Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Spekulationstråd: Om män inte fanns..

Fick upp en video (från USA) på FB där först en bunt tjejer/kvinnor fick frågan om dom kunde tänka sig att leva i en värld med bara kvinnor. Alla tillfrågade som visades gav rungande ja-svar. När samma fråga gavs till männen om att leva med enbart män sa dom alla nej.

Självklart kan svaren som visades vara från just dom som svarade med det som videon ville visa, men om vi för saken skull går på spåret att så inte är fallet...

Varför såg kvinnor det så fördelaktigt att bara leva bland samma kön som dom själva medan männen kände raka motsatsen?
    Och vad borde man göra för att både kvinnor och mäns svar ska bli mer samstämmiga?

• Svar på tråden Spekulationstråd: Om män inte fanns..
  • Anonym (Anna)

Brottsligheten borde i alla fall sjunka extremt mycket ifall inga män fanns. 😁

• Anonym (Anna)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2025-11-25 17:19:34 följande:
    Samhället skulle kollapsa utan män. Även om jag håller med om att brottsligheten troligen skulle sjunka.

Det är sorgligt att vårt samhälle tutat i tjejerna att dom klarar sig själva och sätter en stolthet i det. Dom svarar instinktivt att dom minsann inte behöver män. Medan männen svarar instinktivt att dom absolut vill ha kvinnorna kvar.
    Kollar man på statistik så är 93% av fängslade i Sverige män. Därutöver förtrycks otaliga kvinnor av närstående män utan att männen någonsin ser insidan på ett fängelse eller ens döms så tillvaron för många kvinnor skulle onekligen bli lugnare och tryggare utan män. Och utanför Sverige ser det ännu värre ut i många länder.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2025-11-25 21:49:19 följande:
    Det är några kvinnor som är så angelägna att informera hur elaka män är. Du vet att dom flesta män är snälla, omtänksamma och hjälpsamma fäder, pojkvänner och äkta män va?
    Absolut, dom flesta män är snälla, men jag vet även att så gott som alla kvinnor antingen själva blivit utsatta för nåt av en man eller känner någon som blivit utsatt för nåt, men i princip inga män känner någon annan man som utsatt en kvinna för nåt...

Så i denna rena spekulationstråd så skulle avsaknaden av män innebära att fler kvinnor skulle känna sig trygga när dom går hem i mörkret, kunna springa på kvällen med musik i öronen i skogsspåret och slippa vara vaksamma på ett sätt alla kvinnor behöver vara idag när det är mörkt och tomt ute.

Det är inget "drevande mot män" utan bara den verklighet som råder idag.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-26 03:03:52 följande:

Jag antar att de där kvinnorna har blivit hjärntvättade av feminismen. Världen skulle ju bli mycket tråkigare utan män, då skulle vi ju missa hela det här kärleksspelet, pirret... ja förutom själva sexet, då.

Dessutom skulle kvinnor vara tvungna att göra många tunga jobb som vi kanske inte fixar så bra, för att vi inte har samma fysik. Och hur skulle vi få barn? Även om vi skulle kunna få säden från någon spermabank, så skulle det bli väldigt jobbigt att vara ensam under småbarnsåren, om man måste både arbeta heltid - för att ingen annan finns som står för hälften eller mer av hushållets utgifter - och dessutom ta hundra procent av allt med barnen och hemmet. Aldrig en sovmorgon, liksom... Nä, det låter inte som någon kul värld!

Det är väldigt många kvinnors verklighet idag du beskriver vad gäller att klara sig själva med barn. Sen tror jag det skulle styras upp på ett helt annat sätt om det bara fanns kvinnor eftersom kvinnor generellt är mer empatiska och går ihop för att hjälpa.
  • Anonym (Anna)

Ang. ensamhushåll och att känna sig ensam... Jag tror män generellt känner sig mycket mer ensamma än kvinnor.

Kvinnor nätverkar på ett annat sätt och har fler som dom kan bolla känslor och idéer med. Jag tror inte män är tränade i det på samma sätt. Min man är exvis aktiv i fler små idrottsgrupper och dom gör absolut noll tillsammans förutom att träna. Min man har ett jättestort socialt behov så är det någon aw eller liknande med jobbet är han alltid med, men han vet ändå ingenting privat om sina kollegor.

Jag har också fritidsaktiviteter i olika konstellationer Vi kör aw eller middag någon gång ibland. Vi har full koll på varandras hälsa/mående, om någon skiljer sig, vad deras barn sysslar med mm mm. Vi har alltså inte samma behov av att ha någon hemma som vi luftar sånt för på samma vis.

Svar på tråden Spekulationstråd: Om män inte fanns..