Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Jag litar inte på min man längre

Jag hade inte litat på en person som beter sig så.

Om min partner dessutom hade sagt det där med att känna sig hotad för att hon är söt så hade han ganska snabbt blivit en ex-partner. Det hade inte handlat som svartsjuka utan om ett för mig oacceptabelt beteende. Skulle min partner vara aå respektlös hade jag inte velat vara med honom.

• Lynx123
    Anonym (Knäpp) skrev 2025-11-18 08:14:09 följande:
    Nej men precis, och det är därför jag har slutat lota på honom. Det är liksom små lögner, som egentligen inte hade behövt vara lögner. Det är han som från början (han säger det fortfarande) sagt att man inte kan vara vän med det motsatta könet, att han är väldigt tydlig med gränser på jobbet med kvinnor. Vilket jag har tyckt varit udda. Så han har ju behövt ljuga om dessa saker sociala medier, sms till sina kompisar om att ragga på kvinnor, eller sätta på en milf på gymmet som raggar på honom etc, 

Jag har faktiskt sagt till honom att jag hade lämnat honom om vi inte hade haft barn tillsammans. Om jag inte beter på det sättet och det går emot mina principer, varför ska man finna sig i det? 

Sen detta med att han sa att jag kände mig hotad för att kvinnan han pratade med var söt, så blev jag extremt sårad. För mig indikerar det på att han menar att jag inte är tillräckligt attraktiv för att känna mig säker. Men han vänder på problemet ä, der handlar om beteendet inte om att kvinnan mittemot är söt. 
    Förstår ungefär vad du menar. Däremot har det där sista inte med huruvida du är attraktiv eller inte, utan om hur en partner eller en vän aldrig ska tilltala en. Det var ett sätt att försöka förlöjliga dig och det är just det som är så vansinningt respektlöst.

Sedan tycker jag iofs inte att man ska stanna i ett förhållande där respekt saknas om man har barn. De ska inte behöva leva i och växa upp med toxiska beteenden.
Svar på tråden Jag litar inte på min man längre