Inlägg från: Anonym (Sorgligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorgligt)

Spekulationstråd: Om män inte fanns..

Anonym (Anna) skrev 2025-11-25 17:09:49 följande:

Brottsligheten borde i alla fall sjunka extremt mycket ifall inga män fanns. 😁

Samhället skulle kollapsa utan män. Även om jag håller med om att brottsligheten troligen skulle sjunka.

Det är sorgligt att vårt samhälle tutat i tjejerna att dom klarar sig själva och sätter en stolthet i det. Dom svarar instinktivt att dom minsann inte behöver män. Medan männen svarar instinktivt att dom absolut vill ha kvinnorna kvar.
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Anna) skrev 2025-11-25 20:17:52 följande:
    Kollar man på statistik så är 93% av fängslade i Sverige män. Därutöver förtrycks otaliga kvinnor av närstående män utan att männen någonsin ser insidan på ett fängelse eller ens döms så tillvaron för många kvinnor skulle onekligen bli lugnare och tryggare utan män. Och utanför Sverige ser det ännu värre ut i många länder.
    Det är några kvinnor som är så angelägna att informera hur elaka män är. Du vet att dom flesta män är snälla, omtänksamma och hjälpsamma fäder, pojkvänner och äkta män va?
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Anna) skrev 2025-11-26 12:11:10 följande:

Ang. ensamhushåll och att känna sig ensam... Jag tror män generellt känner sig mycket mer ensamma än kvinnor.

Kvinnor nätverkar på ett annat sätt och har fler som dom kan bolla känslor och idéer med. Jag tror inte män är tränade i det på samma sätt. Min man är exvis aktiv i fler små idrottsgrupper och dom gör absolut noll tillsammans förutom att träna. Min man har ett jättestort socialt behov så är det någon aw eller liknande med jobbet är han alltid med, men han vet ändå ingenting privat om sina kollegor.

Jag har också fritidsaktiviteter i olika konstellationer Vi kör aw eller middag någon gång ibland. Vi har full koll på varandras hälsa/mående, om någon skiljer sig, vad deras barn sysslar med mm mm. Vi har alltså inte samma behov av att ha någon hemma som vi luftar sånt för på samma vis.

Om du nu har det så bra i ditt liv. Varför har du ett behov av att trycka ner män?
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym ("Johan") skrev 2025-11-26 19:55:33 följande:
    Eftersom ca 97% av männen är undermåliga är det mer sannolikt att hamna med en dålig. Att kvinnor får kortare liv med en man är inte det minsta förvånande med tanke på det. Männen lever längre med kvinnor eftersom kvinnorna berikar männens liv. Är man dålig så gynnas man av att vara runt dom som är bättre.
    Vissa inlägg fullkomligt dryper av bitterhet. Vad har ni varit med om för att bli så bittra?
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Provokativt?) skrev 2025-11-27 16:30:13 följande:

Jag skall nu provocera lite. Bara kvinnor funkar alldeles utmärkt. Bara män funkar nog det med. En jämn fördelning av könen funkar också bra. En majoritet män och en minoritet kvinnor är otryggt och funkar halvkasst.

Men vill man att det skall bli riktigt illa så skall man ha en grupp som är kanske en fjärdedel män och resten kvinnor. Det blir tävling, skitsnack, grupperingar och drama. Det blir som män tror att kvinnor är mot varandra.

(Personlig kommentar: När jag växte upp var vi 10 tjejer och 4 killar i ungefär samma ålder i byn och det kunde bli så oerhört toxiskt på fester i tonåren, det trots att vi alla var vänner (för det mesta). 

Frågan är hur man kan ta sina egna ord som faktiska sanningar. Det är intressant när kommentaren, bara kvinnor funkar alldeles utmärkt. 

Jag har erfarenhet från både fungerande och icke fungerande grupperingar av kvinnor.

• Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Kia) skrev 2025-11-27 15:48:00 följande:

Ibland undrar jag om jag lever i en annan värld än andra kvinnor. Jag har aldrig varit utsatt för något, har haft långa relationer med jättefina män, har män i min umgängeskrets som av allt jag kan se är väldigt fina människor. Hur kan det vara så olika?

Det är ett något högre snitt av kvinnor med dåliga erfarenheter av män här på FL.
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym ("Johan") skrev 2025-11-27 18:23:55 följande:
    @Sorgligt, där har du några orsaker till varför män inte är vidare uppskattade. Jag tror att det skulle gå att fortsätta den listan rätt långt. Det är män själva som har satt sig i den sits dom sitter i idag.
    Män är uppskattade. Kvinnor också. Jag delar inte din uppfattning.
  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym ("Johan") skrev 2025-11-27 19:39:47 följande:
    Du frågade vad vissa kvinnor varit med om för att bli enligt dig "bittra". Det var det jag svarade på, din åsikt är inte intressant i sammanhanget. Det kan vara bra att se hur världen ser ut, inte så som t ex du och många andra tror och vill att den ska vara. Att se obekväma sanningar är svårt ja, men män gör klokt i att göra det om dom vill ha en plats i kvinnors liv. Nu när dom behöver förtjäna den genom vilka dom är och inte pengar.
    Du är för rolig. Jobbar hårt på din agenda.
Svar på tråden Spekulationstråd: Om män inte fanns..