Hon hatar min son
Vad skyddar han dig mot? Din sambo?
han gillar o låna hennes lur o då berätta han till mig att hon tittar på andra snubbar den gången flippa hon också klart man undrar
Min son skulle aldrig skada bebisen han skulle lära den massa om livet. Min son framställs som ett missfoster men alla barn är olika och min är en vild sort
vi gjorde slut idag för hundrade gången eftersom hon ska sova hos en s k vän och vägrar låta mig åka dit och kolla att de stämmer o hon bitchar då hon inte orkar min son eller mig och bryr sig inte ett skit om oss
hon är inte så snäll hon alltid låtsas va framför andra fett falsk person
Min sambo kallas han kejsaren till mig bakom hans rygg och hans morsa för efter blivet missfoster hur moget ? Sprider bara dålig energi. varje gång min son säger hennes namn på ett lugnt sätt suckar hon eller låtsas inte höra och påstår han kräver nått varje gång han säger hennes namn
varje helg går hon på saker utan oss två och min son skriker sig blodig för han inte får komma på kalas osv
detta är inte ok! I skolan har han egen personal spm alltid skyller på han varje gång de blir minsta slagsmål eller konflikt liksom. det är inte ok även om han har diagnos
Har ditt andra barn samma kassa morsa som sonen?
Stackars, stackars barn.
O när han kommer ut och säger att de inte delar med sig eller gör nått fel som att stöka ner i deras rum suckar sambon och lyssnar på de andra barnen som säger att han ljuger och att han bara vill skapa bråk av ingenting .
jag berömmer han mkt när han är duktig och kan ställa skorna i hallen tex eller är lugn i bilen osv
han har inte dyslexi han behöver sitta ifred med en och samma lärare bara
TS
Jag har läst samtliga dina inlägg nu.
Du vill inte ha en diagnos. Fine. Men det är också ditt ansvar att din son faktiskt passar in i samhället, om än på hans villkor.
Så vill du inte att han ska utredas eller så får du fixa sakerna själv. I alla kommuner finns det föräldrautbildningar. Dels för barn, upp till 12 år och dels för tonåringar och de där emellan. Det handlar inte om att vara en dålig förälder det handlar om tips, råd och stöd.
Anmäl dig till en sådan fysisk kurs (en del har digital men fysiska är bättre). Gör det för din skull och din sambos skull.
Börja där. För ditt framtida barn. För ditt andra barn. För din sons skull. För din skull.
Sedan måste jag bara skriva att hade jag inte vetat bättre så hade trott att du bodde där jag bor men den killen är äldre. Hans pappa är lik honom. Mycket skit har runnit under broarna, nästan förvånande att det inte blivit fängelse. Sonen är idag med i ligistgänget. Skolkar en del, skolan är inte viktig - för pappa har ju klarat sig. Hans förebild. Det finns definitivt adhd i den familjen med eller utan diagnos. Ryktena på bygden säger att det ligistgänget inte är långt ifrån gängkopplingarna trots att vi bor en bit ifrån de större städerna.
Du har fortfarande din chans att få rätsida på detta. Det är inte som när du växte upp. Internet sprider saker fort. Snapchat är en guldgruva för att hitta sådana som din son. Streetsmart.
Gå en kurs. Ta hjälp. Nu. För dina barn skull.
Ja, stödfamilj. Men inte familjehem. Att familjehemsplacera har så många negativa följder (förlorad trygghet, försämrad kontakt med släkt och kompisar, byte av skola mm), så situationen i hemmet måste vara mycket allvarlig för att en sån placering ska innebära en förbättring. Jämför med de finska krigsbarnen där barnen som levde i krig, men hos sina föräldrar, mådde bättre än de som togs till Sverige.
För barn med npf kan miljöförändränringar vara jättestressande, mycket värre än för neurotypiska barn.
Mitt barn sattes på grund av ett missförstånd i jourhem (men kom relativt snabbt tillbaka till mig igen) och trots att det var en jättegullig familj hen kom till så har placeringen satt djupa spår som till exempel rädsla för all typ av omsorgspersonal. Hen litar inte länge på skolsköterska etc utan är hela tiden rädd att säga något fel och att det ska leda till att hen blir kidnappad igen, som hen själv uttrycker det.
Han får så mkt skit redan så vi har sagt bestämt nej till bup han har redan en person me sig överallt hela dan i skolan
han kan inte ens säga till när ett annat barn gör fel för då säger de han ljuger och skvallrar de har vart senaste tema förra veckan och någon slog honom då fick han skulden när han vart så arg att han slog sönder ett fönster
han hatar skolan o har nu grov ångest att ens gå dit och jag förväntas pröjsa rutan får noll stöd av tjejen i detta hon är skit verkligen förlåt
vi har soc o massa därifrån vi ska göra nu framåt de är sjuka i huvet ibland bara men det är en annan historia
de e skillnad på att va kriminell och slå tillbaka mot idioter som ska backa
det vet min son om. Jag kör han bli smart snabb och stark
Ja lär inte han o göra kriminella saker han sett en del men vi har pratat genom det och har lugnat sig nu va ja gör när han är hon sin mamma är inget som skadar han