Hälsoångest för mina barn
Finns det någon som jag som lider av SVÅR hälsoångest när det gäller mina barn? Snälla skriv era erfarenheter och om ni blivit hjälpta från detta helvete, jag går sönder av konstant oro.
Finns det någon som jag som lider av SVÅR hälsoångest när det gäller mina barn? Snälla skriv era erfarenheter och om ni blivit hjälpta från detta helvete, jag går sönder av konstant oro.
Vad innebär hälsoångest för sina barn?
Hur yttrar det sig?
Vad innebär hälsoångest för sina barn?
Hur yttrar det sig?
Ok ... om jag hade ont i huvudet trodde mitt ex att jag hade hjärntumör. Jag skulle dö av en det ena eller det andra. Konstigt nog gällde det bara mig, inte vår dotter.Eller henne själv.
Jag begriper inte varför man ska måla fan på väggen. Fan, min 85 åriga morsa ser problem och faror överallt. Livet blir rätt begränsat då.
Släpp sargen och delta i matchen, lös eventuella problem på vägen.
Man lever alla dagar men man dör bara EN dag. (Nalle Puh)
Ok ... om jag hade ont i huvudet trodde mitt ex att jag hade hjärntumör. Jag skulle dö av en det ena eller det andra. Konstigt nog gällde det bara mig, inte vår dotter.Eller henne själv.
Jag begriper inte varför man ska måla fan på väggen. Fan, min 85 åriga morsa ser problem och faror överallt. Livet blir rätt begränsat då.
Fan vad trött jag blir på Familjeliv! Jag hade skrivit ett jättelångt svar till dig om en metod du kan använda som handlar om fara/säkerhet. Allt bara försvann 😪
Fan vad trött jag blir på Familjeliv! Jag hade skrivit ett jättelångt svar till dig om en metod du kan använda som handlar om fara/säkerhet. Allt bara försvann 😪
Sedan jag fick barn har jag oroat mig för barnens hälsa och även min egen då jag alltid vill finnas för dem, men ffa barnens. När något fruktansvärt sedan händer, ett barn blir obotligt sjuk - då kan jag inte gråta varje dag har jag insett, utan jag har lärt mig att ta varje 3 -4 månader i det här fallet i taget och försöka leva och nuta av livet varje gång allt ser bra ut. Att känna tacksamhet och vara det stöd som krävs av mig som mamma. Så att gå och oroa sig i förväg över nåt som kanske inte händer, är så energikrävande och förmodlogen helt onödigt. Händer något, så får man ta det därifrån. Och är det något allvarligt, så är sjukvården fantastisk och det är så mycket som går att bota/ underhålla/förebygga.
Detta är lättare sagt än gjort, men om oron tar över är det nog bra att gå att prata med någon. Livet är för kort för att oroa sig över ngt som förmodligen inte kommer att hända