukt aggressiv nu mera 
  • Anonym (Desperatman)
    Tom Araya skrev 2025-11-23 18:57:49 följande:
    Någon annans barn som hon ser som för påfrestande och kanske rentav skadlig som umgänge för sina barn, ja det tycker jag verkar ganska normalt att reagera så.

Barn är påfrestande de visste hon att ja har två barn innan hon sa ja till att bli tillsammans me mig från första början 
  • Anonym (Desperatman)

Han får så mkt skit redan så vi har sagt bestämt nej till bup han har redan en person me sig överallt hela dan i skolan 
    han kan inte ens säga till när ett annat barn gör fel för då säger de han ljuger och skvallrar de har vart senaste tema förra veckan och någon slog honom då fick han skulden när han vart så arg att han slog sönder ett fönster 
    han hatar skolan o har nu grov ångest att ens gå dit och jag förväntas pröjsa rutan får noll stöd av tjejen i detta hon är skit verkligen förlåt 
    vi har soc o massa därifrån vi ska göra nu framåt de är sjuka i huvet ibland bara men det är en annan historia 

• Anonym (Desperatman)

de e skillnad på att va kriminell och slå tillbaka mot idioter som ska backa 
    det vet min son om. Jag kör han bli smart snabb och stark 
    Ja lär inte han o göra kriminella saker han sett en del men vi har pratat genom det och har lugnat sig nu va ja gör när han är hon sin mamma är inget som skadar han 

• Anonym (Desperatman)
    Anonym (Jag har nästan varit hon) skrev 2025-11-24 09:32:42 följande:
    Det är inget fel på din sambo. Har din son yttrat de orden + hans övriga beteendeproblem hade jag heller inte känt för att komma tillbaka.  Hon upplever förmodligen en stor frustration över att du inte tar tag i problemet utan bara skyller på alla andra hela tiden.

Som jag och många skrivit här tidigare, dags att vakna upp och ge din son den hjälp han behöver. Han mår inte bra i det här och det är faktiskt ditt fel, eftersom du bara blundar för det.
    Vadå ja har nästan varit hon 
    alla problem kan inte bero på en ända person indet här fallet ett litet barn i familjen som hon bestämt sig för att hata som jävulen 
Svar på tråden Hon hatar min son