Hej alla,Jag behöver ventilera och höra om någon annan har upplevt liknande situationer, och hur ni har hanterat dem. Jag har svårt att gå vidare efter vissa beteenden hos min man, och det är förvirrande eftersom jag inte har någon fysisk bevisning på otrohet. Här är bakgrunden: 1. Motsägelsefulla principer och handlingar Min man har ofta sagt att man inte ska vara vän med det motsatta könet eftersom det alltid finns risk att någon blir attraherad. Samtidigt började han följa en kvinnlig kollega på Instagram, trots att hon enligt honom tidigare ska ha varit ?flirty? och haft relationer med andra. Han hade pratat om henne kvällen innan men plötsligt hade de börjat följa varandra. När jag tog upp detta, så han att det måste blivit något fel eftersom han aldrig aktivt valde att han följa henne. Jag såg även att han hade blockerat en kvinna på facebook och frågade varför han gjort detta, och han sa att han inte hade någon aning om vem personen var och att han måste råkat blockera henne. Men jag vet att det inte är möjligt. Han har även haft kontakt med en annan kvinnlig kollega via jobbchat, och småle eller skratta åt meddelanden. Han har pratat om henne hemma vid flertalet tillfällen. Hon skrev även till honom på messenger väldigt sent på kvällen. 2. Tidigare beteenden som skapat osäkerhet Han har skickat sms till vänner om att träffa eller ?ragga? på kvinnor och kommenterat kvinnor på ett sexuellt sätt. Vid ett bröllop satt han bredvid en kvinna och var väldigt fokuserad på henne, lyssnade knappt på mig, och fortsatte att titta på henne när hon såg bort. När jag tog upp det sa han: ?Du kände dig hotad för att hon var söt?, vilket jag upplevde som att han förminskade mina känslor. Jag frågade honom flera gånger om han ville dansa, men det vikle han inte, utan han ville sitta och prata vidare med kvinnan. Han blev irriterad och sa att han ?aldrig skulle prata med en kvinna igen? när jag sa att det kändes konstigt att 95% av tiden på bröllopet gick åt att han. pratade med henne. Der kändes som att jag såg på när han var på dejt vilket var väldigt olustigt. 3. Konflikt mellan ord och handling Jag har aldrig krävt att han inte ska ha kontakt med kollegor av motsatt kön. Jag har försökt säga att man kan ha vänskap med det motsatta könet utan att det behöver bli problem, och att det handlar om ens egna gränser och beteenden. Trots detta går han flera gånger över de gränser han själv predikar och agerar på sätt som motsäger hans egna principer. 4. Min upplevelse Jag känner mig extremt förvirrad och motsägelsefullt behandlad. Hans beteende skickar dubbla signaler, och det gör det svårt för mig att känna trygghet eller veta var jag står. Jag har svårt att gå vidare eftersom bilden jag hade av honom inte stämmer med hans handlingar, och jag upplever att jag inte kan lita på hans konsekvens. Har någon upplevt att ens partner säger en sak om gränser och vänskap med motsatta könet, men agerar motsatt? Hur har ni hanterat det, och hur har ni lyckats släppa känslor av förvirring och osäkerhet? Jag har alltid varit kvinnan som inte brytt mig om min partner går hem till sin tjejkompis ensam osv. För mig helt vanliga saker. Men nu har jag istället börjat känna mig knäpp eftersom han inte lever efter sina egna principer, vilket gör mig osäker och jag har flera gånger haft dålig magkänsla. Jag hatar att jag mer eller mindre, vill hitta något för att bevisa att jag har rätt om att han egentligen går bakom ryggen på mig (fysisk otrohet) Jag vet att jag låter helt störd.