Nya Saltkråkan.
Vad tycker du om nya Saltkråkan?
Vad tycker du om nya Saltkråkan?
Tänkte se det första avsnittet och recensera det här, precis som jag gjorde med nya Ronja.
Jag såg de första 3-5 minutrarna, men kom av mig, och sen har det inte blivit. That's a me problem.
Tänkte också göra en direkt-jämförelse, avsnitt 1 vs avsnitt 1.
Det enda jag minns just nu är att samtalet mellan Pelle, Stina och Stinas sällskap låter väldigt styltigt och ganska 60-tal, haha.
Inte sett nyinspelningen. Såg dock remaken av Ronja Rövardotter och fann den undermålig och högst överflödig, i jämförelse med originalet. Gissar att samma bedömning hade gjorts om jag även gav denna nya serie en chans.
Jag var väldigt kritisk innan men den är väldigt bra gjord. Såg den ihop med min son och han älskade den.
Har löst att den fått både ris och ros men jag tycker det är bra att Astrids berättelser följer med i tiden.
Helt okej men föredrar den första versionen.
Helt OK, tycker jag.
Roligt att Astrid Lindgrens alster fortfarande håller med lite modernisering.
Helt OK, tycker jag.
Roligt att Astrid Lindgrens alster fortfarande håller med lite modernisering.
Inte så illa som jag befarade. Tycker den var helt ok. Håller med om att nyinspelade Ronja var rent usel.
Fast det stämmer ju inte. Den spelades väl in på 60-talet och då borde ju farfar varit liten på 10-20 talet.
Så du har fel.
Fast det stämmer ju inte. Den spelades väl in på 60-talet och då borde ju farfar varit liten på 10-20 talet.
Så du har fel.