• Skölden89

Röstar du på SD?

Lägger du röst på SD eller har funderingar på det? Varför då i sådana fall? Har de vunnit stort förtroende hos dig?

• Svar på tråden Röstar du på SD?
  • Xenia

Nej, och det kommer jag aldrig att göra. Högerpopulism är inte i min smak.

Ser ju hur illa det gått med Trump i USA, han är nu Rysslands vän och Europas fiende. 

Tyvärr har ju regeringen lagt sig platt för SD.

Men även S tycks nu vilja bli som SD.

Vete sjutton vilket parti man kan rösta på.

• Anonym (M.)
    Anonym (Marina) skrev 2025-11-26 18:55:08 följande:

Nej, jag som kvinna röstar inte på ett kvinnofientligt parti. Jag vill inte få tillbaka 1800-talet för kvinnor.  Jag vill inte få det sämre som kvinna, nej.

Dessutom tycker jag att det dom gjort med akassan och aktivitetsstöd för arbetslösa är rent svineri och en spottloska i ansiktet på vanliga människor. Och vanligare arbetare. Den nya akassan gynnar folk med höga inkomster. 

Och ett parti kan inte enbart bestå av EN enda fråga. Nu när dessutom alla partier vill ha åtstramad  invandring så behövs don egentligen inte längre.  Dom flesta som röstar på dessa är arga/besvikna vita  män. Dom få kvinnor som röstar är äldre konservativa tanter i princip.

Problemet är att det inte går att lita på några andra riksdagspartier än Sd, när det gäller invandrarfrågan - som är den absolut viktigaste eftersom det är massinvandringen som har orsakat alla våra stora samhällsproblem. 

Alla andra partier har en invandringsvänlig falang, och dessutom är V och Mp fortfarande öppet invandringsvänliga. Det gör att även om S förfäktar vettiga åsikter om invandringen nu, så kan de bli tvungna att kompromissa med V och Mp, och dessutom kan en invandringsvänlig statsminister ta över S under nästa mandatperiod. Det vet man ju inte, Maggan kan bli sjuk (hon är inte så ung längre) eller vilja dra sig tillbaka av någon annan anledning.

...och då står vi där med öppna gränser igen, inga utvisningar av kriminella, låga krav för att erhålla bidragsförsörjning, daltande med unga brottslingar o.s.v.. Och det har vi inte råd med längre. I värsta fall förbjuds även friskolorna, så att möjligheten för ordentliga och studiemotiverade barn och tonåringar i invandrartäta områden att få en vettig skoltid, försvinner. 

Sd är den enda garantin för att den åtstramade invandringspolitiken och den mer realistiska kriminal- och skolpolitiken ska få fortsätta. Jag VÅGAR inte rösta på något annat, trots att jag egentligen är ganska irriterad på Sd nu för att de stöder Israels folkmord... Men omtanken om vårt eget land måste ändå komma först. 
  • Anonym (Never)

Skulle aldrig lägga min röst på ett rasistiskt/ populistiskt parti med sådana bondlurkar till partiföreträdare. Bara Åkessons Sölvesborgs-dialekt och konstiga röst får mig att vilja ta avstånd. Han pratar som någon sorts kvarleva från 80-talet eller något.

• Anonym (Never)
    Dr Nail skrev 2025-11-26 12:59:16 följande:

Jag röstade på SD förra gången men är besviken och upplever inte att de har levererat. Nästa år blir det betydligt mer åt vänster.

Från ytterhöger till vänster. Vadan denna svängning?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Marina) skrev 2025-11-26 18:55:08 följande:

Nej, jag som kvinna röstar inte på ett kvinnofientligt parti. Jag vill inte få tillbaka 1800-talet för kvinnor.  Jag vill inte få det sämre som kvinna, nej.

Dessutom tycker jag att det dom gjort med akassan och aktivitetsstöd för arbetslösa är rent svineri och en spottloska i ansiktet på vanliga människor. Och vanligare arbetare. Den nya akassan gynnar folk med höga inkomster. 

Och ett parti kan inte enbart bestå av EN enda fråga. Nu när dessutom alla partier vill ha åtstramad  invandring så behövs don egentligen inte längre.  Dom flesta som röstar på dessa är arga/besvikna vita  män. Dom få kvinnor som röstar är äldre konservativa tanter i princip.

Det är framförallt kvinnor som har röstat för den politik som gett oss kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för att Sverige ska ta emot och försörja många unga män från främmande länder och kulturer som står för majoriteten av kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Samma kvinnor som har röstat för Sveriges politik där vi har valt att prioritera stöd till människor, främst unga män, som har både förmåga och ekonomi att resa genom halva världen för att komma till Sverige samtidigt som vår politik har valt att inte prioritera hjälp till kvinnor och barn,
    alltså gjort valet prioritera bort de som har störst hjälpbehov.

För mig är det rent generellt svårt förstå dessa prioriteringar och svårt förstå hur många Svenska kvinnor väljer att lägga sina röster.
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Ja) skrev 2025-12-11 08:21:08 följande:
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för den politik som gett oss kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Det är framförallt kvinnor som har röstat för att Sverige ska ta emot och försörja många unga män från främmande länder och kulturer som står för majoriteten av kriminaliteten och samhällsproblemen.
    Samma kvinnor som har röstat för Sveriges politik där vi har valt att prioritera stöd till människor, främst unga män, som har både förmåga och ekonomi att resa genom halva världen för att komma till Sverige samtidigt som vår politik har valt att inte prioritera hjälp till kvinnor och barn,
    alltså gjort valet prioritera bort de som har störst hjälpbehov.

För mig är det rent generellt svårt förstå dessa prioriteringar och svårt förstå hur många Svenska kvinnor väljer att lägga sina röster.
    Det där stämmer ju inte?

Det var Moderaterna och Fredrik Reinfeldt som gjorde alla de valen, och det är inte främst kvinnor som röstar på M.
  • Anonym (Wert)

SD är för svensk kultur. Ändå förstör dem folkbildning, studieförbund och folkhögskolor med kraftigt sänkta anslag. Alla dessa har varit starkt bidragande att bygga upp och skapa svensk kultur. Det är Så korkat!

• Anonym (h)

Nej, delar inte deras människosyn.

• Jimmy75
    Anonym (Never) skrev 2025-12-11 08:15:57 följande:

Skulle aldrig lägga min röst på ett rasistiskt/ populistiskt parti med sådana bondlurkar till partiföreträdare. Bara Åkessons Sölvesborgs-dialekt och konstiga röst får mig att vilja ta avstånd. Han pratar som någon sorts kvarleva från 80-talet eller något.

Ja det kan man säga att han gör....och den beskrivningen han ger om sin bakgrund och det Sölvesborg han väste upp i är verklighetsfrånvänd. I should know eftersom jag är 4 år äldre och född och uppvuxen i samma stad....och ja, Sölvesborgsdialekten är ett straff 😂 fast jag slipper att min hörs i teve.
Svar på tråden Röstar du på SD?