Inlägg från: Anonym (Ella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella)

Jag litar inte på min man längre

Är väldigt svårt att sia I detta, mitt ex va otrogen och va expert på att få mig övertydliga om att han inte va det. Han hade kontakt med kvinnor och min vän som han roade sig med. Aldrig hade jag anledning att misstänka. Inga tecken på sociala medier eller att han skrev med någon. 

Min nuvarande partner vet jag har flera kvinnliga vänner (hade han långt innan vi träffades) det är inget jag orkar mig för då han aldrig försöker dölja något. Jag har manliga vänner som jag absolut kan skriva med nån gång ibland också. Inget konstigt då det enbart är vänskap. Jag kan gå in på hans telefon och rota när jag vill men har inte något behov....

Så min slutsats är att ju mer någon försöker dölja ju mer oroväckande är det, om nu vet att han pysslar med lite annat. Jag hade nog reagerat på att han försöker smita genom att påstå att han aldrig skickat vänförfrågan osv... är ju i sig inget konstigt att han blir vän med en kollega på sociala medier, varför ljuga om att man inte gjort det med flit? På Instagram börjar man ju inte följa någon av misstag ändå? Så dum är han väl inte att han tror du ska köpa det? 

• Anonym (Ella)
    Anonym (Knäpp) skrev 2025-11-17 21:03:51 följande:
    Tråkigt att höra om ditt ex. Jag har aldrig förstått att ha en partner, om man ändå ska vara otrogen? Tycker dessa människor är hemska.. 

Vad skönt att höra att du är tillsammans med någon nu som känns genuin! 

Jag håller med dig verkligen. Tycker det är så misstänksamt när en person försöker dölja saker. Det handlar ju om att de är rädda att bli påkomna. Min man har med sin telefon överallt. Den ligger under hans madrass när han sover, och han säger att det är en vanegrej. Jag kan ha min telefon helt synlig på bordet i vardagsrummet när jag går och duschar, för jag vet att jag inte har något att dölja.. 
    Är nog bekräftelsebehov eller nått? Det konstiga är att dom väljer att stanna. Äta kakan och ha den kvar liksom. Förstår verkligen inte. Jag frågade mitt ex många gånger om hans otrohet men han lyckades ljuga mig lycklig (fast jag visste ändå). Man blir knäpp och tror på väldigt skeva lögner... 

Jag har också min mobil under madrassen faktsikt. Inte för att gömma nått utan för att jag vill veta vart den ligger, så det hade jag inte reflekterat över...
    Men du har många små obehagliga misstankar och de gnager... nekar han så kommer du ingenstans... är hemskt att gå och misstänka den man lever med. Han kanske inte är otrogen utan bara gillar uppmärksamheten från kvinnor ? Är väldigt vanligt har man ju sett. Under mina 3 år som singel va det mest gifta som stötte på mig och det va inte lite heller. Väldigt motbjudande bara för mig som levt med någon som var otrogen. Skulle aldrig nappa på nån sån. Sjukt osexigt 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Knäpp) skrev 2025-11-17 22:56:48 följande:
    Det kan mycket väl vara bekräftelsebehov. Jag har märkt att han går med liksom bredare ben och sträcker på ryggen och sneglar mot attraktiva kvinnor när vi är ute. Ibland har han tom spanat in dem, och varit odiskret. Jag har bett honom sluta med det i min närvaro i alla fall, för jag tycker att det är pinsamt att min man går bredvid mig samtidigt som han spanar in andra kvinnor. Tycker det är så oattraktivt med sånt bekräftelsebehov..

Ja, individer som gör massa fuffens är också bra på att vända situationer och komma på massa lögner bara för att slippa undan att förklara sig. Det blir lite komiskt på ett sjukt sätt..

Brukar du ta med din mobil överallt hemma också? Han får typ panik när han inte hittat sin telefon hemma. Hans telefon kan inte ens ligga fritt i soffan mellan honom och mig, han måste antingen ha den i sitt knä eller på sin egna sida. Han har även skaffa en sån där privat skärm där man inte ser var han gör på telefonen om man sitter bredvid honom.

Håller med om att det är sjukt osexigt med människor som flörtar och är uppmärksamhetssökande när de är i relation. Det är så desperat och patetiskt. Var nöjd med det du har, eller gå vidare?
    Jag förstår. Mitt ex va likadann, stötte på andra när jag var med. Gick så långt att han inte ens brydde sig om att jag var intill. Sen va han svartsjuk på mig och jag fick inte göra nått. Genom sig själv känner man andra. Vad händer om du planerar en utekväll med dina tjejkompisar ? Är han possitiv till det?

Anledningen till att jag lägger mobilen under bäddmadrassen är att jag är rörig och vill veta vart den är. Är verkligen bara en vanesak. I övrigt vill jag gärna veta vart telefonen är. Jag har den nästan alltid på ljudlöst så vill veta vart den är. När jag sitter i soffan med min nuvarande partner så brukar den ligga på bordet. Får jag nått meddelande så kan jag utan vidare öppna och läsa. Har inget att dölja. Han gör likadant. 

Men mitt ex hade också sånn sökfunktion på skärmen. Telefonen låg konstant i hans fika. Han lämna den aldrig ifrån sig alls. Där är det röda flaggor tyvärr. Magkänslan tar över lite. 

Hur beter han sig i övrigt ? Har han blivit mer utseende fixerad ? Börjat träna eller nått sånt? 
Svar på tråden Jag litar inte på min man längre