Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Jag borde nog gå i terapi, men…

Tycker att det låter som att du tänker för mycket. Du vet redan att han är bra för dig förnuftsmässigt. För att ta reda på om du älskar honom så måste du tillåta dig själv att bara känna efter. Känslan sitter inte i huvudet utan i hjärtat och magen. Meditation kanske vore något för dig?

• Anonym (Em)

Sen finns det ingen absoluta regler för vad som är att älska och inte utan människor är olika. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Em) skrev 2025-11-27 09:30:49 följande:

Sen finns det ingen absoluta regler för vad som är att älska och inte utan människor är olika. 

Menar att vissa inte tänker på någon annan på åratal medan andra har en viss nyfikenhet även i en relation. Det är okej att tycka att andra är attraktiva.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Osäker) skrev 2025-11-27 10:32:55 följande:
    Tack för dina svar. Du lugnar mig, tycker du prickar rätt att jag kanske tänker för mycket eller för djupt kring detta. Det är (ibland tyvärr) min specialite.. Kanske jag ska försöka fokusera mera på det jag vet, att han är bra för mig, och på känslan att jag faktiskt gillar att umgås med honom och såna saker? Istället för att försöka hitta svar på , i huvudet, på om jag älskar honom?

och tack för du säger att dedär känslorna man kan känna utåt, till andra, ibland också kan vara normala. 
    Jag hade försökt hitta svaret i det känslomässiga istället. Leta på andra ställen i kroppen än i huvudet, t ex med hjälp av meditation. Älskar du honom så kommer du stt finna känslan om du letar, tror jag.
Svar på tråden Jag borde nog gå i terapi, men…