Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Troll

Varför är det så många troll på denna sidan? Varför kan vi inte alla bara vara trevliga och försöka hjälpa varandra? Vad får ni (trollen) ut av att bete er på detta sätt? När folk som skapar trådar verkligen behöver hjälp eller vill ha givande diskussioner? 

• Svar på tråden Troll
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Ludde) skrev 2025-11-16 23:59:56 följande:

Kan du ge ett specifikt exempel på en sådan tråd?

Du kan gå in i nästan vilken tråd som helst så kommer du hitta folk som trollar och bara är där för att vara otrevliga/taskiga eller försöker hetsa TS/andra på olika sätt. 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (H) skrev 2025-11-17 08:55:15 följande:

Oklart vad du menar. Vissa TS är troll som utger sig för att vara något de inte är och då är det klart att man påtalar det. Men andra TS behandlas inte så, däremot kan de få kraftig kritik om det är befogat. Men vi kan bara spekulera vad du avser då du inte ger specifika exempel.

Det är väldigt vanligt att det är någon som dyker upp och skriver något taskigt eller försöker skapa en reaktion istället för att fokusera på att faktiskt försöka hjälpa personen. Och det blir nästan alltid en massa nedåttummar oavsett vad tråden handlar om eller hur seriös den är. Det är bara en massa mobbing på denna sidan 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (W) skrev 2025-11-17 14:04:41 följande:
    Så om någon inte håller med ts eller uttrycker starka åsikter så är det ett troll?
    Ja för det är inte hjälpsamt att vara taskig. Antingen kan man försöka hjälpa på ett trevligt sätt eller så kan man skrolla vidare tycker jag. Detta är ett forum som är till för att hjälpa varandra. Vad får du ut av att vara taskig? 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Måndagsbarn) skrev 2025-11-17 15:54:10 följande:
    Anonym (H) skrev 2025-11-17 15:25:40 följande:
    Så att när någon utger sig för att vara bikinitjej så ska man hjälpa personen genom att spela med? Är det så du menar?

Man kan väl välja att inte bemöta det alls.. 😒 
    Vad får du ut av att vara spydig?

Jag tror jag förstår vad du menar, TS. Vissa uttrycker sig på ett sådant sätt här som de aldrig skulle göra om det man satt i verkligheten och diskuterade frågan
    Precis det är detta jag menar. Förstår inte varför folk måste vara så toxiska på denna sidan. Ja jag har skrivit tråden om bikini på badhus och då förstörs den av ett gäng människor som är spydiga. Tycker mig se denna trenden på sidan, både mina inlägg och andras hela tiden, och är så less på det. Vad får ni ut av det?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (f) skrev 2025-11-17 16:23:32 följande:
    En trolltråd av ett känt troll som tas över av folk som är less på troll kan inte vara ett exempel på hur FLs medlemmar beter sig. Då behövs en seriös tråd. Där trollen brukar vara och bete sig som nämnda troll gör. Det finns vidriga personer här som verkligen förstör trådar men i en redan trolltråd är beteendet inte så illa och vad TS önskar.
    Svara mig varför ni anser att det är en trolltråd eller varför jag skulle vara ett känt troll? Varför inte bara diskutera ämnet och om det inte passar scrolla vidare? Det är svårt att förstå att vuxna människor sitter och beter sig på detta sättet 
  • Anonym (Varför)
    Tukt skrev 2025-11-17 16:29:12 följande:

Ett troll är en sak, någon som är otrevlig något annat.
    Det är en av många anledningar till att det kan spåra ur. Att folk startar trådar som är öppna för rätt många olika tolkningar.

Troll och vara otrevlig går väl hand i hand. Det hade inte behövt spåra ur om folk höll sig till ämnen och faktiskt försökte hjälpa den som ställt en fråga istället för att vara otrevliga/dryga och hålla på och köra tråden i botten
  • Anonym (Varför)
    Anonym skrev 2025-11-17 18:21:33 följande:
    Det är ju någon från göteborg som förstör hela internet
    Omöjligt, jag har aldrig stött på någon från göteborg som har så dålig humor
  • Anonym (Varför)
    Anonym (f) skrev 2025-11-17 18:51:53 följande:
    Hoppsan, din tråd?

Ingen vill diskutera seriöst med troll. Varför skulle vi lägga ner tid på något som inte ens en TS bryr sig om? 

Alla påhopp men när jag ber om en förklaring så kommer ingen med en? Kan någon snälla förklara? Varför skulle tråden om bikini i badhus vara en trolltråd exempelvis? Och om ni nu tycker det, varför bara inte gå vidare? 

Varför är så många så miserabla här? Tänk på att folk går igenom grejer och att livet är tufft. Att bete sig illa på nätet kan på riktigt leda till att någon tar livet av sig. Var snälla och sprid kärlek istället för har är ni snälla. Det är allt jag vill framföra med denna tråden. Jag hoppas att ni finner glädje i era liv Hjärta

• Anonym (Varför)
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 19:03:39 följande:

Alla påhopp men när jag ber om en förklaring så kommer ingen med en? Kan någon snälla förklara? Varför skulle tråden om bikini i badhus vara en trolltråd exempelvis? Och om ni nu tycker det, varför bara inte gå vidare? 

Varför är så många så miserabla här? Tänk på att folk går igenom grejer och att livet är tufft. Att bete sig illa på nätet kan på riktigt leda till att någon tar livet av sig. Var snälla och sprid kärlek istället för har är ni snälla. Det är allt jag vill framföra med denna tråden. Jag hoppas att ni finner glädje i era liv Hjärta

Hat skulle det vara
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Nåja) skrev 2025-11-17 20:22:35 följande:
    Nåja, det där låter ju fint och gulligt, men läste din tråd och fick verkligen inte känslan att du "verkligen behövde hjälp" och framför allt var du inte trevlig särskilt trevlig, ens från början.

det var en diskussionstråd inte en hjälptråd och du kan gärna peka på var jag var otrevlig från start. Hm jag väntar. Ja jag var inte otrevlig , det var först när ni började driva med mig som jag gav tillbaka för är less på det. Ni gör det även i hjälptrådar när ni anser att folk ?trollar? bara för att det inte passar er världssyn eller ert synsätt på saker. Allt ni är är ett gäng mobbare och det är riktigt sjukt att ett gäng vuxna beter sig på detta sätt bara för att de är på nätet. Tänk er för att folk med psykisk ohälsa kan sitta på andra sidan av det. Tänk om era barn bemöts på det sättet på nätet. 

Jag lider av grav ångest och dålig självbild och tråden var en del i alla funderingar jag har om hur andra ser på mig. Ja jag tänker mycket på hur andra tänker och vad de tycker om mig. Som tur är var det många hjälpsamma kommentarer men jag mår inte jättebra idag vare sig fysiskt eller psykiskt och det hjälper inte att bli påhoppad på detta sätt på nätet. Jag hopps ni skäms. 

• Anonym (Varför)
    Anonym (f) skrev 2025-11-17 20:49:32 följande:

Någon nämnde Vimmerby och du blev genast otrevlig, som någon sa varför inte bara fråga vad personen menade eller ignorera det? Direkt på någon annans eventuella kropp... typiskt...

Ja för ni håller på och driver med mig. Detta är inte första tråden så är less. Förlåt för att jag inte agerar perfekt när jag känner mig driven med när jag mår dåligt. Ja det var fel att skriva så. Jag är ledsen. Men det hade ni också kunnat skriva istället för att fortsätta drevet. Jag orkar på riktigt inte mer
Svar på tråden Troll