Babylåda i julklapp
Kläder, blöjor, tvättlappar, mjukisdjur, filt är några exempel. Finns listor på vad man behöver när första barnet kommer, så googla på det. Något till mamma också. t ex hennes favoritgodis.
Kläder, blöjor, tvättlappar, mjukisdjur, filt är några exempel. Finns listor på vad man behöver när första barnet kommer, så googla på det. Något till mamma också. t ex hennes favoritgodis.
Tycker du har fått många fina förslag! Men en tanke - det är ju egentligen inte en julklapp till din syster bara (om hon inte är ensamstående), det är ju faktiskt till barnens båda föräldrar. Så glöm inte pappan också i det hela och ge dem paketet ihop.
Jag vet inte om jag hade blivit glad att själv få en sådan julklapp medans mannen får "egna" saker" om du förstår vad jag menar. Tanken är jättebra, men inkludera båda föräldrarna i det hela. Det är ju inte bara mammans barn.
Tänk lite på att många barn växer fort! Så även kläder som passar lite längre fram i vår.
Presentkort på att du fixar matlådor till dem kan också vara en tanke.
Mina ungar har älskat sådana där badböcker i ett plastat material. De funkar både i badkaret och som leksak att bita och tugga i framförallt när tänderna är på gång. Även sådana saker som kylringar för tandsprickning är grymt bra!
Våtservetter och torra tvättlappar (tänk som hushållspapper/toapapper i konsistensen) går åt i mängder.
Sedan - en sista tanke. Det är en jättefin tanke - och man ska glädjas och se framåt! Men en del vill inte ha sådan låda förren bebisen är ute och det är klart. Jag vet att många idag har babyshowers osv, men jag vet också de som absolut knappt önskat ha mer än ett startpaket hemma förren de vet att allt gått bra. MEN! Du känner din syster och hennes man bäst så det är den känslan du ska gå på inte en anonym skribent på nätet som kallar sig "Jenny". ![]()
Jag tar för givet att TS känner sin syster och vet om det är lämpligt eller inte att ge bort en babylåda i julklapp.