Anonym (Annelie) skrev 2025-11-29 10:12:45 följande:
Jag skulle satsa på att få in lite känslor för att ta dejten till en ny nivå och utmana lite .
Såhär i jultider finns det ju massor sv olika julmarknader och jag skulle ta reda på vart man kan åka för att få känslan av julstämning och pirrig romantik, kanske på något slott eller gammal bruksmiljö med herrgård .
Gå bland bodar och kanske köpa något , dricka glögg och varm choklad, titta på gamla omgivningar där marknaden ligger , kanske gå med på guidad tur i slottet, åk häst och vagn . Få känslan av romantik och pirr . Kanske hålla en hand och en puss.
Avsluta med att äta tillsammans på plats
Jag har varit på flera olika lunchdejter och dom var mysiga men jag upplevde stt det inte händer något rent kemimässigt mellan oss så jag bytte strategi och utmanade känslorna med att boka dejter i romantiska miljöer och där visade det sig att vissa killar helt enkelt inte var intresserad och det fanns ingen kemi/attraktion och ett par killar där blommade känslorna ut och det blev mer dejter och kortare förhållanden.
Underbara förslag, tycker jag.
Vår typ 18:e dejt så såg vi till att vara i Gamla stan och gå på guidad historisk tur med ingen mindre än Christopher O Regan, helt förföriskt. Hade man bakat in en färd med häst och vagn också så hade man levt på det i tre sekel,
Nu var denna dejten en hel helg med också Dramatenteater och loppismarknad på hötorget där man kunde fynda Amanda från Rörstrand, första gången hon fick gå in på en MAX-restaurang med någon överhuvudtaget. Bara en sån sak... Kan ni fatta hur romantiskt MAX kan vara en sen kväll, när man inte planerat gå dit...och man ens aldrig varit där...
Så skönt när man får vara som barn på nytt. Vi lever fortfarande på det efter 7 år och talar om fantastiska minnen. Och återupplever och gör nya hyss, strapatser.
Efter pandemin bjussade hon tillbaka med en överraskningshelg på Oscarsteatern med Robert G och Jonas K, hotell förstås och Kung Carls Bakficka den finaste grymt mysigaste restaurangen jag nånsin varit på. Vi höll på att inte komma därifrån.
Om några månader nu igen så har jag en överraskningshelg till henne. Som kommer vara...annorlunda..
Att försöka leva lite mer spontant, men ändå planera lagom. Gör livet mer färgglatt.